#1 Skrevet Januar 21, 2008 I dag fikk jeg og en kompis lodda inn mtm 303 chipper på bilen min.m chipen på mapsensoren og f for fuel.bilen starta helt topp!tok turen henn til en lokal bens stasjon for å få varme i olje samt motoren før jeg skulle teste godsakene.å jaggu går det greit.så en 1km lengre henne stoppa jeg opp ved en anna bensin stasjon.da svev motoren på 1800 o/m på tomgang og jeg synes det lukta svidd en plass.(ikke elektronikk svidd)lukta opp under sparke-dekselet der motronicen sitter,ingen mistenkelig lukt der.så stoppa jeg bilen for å starte den igjen,men den gang ei.kom bare en masse røyk ut av eksosen.da tenkte jeg jo mitt Så jeg lot den stå ett par min for å se hvordan det gikk.så prøvde jeg igjen,å med litt kjinning så kom den igjen,på høyt turtall.bilen får jo antageligvis alt for mye bensin,brukte vel en 2 liter på 4 km .Hva kan ha gått galt her?? mvh Kenneth 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 21, 2008 møkka chip? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 21, 2008 det er jo mulig.ikke vet jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 22, 2008 noen som har ide 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 22, 2008 vist bilen gikk helt fint å ingenting var gale før dere monterte chip så sir jo det se sjøl at det må være noe med chippen eller så har dere gjort noe alvorlig feil.. få nokken som kan å chippe til å gjør det så sparer du deg mye trøbbel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 22, 2008 jeg(elektriker) og kompis'en min har begge elektro bakgrunn.så det grunnleggende innen lodding kan vi.å jeg synes vi fikk det ganske så fint til.. men jeg skal ta ut jækelen nå å gå over alt.håper på at det er en bagatell. .noe galt har skjedd hvertfall,men hvor.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 22, 2008 da er offesiellt!jeg skal aldri igjen modde en hjerne på egenhånd!! det var kommet noe loddetinn som laget lask til en anna ic på kortet til mapsensoren.så jeg har gitt opp prosjektet å redde motronicen!! noen som har en hjerne liggende?????haster!!!sånn skjer når man tar seg vann over huet!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 22, 2008 Hadde ikke du elektronikk bakgrunn? Burde da fint kunne redde et kretskort med litt tinn på avveie da? Stanleykniv, loddebolt, tinnsuger, pussepapir osv er fine saker vettu 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 22, 2008 hjelper ikke så mye det hvis kretser inne i ic'en er ødlagdt vettu..umulig å redde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 22, 2008 Åh, jammen da er det værre Trodde det hadde lagt seg utvendig bare jeg. Den er kipt da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 22, 2008 Ikke for å strø salt i såret eller hovere over din ulykke, men dette er slikt som fort kan skje når man prøver på ting man burde overlatt til proffene. Hjerne går vel an å skaffe fra sverige skulle jeg tro. blocket.se og bildelsbasen.se er to plasser å starte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 22, 2008 simco.no reparerer hjerner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 22, 2008 ok.jeg skal sjekke ut de sidene.jeg vet at jeg har driti meg ut her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 5, 2008 da er bilen på veien igjen etter 2 uker 'ferie'.jeg leverte hjernen til Autoteknikk AS i Kristiansand her på fredag , å dem lodda ut og rengjorde chippene(var vist mye loddetinn på bena,mulig overslag,dårlig forbindelse) og lodda på sokler å satt i chippene. topp folk der inne så det var heldigvis ikke noen møkkachip 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...