S2 ABY.Uuuuuleeeee lyd.com

Anbefalte innlegg

jeg har fått en rar ule-lyd som forekommer når bilen har stått en stund og er på vei til å bli varm,å så går det over igjen.skjer bare en gang.jeg vet at det ikke er turboen,den er sjekket for få dager siden før lyden oppsto.jeg vet at det er ett dårlig lager i front på bilen,antageligvis ett strammehjul eller vannpumpa(skal skiftes snarest,har delene).kan lagerlyden gå over til ule-lyd er vel spørsmålet her :P.er litt redd for om det er noen seriøst galt her : bh : .hva annet kan lage sånn lyd: klø :

mvh Kenneth

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det høres ut som utslitt kjølevifte jeg da men... :)

Starter vel å putrer om bilen har klima... litt rart nå om vinter`n men ;)

Et strammehjul bruker egentlig å lage lyd heletiden eller på et vist turtall , men alt er mulig.

Et "ubalansert" lager blir fort ulelyd før det stabiliserer seg......

Du hører vel sånn ca hvor det kommer fra??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er vanskelig å høre hvor det kommer fra.men jeg ruste motoren når den stod stille å da hørtes det ut som at det begynner å utarte seg en ule-lyd i vannpumpa eller ett stramme hjul. bar : bh :e håper det ikke er noe inne motoren.for da er jeg f¨¨cked: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vedder 1 bugg på servopumpa:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selges bugg fortsatt? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:D....(tidenes beste offtopic kommetar?? )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selges bugg fortsatt? :)

Desverre ikke. Men skulle ønske de gjorde det enda: rolleyes

og Boomer med banan og cola osv. Men nok offtopic:)

Jeg tipper det er servopumpa. min lager lyd den også når den er kald. sånn metallkvinelyd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

LOL, tipper trådstarter blir fornøyd når det diskuteres bugg og boomer med banan og cola smak :D )

Kom på en ting...

Kan det være reimhjuls dekslet som tar borti reimhjulet?

Hadde det på min 90 20v en gang.... vanskelig å høre...trodde det kom fra strammehjul.

Hadde samme lyd symtomene...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

LOL, tipper trådstarter blir fornøyd når det diskuteres bugg og boomer med banan og cola smak :D )

Kom på en ting...

Kan det være reimhjuls dekslet som tar borti reimhjulet?

Hadde det på min 90 20v en gang.... vanskelig å høre...trodde det kom fra strammehjul.

Hadde samme lyd symtomene...

Den feilen hadde jeg på min også når jeg tenker meg om. var dekselet over register reima som lå å slipte på kam drevet.. men ville sjekka om ulydene kommer fra pumpa:) syntes å ha lest at denne har vært synderen andre plasser også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tipper det kan være vannpumpa de, dårlig lager i vannpumpe kan ha en tendens til å skrike skikkelig.. har du prøvd å gjøre fullt rattomslag når bilen står stille? kan fort høre om det er servopumpa da .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

offtopic ja....skal si...hehe

men til saken her.har ikke prøvd rattutslag,men det skal prøves.

jeg har ny vannpumpe liggende som skal monteres inn snarest :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hopper inn her jeg.. bør servo pumpen byttes vis den "hyler" litt ved fult ratt utslag??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved fullt utslag er det lyd fordi trykket bygger seg opp og "stanger".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hopper inn her jeg.. bør servo pumpen byttes vis den "hyler" litt ved fult ratt utslag??

Ikke nødvendigvis.. men du BØR slippe opp litt på rattet... å da er tiden inne til å slappe av med en Bugg!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis.. men du BØR slippe opp litt på rattet... å da er tiden inne til å slappe av med en Bugg!!

hmm, bugg får man ikke tak i lenger: eek :

bugg09fy.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har lyden bare blitt værre.å den kommer kun ved pådrag....hmm : klø :

kan det være en trykk-lekkasje kanskje?går over etter hvert.nå varer den lengre en før på en måte.snodig greier

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fikk fatter til å lage home-made trykktester i dag.så jeg begynnte å blåse inn luft,men den ville ut igjen gitt.suuuuuste ut en plass.så det er lekkasje på innsugssiden.så dette kan vel ha forårsaket den fine ule lyden jeg har fått.å den ble ikke bedre etter a jeg chippet bilen,hvorav den lader litt mer.

er det noe i det jeg sier her?: klø :

noen som vet?

Kenneth

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det som skjedde før jeg trykktesta var at bilen kutta i ett sett tidligere på dagen.var så vidt jeg kom meg på jobb gitt :S . når jeg speeda kutta den og når jeg slakka av kom den igjen.noen som kan komme med noen innspill.må hvertfall få tatt en diagnose av den : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med du har tettet lekkasjen? hvis ikke så vil ecu'n tro den får for høyt trykk og gå i nødmodus. Skjedde på s6'n min når ene slangen hadde en lite sprekk.

Fikk "Max ladetrykk overskredet" i vag-com

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har gått over slangene å de ser greie ut.så jeg tror det er ved o-ringen inn til ic'en som er det svake ledd.den lada bare 1,2 med ny chip(mtm) mangler 0.1 bar gitt.har hele fronten av nå, skal skifte reg reim++++ alt det andre som følger med reg reimskiftet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er regreim byttet utført. trykklekkasje fikset. men ule lyden vil ikke vekk. så neste utskifting blir vel servopumpa... håper bare at det ikke er veivlageret. for det høres ut som det kommer derfra, men lyder kan forplante seg bra i biler .....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal ha lyder i 2.2T Kenneth :P Er det bare etter start, eller av og til hele tiden? Om den er der støtt (av og på) tror jeg jeg og har den, og det er helt std :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er når motoren er starta. ikke på tomgang men når jeg begynner å kjøre ut på e-18 feks.

da kommer den. men det gir seg etter en god del kjøring. vetta fanden å det kan være

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg begynner å lure på om det er 'trøste' lageret på clutch'en.... det skjer bare på 3 og 4 gir ved 2000-25000 rpm. clutchen er bytta på 182000, bilen har nå gått 210000. kan være de har slurva litt på clutch byttet.... : eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.