VR6 starter ikke! HJÆÆLP!!

Anbefalte innlegg

Min Golf VR6'93 har nektet å starte nå...

Har sjekket at det er nok strøm og når jeg vrir om tenningen sier det klikk i motorrommet men starteren går ikke rundt.

Det endte med at bilen måtte dyttes igang...

 

Er det starteren som må byttes??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv i første omgang å bytt bakstykket på tenningslåsen, det kan være det som er gåent, det kan være brudd i styreledning til starteren og starteren kan være gåen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv i første omgang å bytt bakstykket på tenningslåsen, det kan være det som er gåent, det kan være brudd i styreledning til starteren og starteren kan være gåen.

 

Men siden det sier klikk i starteren så betyr vel det at den får strøm??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viss du har mulighet, kan du tvangskjørestarteren. altså uten å røre nøkkelen. du kobler spenning til styrestrømintaket på starteren. også trøkker på knappen. de fleste verksted har sånn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men siden det sier klikk i starteren så betyr vel det at den får strøm??

 

hvis det sier klikk så er det nok starteren som er gåen ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det strøm i resten av bilen da? Har akkruat samme lyd som deg i min VR6, og den starta ikke..

 

Feilen der var polene på batteriet ikke fikk kontrakt, så tok de av og pusset de reine og pussa litt med sandpapir så ble den god som gull igjen;) Men hvis det er strøm i resten av bilen så er det nok starteren..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det strøm i resten av bilen da? Har akkruat samme lyd som deg i min VR6, og den starta ikke..

 

Feilen der var polene på batteriet ikke fikk kontrakt, så tok de av og pusset de reine og pussa litt med sandpapir så ble den god som gull igjen;) Men hvis det er strøm i resten av bilen så er det nok starteren..

 

Helt riktig som du skriver Bjørnar.

Hadde et svakt batteri "som fortsatt hadde grønn merking". Det batteriet skapte MYE trøbbel. Alarmen var vansklig og det klikket i endel releer i bilen da jeg vridde om nøkkelen. Tenkte ikke på selve batteriet da det fortsatt hadde grønn merking, og burde være i ok stand. Bilen ble lagret et par mndr, og seff så ble batteriet flatt. Fikk montert et nytt et, og bilen ble gulle god.

Bare et tips. Mål batteriet ditt. Aldri hørt om en VR6 med defekt starter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det på bilen min å. skiftet pluss pol å da virket det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt riktig som du skriver Bjørnar.

Hadde et svakt batteri "som fortsatt hadde grønn merking". Det batteriet skapte MYE trøbbel. Alarmen var vansklig og det klikket i endel releer i bilen da jeg vridde om nøkkelen. Tenkte ikke på selve batteriet da det fortsatt hadde grønn merking, og burde være i ok stand. Bilen ble lagret et par mndr, og seff så ble batteriet flatt. Fikk montert et nytt et, og bilen ble gulle god.

Bare et tips. Mål batteriet ditt. Aldri hørt om en VR6 med defekt starter.

 

Hadde helt samme problemer jeg også.. Eneste jeg ikke har skjønt ennå er hvorfor sikringen til blinklysa ryker hele tiden etter dette skjedde: klø : Er som du sier, klikker i rele når jeg setter inn ny sikring..

 

Alarmen på min klikka også helt når dette skjedde, gikk jo hver 30.sekund, holdt på og sette fyr på hele bilen her:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, er strøm i hele bilen alt annet funker utmerket. Aldri hatt problemer med batteriet ellers.

Har prøvd med kickstarter fra møller (sånn med startkabelklyper og masser av strøm uten nytte)

 

Driver å ser etter ny starter på nettet nå... Er det veldig krevende å bytte den??

 

Takk for alle svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det strøm i resten av bilen da? Har akkruat samme lyd som deg i min VR6, og den starta ikke..

 

Feilen der var polene på batteriet ikke fikk kontrakt, så tok de av og pusset de reine og pussa litt med sandpapir så ble den god som gull igjen;) Men hvis det er strøm i resten av bilen så er det nok starteren..

 

samme gjorde jeg og da funka den helt fint etterpå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har byttet starteren på bilen nå og trodde alt var fint siden den startet og greier, men når jeg skulle starte bilen idag tidlig, skjedde det noe nytt:

 

Når jeg vred om nøkkelen, begynte det å klikke enda verre, ikke bare et klikk men masse klikk..

