"Service in 11100km OR 26 Days"??

Anbefalte innlegg

De siste 5 dager jeg har startet bilen (2004 8P) har det stått "Service in 11100km or 30-26 Days" i FIS'en? Sånn å forstå at første dag sto det "...or in 30 days" og for hver dag har dagene talt ned til i dag tidlig hvor det stod "...or in 26 days". 11100 har ikke endret seg.

Det jeg lurer på er da hva mener "bilen" med det? Hvordan kan man kjøre 11100km på 30 dager med mindre man er taxisjaffør eller ute på veien konstant : eek : Hvorfor sier den fra nå om at det er 26 dager til den skal på service når jeg kjører 800-1200km i måneden og bilen har km. stand på 31500 nå? Bilen var på service da den hadde gått ca. 15000km og er på LL service og det passer jo fint da at den skal inn om 11100km for da har den kjørt ca. 43-44000km.

Hmm...noen som vet hva som skjer. Er en 1.6 og blir ikke akkurat kjørt som annet end det. Blir aldri ruset når den er kald, blir ikke kjørt hardt før den ER varm og lever generelt et stille og rolig liv :P

Har i øvrig fått utvidet kulans fra Møller og får byttet dempere bak og evt. foran (en del A3'ere fra 2004 med S-Line understell har dårlige dempere, derfor) sammen med noen foringer som er begynt å bråke lite granne. OG da kan jeg jo lett hive den inn til service samtidig. Men kan jeg slippe så....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Serviceindikatoren teller både kilometer og dager siden sist service. Derfor ser den at du nærmer deg tid for service, og sier i fra, selv om du ikke er i nærheten av kjørt distanse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Serviceindikatoren teller både kilometer og dager siden sist service. Derfor ser den at du nærmer deg tid for service, og sier i fra, selv om du ikke er i nærheten av kjørt distanse.

Takker for kjapt og klart svar. Men hva skal jeg rette meg etter? Dager eller km?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du ikke er i nærheten av kjørte km så bør du rette deg etter antall dager. Et oljseskift er billig i forhold til en motor med intern slitasje pga dårlig olje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den som kommer først har jeg hørt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror km kan være greit å rette seg etter her..dager blir litt unøyaktig her tror jeg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du ikke er i nærheten av kjørte km så bør du rette deg etter antall dager. Et oljseskift er billig i forhold til en motor med intern slitasje pga dårlig olje.

Den som kommer først har jeg hørt.

OK, enkelt å greit er det service på bilen da. Noen som vet hva dette service inneholder utover olje og filtre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror km kan være greit å rette seg etter her..dager blir litt unøyaktig her tror jeg..

Det blir jo litt lureri ellers da med tanke på LL service intervaller på 30000km...hmmm...har lyst til å rette meg etter km'ene ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er 30000 km eller 2 år... Har du bare kjørt 10000 km i løpet av 2 år er det forsatt 2 år som er grensen.

Jeg ville fulgt dagene i ditt tilfelle.

Du må ikke utføre service hos merkeforhandler. Er ofte litt billigere å velge et merkeuavhengig verksted (Meca, Mekonomen, etc...).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke værre enn å dra å spørr hos Møller?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke værre enn å dra å spørr hos Møller?:)

Nei er jo ikke det. Skal som sagt ha byttet dempere osv. og ettersom Audi på Kongsberg er 5 min. fra hvor jeg bor så blir det nok service på bilen i samme slengen. Visste ikke at det var 2 år ELLER 30.000km som gjelder på LL intervall.

Kunne sikkert fått det billigere andre steder men er jo bekvemt når man kan gå ned og hente bilen...

Takker for svarene!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.