dekk dim touran vinterdekk

Anbefalte innlegg

skal ha på vinterdekk på orginale exslusiv felger, de er 17 tommere med 225.15.17 sommerdekk på nu.

men vil ikke ha så breide på vinter, ka dim ambefaler folke på denne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

205/50-17 er alternativ dimensjon for bilen din

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

205/50-17 er alternativ dimensjon for bilen din

er de gokjent? rett rulleomkrets osv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir ihvertfall riktig rulle omkrets

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min Touran 2008 kjører jeg samme dimensjon som flere har foreslått overfor. Er enig med deg at 225 blir for bredt på vinterføre, det funker helt fint så lenge snøen holder seg borte men med en gang en skal opp en bakke med 225 så blir det for bredt. På Passat 2007 mod kjørte jeg 225/45-17 og det ble for bredt. Når det gjelder din bekymring vedr godkjenning så var det den dimensjonen Møller foreslo også dersom jeg ikke ville ha 225 bredde. Kan anbefale ContiViking Contact 3, de funker bra. Jeg erfarte at denne dimensjonen kan være litt tricky å få tak i her i Bergen, de har vistnok noe som kalles XL (extra load) og er beregnet for tyngre kjøretøy eksempelvis Transporter. Jeg måtte spesialbestille dem gjennom Dekk1 kjeden og Møller hadde også litt leveringstid på denne dimensjonen.

http://www.conti-online.com/generator/www/no/no/continental/automobile/themes/car_tyres/vinter/contivikingcontact_3/cvc_3_no;tabNr=4.html

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor blir det for bredt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordi en opplever at et bredere dekk graver seg mer ned i snøen enn et tynnere dekk. Dersom en ser mot rallysporten så vil en der se at når en kjører vinterrally så er det tynne dekk som teller. Min forrige Passat modell 2007 testet jeg dette i det virkelig liv, en bekjent av meg hadde nøyaktig samme bil som meg. Vi hadde begge ContiVikingContact 3 piggfrie vinterdekk som var gått ca like langt og av samme produksjonsår. På nøyaktig samme tid i samme bakke i de samme værforhold med samme antall kilo i bilen (tom bil + 1 sjåfør + full tank diesel) ble dette testet. Det var en klar forskjell mellom 205 og 225 dekkene der 205 tok seg lettere opp bakken enn 225 gjorde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal ha på vinterdekk på orginale exslusiv felger, de er 17 tommere med 225.15.17 sommerdekk på nu.

men vil ikke ha så breide på vinter, ka dim ambefaler folke på denne?

Dersom du ikke vil ha 225 vinterdekk og kjører mye i løs snø og på sørpeføre er det 205/50 17 som er riktig dimensjon på felgene dine. Tilsvarer 225/45 17 i rulleomkrets og er godkjent på bilen din!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar bilen 16" felger. I såfall bør 205/55-16 være bedre. Det er mye billigere enn 205/50-17. Høyere profil er bedre på glatt føre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker 205/50-17. Funker knall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker 205/50-17. Funker knall.

ok.

har du bilde avfelgen med 205 dekk på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke problemet med 225/45/17 på v.dekk. Har kjørt 2 vintre nå med den dim'en på Touran'n og 4 vintre på S6'n. noen dusin turer over fjellet på alle mulige fører uten å kunne klage.....

Kjøp 225/45/17 er min mening! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er de pigg eller piggfritt dere bruker? erfaring me de

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt to vintre nå på 225/45-17 Conti piggfritt. Har ikke hatt noe problemer med det på min Golf V

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke problemet med 225/45/17 på v.dekk. Har kjørt 2 vintre nå med den dim'en på Touran'n og 4 vintre på S6'n. noen dusin turer over fjellet på alle mulige fører uten å kunne klage.....

Kjøp 225/45/17 er min mening! :)

Hør, Hør!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.