 

Prøvde startkabler, men til ingen nytte. Prøvde også å pusse og skape bedre kontakt på minuspolen men det hjalp heller ikke.

Når jeg prøvde å starte den siste gangen så gikk vinduene på høyre side opp av seg selv:confused:

 

HJEEELP!!

 

Kan det være dårlig jording? I så fall hvor??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du sikker på at batteriet ditt er bra? Dette med at det begynner å klikke i reller er noe jeg har hatt problemer med også. Samme at vinduer går ned.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du sikker på at batteriet ditt er bra? Dette med at det begynner å klikke i reller er noe jeg har hatt problemer med også. Samme at vinduer går ned.

 

Hva var feilen på din bil når vinduene gikk ned og det klikket i relèer da?

I og med at det ikke hjalp med startkabler fra en annen bil regner jeg med at batteriet er iorden eller kan jeg ta feil??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva var feilen på din bil når vinduene gikk ned og det klikket i relèer da?

I og med at det ikke hjalp med startkabler fra en annen bil regner jeg med at batteriet er iorden eller kan jeg ta feil??

 

Batteriet var dårlig. Hivde det på bensinstasjon og kjøpte nytt. Bilen gikk som den skulle og alle feil borte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har byttet starteren på bilen nå og trodde alt var fint siden den startet og greier, men når jeg skulle starte bilen idag tidlig, skjedde det noe nytt:

 

Når jeg vred om nøkkelen, begynte det å klikke enda verre, ikke bare et klikk men masse klikk..

 

Prøvde startkabler, men til ingen nytte. Prøvde også å pusse og skape bedre kontakt på minuspolen men det hjalp heller ikke.

Når jeg prøvde å starte den siste gangen så gikk vinduene på høyre side opp av seg selv:confused:

 

HJEEELP!!

 

Kan det være dårlig jording? I så fall hvor??

 

 

Typiske tegn på defekt batteri..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, hvor er det lurt å kjøpe nytt batteri a?

 

Er biltema sine noe å satse på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema sine funker de, Torshov, mekonomen f.eks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet ut at det ikke er batteriet;

Prøvde å sette inn et annet batteri jeg har etter jeg ladet det og det funket ikke.

 

Så prøvde jeg og koble kabelene som skal på batteriet direkte til startkabler som jeg igjen satte på en annen bil.. Men til ingen nytte!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå prøvde jeg enda en ting: nemlig å "tvangsstarte" starteren, jeg koblet en ledning direkte på starterene der den får signal fra tenningen og koblet den andre enden av ledningen på pluss-polen.

 

Da gikk starteren rundt men bilen ville ikke starte...

 

Det må vel da være relèet bak på tenningen som er gått eller??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen vil jo ikke starte bare ved at starteren går irundt. Må jo ha på tenningen samtidig i såfall.

 

Er det ikke diagnose på disse? prøv å bytt ut jordingsledningen til chassis

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen vil jo ikke starte bare ved at starteren går irundt. Må jo ha på tenningen samtidig i såfall.

 

Er det ikke diagnose på disse? prøv å bytt ut jordingsledningen til chassis

 

Jeg hadde på tenningen når jeg fikk starteren til å gå rundt...

Men lurte på om det kanskje var mer enn starteren som fikk signal når du vrir om nøkkelen til det siste punktet??

 

Hvor er jordledningen til chassis egentlig? Fulgte ledningen fra minuspolen og den gikk rett til en skrue på motoren...

 

Kan ta diagnose på den men ikke her hjemme, så hadde planer om å få start på den først.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvd det gamle trikset med å rett å slett i starteren en smekk med en hammer?

hadde samme problemet på hiluxen, der klikket i det i starteren om det var dårlig kontakt på batteriet men siden du alt har prøvd ett annet batteri så er det vel helst dårlig kontakt andre plasser. f.eks på starteren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Starteren er helt ny så tviler på at det er den. Og den gikk rundt som den skulle da jeg gav strøm til den direkte fra batteriet og ikke gjennom tenningslåsen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

17022008133.jpg

Jeg fant dette koblingsskjema for startsystemet, skjønner ikke hvordan vinduene kan gå ned, ved å vri om nøkkelen:confused:

 

Noen som vet hva det kan være???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.