#1 Skrevet Januar 22, 2008 Hei Har et par spørsmål:) Dum som eg var så måtte eg selvfølgelig ut å herje litt på glatta i dag når det kom litt snø. Tok litt for masse i en sving og seilte rett i en fortauskant med venstre bakhjul. Felgen fikk jo et fint hakk, så tenkte det var den som hadde tatt kveld:p Syns bilen var merkelig å kjøre. Det føles ut som baken på bilen "lever" når eg kjører. Bilen seiler liksom litt fram og tilbake. Kjørte hjem og skiftet felg, men bilen var akkurat lik å kjøre. Heiste bilen opp på bukk og tok av bakhjula. Me fant ut at på dei "styrekulene" bak som går inn mot bremseskiver, calipter hadde en løs foring på begge sider, rett i nærheten av bremsene. Kan dette ha fått en så kraftig trøkk at foringene har tatt kveld. Meiner bestemmt at dei ikkje var sånn fra før. Eller er det skjedd større skade? Er sikkert noen som har opplevd dette før. Takknemlig for tilbakemeldinger! Mvh Knut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 22, 2008 Hei Har et par spørsmål:) Dum som eg var så måtte eg selvfølgelig ut å herje litt på glatta i dag når det kom litt snø. Tok litt for masse i en sving og seilte rett i en fortauskant med venstre bakhjul. Felgen fikk jo et fint hakk, så tenkte det var den som hadde tatt kveld:p Syns bilen var merkelig å kjøre. Det føles ut som baken på bilen "lever" når eg kjører. Bilen seiler liksom litt fram og tilbake. Kjørte hjem og skiftet felg, men bilen var akkurat lik å kjøre. Heiste bilen opp på bukk og tok av bakhjula. Me fant ut at på dei "styrekulene" bak som går inn mot bremseskiver, calipter hadde en løs foring på begge sider, rett i nærheten av bremsene. Kan dette ha fått en så kraftig trøkk at foringene har tatt kveld. Meiner bestemmt at dei ikkje var sånn fra før. Eller er det skjedd større skade? Er sikkert noen som har opplevd dette før. Takknemlig for tilbakemeldinger! Mvh Knut Er det den øvre bærearma bak du mener? Et stag som kan justeres (Som en strekkfisk) med en foring med øye og bolt på toppen av skiva bak? Er foringa gåen vil det bli slakke i camber(mener jeg) slik at julet da i værste fall kan bevege seg... Staget er lett å bytte. Må ut med demperen men det er peace of cake bak. Staget koster vel 1300 bolls ca, med nye foringer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 22, 2008 Jepp, er nok det eg meiner. Det er liksom skrudd inni på ein måte viss du forstår? Sjekka det på ein sånn bildelekatalog og den delen hete noe med "øye" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 23, 2008 Bytta en på min S4, og bilen ble 'som ny' på vinterhjul, på sommerhjul var det ingen forskjell.. (den var bra fra før av, men fant ut at det ene laddet var slarkete etter EU-kontroll) Det er en ganske kritisk komponent, så sørg for at de er i god form! Jeg byttet min uten å løsne på noe annet, btw.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 29, 2008 Har skifta ut armene på begge sider idag, men trur du faen ikkje at det stod likt? Må ha slått noke skeivt trur eg? Noken som har et tips til kva som kan vera skeivt? Takker for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...