#1 Skrevet Januar 22, 2008 Golfen min er litt vel høy for å si det sånn lurer på om disse fjærene er OK til min bil? http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=12093687&sid=xz9ecb-SvfJ462151&WT.svl=Link Lurer også på om det er vanskelig å bytte fjærer på bilen min? Hva trengs av verktøy etc etc...? Takker for alle svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 22, 2008 Golfen min er litt vel høy for å si det sånn lurer på om disse fjærene er OK til min bil? http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=12093687&sid=xz9ecb-SvfJ462151&WT.svl=Link Lurer også på om det er vanskelig å bytte fjærer på bilen min? Hva trengs av verktøy etc etc...? Takker for alle svar Hei ! Jeg senka bilen min 30/30, (Audi A3) å den ble grei foran, men syntes den ikke ble lav nok bak.. Så jeg tror kanskje det settet du har der blir noe bedre Ellers kan du sjekke senk.no, de har mye forskjellig Når det gjelder verktøy, så lønner det seg å ha fjærklemmer.. Det kan du få på Biltema hvis du ikke har dette allerede da. Vet ikke om du får med to klemmer eller bare en, da du trenger to til dette. Alt annet verktøy er vel "standard" verktøy som du sikkert har selv Lykke til med monteringa! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 22, 2008 Hmmm... ja skal vel alltids få det til... har aldri montert senkesett før så det kan jo bli en saftig utfordring tenker da på at jeg har 4WD og om det er noe spessielt i forhold til det? Ingen som har lyst til å hjelpe meg å montere et sett i helga (har finfin garasje under leiligheta å skru i) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 23, 2008 Det er enklere å montere senkefjører bak på en 4Motion. Trenger ikke ta ut demperen, bare å sette på fjærklemmer og ta ut fjæra. Evt. sette på klemmer og løsne demperen nederst. Foran er det likt som alle andre Golfer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 23, 2008 monter R32 støtdempere og fjærer på den.. da får du fin balanse i bilen og mister ikke komforten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 23, 2008 Tja... eg tror jeg skal gå for de senkefjærene som linken viser til over. Bake skal jeg vel alltids får det til, men hva er det som må gjøres foran? Noen som har en fin slik oppskrift ("how to") på framdemperene? Tenker da på ting jeg IKKE må gjøre og ting jeg MÅ gjøre... (for at det skal gå så smertefritt som mulig) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 18, 2008 Her er noen bilder av bilen etter senk.... er storfornøyd med høyden både foran og bak med tanke på at det kun er byttet fjærer.... bilen står på orginale 15" vinterdekk (195/65) Blir nok pent når jeg får på 18" sommerdekk! Takk til alle som har hjulpet meg i ulike tråder rundt om Nå kan jeg svare på masse spørsmål ang senking av Golf IV så kjør på! Hehe.... Takk til Chipsenter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 18, 2008 Det så jo riktig så bra ut det der da:) Du får ta en tur ut på mandagsmøte i Sandvika i dag så vi får sett det live. Nederste etasje i det nye parkeringshuset fra 19 og utover. Spiser først på Burger King så bilprat v/bilene etterpå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 18, 2008 Nye parkeringshuset hvor i Sandvika? Storsenteret eller? Ekke sååå godt kjent her serru... Er det mulighet å få seg noen vw audi club dekaler også da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 18, 2008 Nye parkeringshuset hvor i Sandvika? Ekke sååå godt kjent her serru... Er det mulighet å få seg noen vw audi club dekaler også da? Du kjører inn under gamle info-rama senteret som nå er bygd sammen med storsenteret. Den delen der du finner XXL og Elkjøp. kjør helt i bunnen der og lengst bort fra nedkjøringen så finner du oss. Merker har jeg med meg så det lar seg ordne. Om du ikke finner frem eller ikke finenr oss kan du prøve og ringe meg på tlf 46 46 56 55. Vi pleier og stikke og spise (på Burger King ganske kjapt rundt kl 19) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 18, 2008 Et lite kart. Nedkjørselen til p_huset er ved det røde krysset 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 18, 2008 Ach! Sehr gut! Hvis ikke noe uforutsett skulle dukke opp er jeg der! Hva koster merkene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 18, 2008 Ach! Sehr gut! Hvis ikke noe uforutsett skulle dukke opp er jeg der! Hva koster merkene? Merkene er gratis, men om du skal ha skiltplater så tar vi 50.- pr stk for de. Merker har jeg med meg, men skiltplater er det Mikael (dansken i A3) som står for. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 18, 2008 okey!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 18, 2008 Mulig å ta en tur innom selv om man tilhører et annet lokallag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 18, 2008 Mulig å ta en tur innom selv om man tilhører et annet lokallag? Helt sikkert... får vi stå mannsterke med Golf Variant 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 18, 2008 Mulig å ta en tur innom selv om man tilhører et annet lokallag? Selvfølgelig er det bare og ta turen. Hadde passet bra det så kunne jeg fått prøve holdt i rattet ditt siden jeg knapt kan vente til mitt er på plass;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...