#1 Skrevet Januar 21, 2008 Sitter og ser på at bensinprisene går en vei, og det er jo ikke nedover... Så sitter jeg og funderer på hvilke alternativer jeg har... (diesel er ikke noe alternativ) Jeg vet det går en del biler med gass, men hvordan går det med turbomotorer? Og får man gasstanker som ikke opptar noe bagasjerom? Er åpen for alle forslag, så er vi nesten litt miljøvennlige her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 21, 2008 Det går fint an å bruke LPG på turbomotorer. Trond Gundersens far har en S6 2.2T (C4) som går på LPG. Tror ikke det er lett å finne en tank som ikke tar bagasjeplass, med mindre du klarer å få til en erstatningstank som passer i steden for den originale. Bildet viser en Golf 2.0 Bifuel, som er fabrikkbygget for både bensin og LPG. Ikke engang denne klarer seg uten å stjele bagasjeplass, reservehjul har den heller ikke plass til. Husker jeg ikke helt feil, så finnes det vel også Bifuel-Volvoer laget for både bensin og LPG. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 21, 2008 Erstatningstank? Finnes det noen lister over hvilke biler det er til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 21, 2008 Jeg vet ikke om det finnes engang, jeg bare nevnte det siden det ville være den eneste muligheten uten å ta opp bagasjeplass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 21, 2008 Volvo lager bensin og lpg ja, bare en trykknapp på siden av ratte hvor du kan velge mellom gass og bensin mens du kjører. er bare ett ekstra sett med dyser. vet av en som har dette på en 2,7t også, fungerer utmerket. bruker ca 1dl mer pr mil kontra bensin, men så koster jo gass ca 5.50-6kr literen tror jeg?! så her kan du spare, koster Ca 20 lapper og installere, de motorene jeg har prøvd, 2,7bt og volvo 940lt merkes det ikke forskjell på om du kjører på gass eller bensin hva angår prestasjoner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 21, 2008 Hva med E85 da...??? Finnes jo et firma i Norge som selger ombyggingskit til blant annet S4 C4.... Det er jo billigere enn bensin å gir mere futt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 21, 2008 Etter det jeg har hørt brukes rom/brønn for reservehjul til tank for LPG. Dvs. tanken er tilpasset dette rommet. Mulig dette gir en noe liten tank dog. (Reservehjul på boks kan erstatte reservehjulet.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 22, 2008 Reservehjuls brønn er på mange biler større enn hva en tror, på Audi A8 får en plass til en 76l lpg tank, dette gir plass til ca 60l lpg som nå koster veiledende 6,2 kr literen.....de la på 50 øre i går!!!! Lpg på turbo er ikke noe problem, Prins VSI leverer anlegg som er tilpasset turbo koster drye 22000,- for et anlegg ferdig montert. Ser at du har en eldre Audi 80, hvis bilen ikke har sekvensielt insprut så blir det noe mere klur og montere LPG. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 22, 2008 Jeg vurderer og kjøpe en audi A6 1,8Tq 98-00 modell, så det er i den jeg vurderer og montere, også i chevrolen da... Hvordan er det med plass i reservehjulsbrønnen i en A6 quattro? Jeg så E85 ble nevnt, hva er det iforhold til gass? Og har man noen flere alternativer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 22, 2008 Hvordan er det med plass i reservehjulsbrønnen i en A6 quattro? De kommer originalt med full størrelse reservehjul (både sedan og Avant), så der er det god plass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 22, 2008 Genialt Hvordan er det og trimme en bil som går på gass? Har gass egentlig noen andre kvaliteter en bensin når det går på motorens holdbarhet og trimmingspotensiale? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...