Anbefalte innlegg

Hei. Håper noen kan hjelpe meg med ett problem her. Jeg hadde parkert bilen min i 3 dager nå, MED håndbrekket på!!!! Da hadde jo dette fryst, og måtte få kjørt den til en hall, mens klossene sto litt på skivene og fikk tint det opp med litt varmtvann spylig osv. Hjula går fint rundt nå, og sitter ikke igjen i klossene. Men etter dette, så begynte ABS lampa mi og lyse så fort antispinnen skla begyne og jobbe, altså den kommer på så fort jeg runder ca 2000omd.

Noen som har en formening om hva dette skyldes?

Starter jeg bilen, så kommer den på som som vanlig, og slår seg av etter noen sekunder, men så fort jeg kjører litt, så kommer den på helt til jeg stopper bilen igjen.

Håper noen kan hjele:tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sansynligvis feilsignal fra en ABS føler som gjør den sånn. Enten har en føler tatt kvelden eller rotordelen føleren jobber mot er skadet/defekt. I værste fall har rotoren/sensorringen sprukket og løsnet da du spylte/varmet opp bremsene.

Diagnose av ABS vil fort gi deg svaret på hvilken sensor/rotor som kødder det til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for svar. Den lyste når jeg skulle prøve å kjøre litt frem og tilbake for og prøve å få løsna det opp litt før jeg fikk kjørt den ned til den hallen, så det skjedde før jeg begynte og spyle.: klø : Må jeg evt bytte føler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kansje. Ta ein diagnose så finner du feilen tenker eg.

Mvh Vidar

Bildiagnose

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sansynligvis feilsignal fra en ABS føler som gjør den sånn. Enten har en føler tatt kvelden eller rotordelen føleren jobber mot er skadet/defekt. I værste fall har rotoren/sensorringen sprukket og løsnet da du spylte/varmet opp bremsene.

Diagnose av ABS vil fort gi deg svaret på hvilken sensor/rotor som kødder det til.

Hadde samme problem på passaten

Da var abs kransen på drivknuten løsna, dermed fikk abs-føleren feil signal å jobbe med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.