Anbefalte innlegg

Etter service gikk coil på sylinder nr fire. Fikk byttet denne på møller og med ny coil gikk motoren som ett skudd igjen. Nå 4 dager etter har atter en coil tatt kvelden. Ikke sjekket med vagcom hvilken sylinder, men blir litt lei egentlig. Er de så dårlige? har du eller noen du vet om hatt problemene? Hvorfor? Etc. Skal på møller i morgen uansett, så da får de titte over dette. MEN, kan jeg kjøre fra Ryen til Manglerud på tre sylindre? Ev hva kan skje`?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjedde samme med min A4, var tenningsmodulen som var gåen.. Kjøpte tilogmed ny coil først for og sjekke..

 

ps. (har den coilen liggende ennå):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, de finner vel ut av de i morgen. Min er på 4 året nå, men var uten å spørre engang en garanti sak så jeg betalte heldigvis ikke noe for coilen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kamerat av meg har hatt det samme på sin B6 1,8t.

Først det her i juli:

2 Faults Found:

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON

16687 - Cylinder 3: Misfire Detected

P0303 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON

Readiness: 0000 0000

 

Det var coil nr 3.

 

Og i helga:

 

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON

16686 - Cylinder 2: Misfire Detected

P0302 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON

Readiness: 0000 0000

 

Byttet coilen og da funker det igjen. Men skal tipse han om tenningsmodulen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk samme feilmelding på min på sylinder 4,men vi bytta bare plass på coil 3 og 4 å da var problemet borte: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kamerat av meg har hatt det samme på sin B6 1,8t.

Først det her i juli:

2 Faults Found:

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON

16687 - Cylinder 3: Misfire Detected

P0303 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON

Readiness: 0000 0000

 

Det var coil nr 3.

 

Og i helga:

 

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON

16686 - Cylinder 2: Misfire Detected

P0302 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON

Readiness: 0000 0000

 

Byttet coilen og da funker det igjen. Men skal tipse han om tenningsmodulen.

 

Samme feilene jeg får det der. Byttet coilen over på nr 3 for å se om det ble gnist, det ble det ikke. Coil nr tre på sylinder 4 ga gnist, så liten tvil om at det VAR coilen som var gåen. Dårlig patent disse coilene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme feilene jeg får det der. Byttet coilen over på nr 3 for å se om det ble gnist, det ble det ikke. Coil nr tre på sylinder 4 ga gnist, så liten tvil om at det VAR coilen som var gåen. Dårlig patent disse coilene

 

Ja, omtrent som lmm... : bh :

Men har vel å hørt man skal bytte alle sammen når man først er i gang. Men liksom 4 ganger så dyrt og om det bare er 1 som feiler så er det jo stort sett den som blir bytta.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer tilbake om hva møller gjør med saken. Og de kan jo våge å ymte innpå at bilen er trimmet....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle coiler som kom på bilene uten tenningsmodul er crap :)

 

Og om du trimmer litt så går dem enda raskere pga endring i temperatur og spenning på coilen.

Hos meg byttes alle coiler med engang det er problemer, mye bedre en å bli stående et sted du ikke vil stå midt på natta med en bil som går på 2 sylindre og du har henger etter bilen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet alle fire uten spørsmål, er også forlenget garanti på de pga utbredt problem :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye lenger garantitid? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

spurte ikke, men om det er et problem så burde de være runde i kantene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel tråd, men vedvarende problem. Noen som har noe konkret på garantivilligheten når det gjelder 1.8T og sviktende coiler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk nettopp 2stk coiler på bilen min på 4dager.

Noen som vet hvor lenge garantien varer på disse.

Tenkte ikke på å spørre møller engang, men må vel kanskje gjøre det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk nettopp 2stk coiler på bilen min på 4dager.

Noen som vet hvor lenge garantien varer på disse.

Tenkte ikke på å spørre møller engang, men må vel kanskje gjøre det:)

 

Fikk alle coiler på garanti:) men det måtte seff være tysklandsbestilling...

Skulle tro at dette var deler de hadde mange av på lager!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gikk en coil på opphavets 05 A4 (kjøpt August 04) i desember 07. Jeg fikk utdelt en coil uten problemer. Det røyk en til så og si med en gang, og fikk enda en uten problemer. Kjøpte 2 ekstra fra Autohausaz.com (ca 150kr per stykk der) og har dem liggende i bilen. Feilkodeleseren vil indikere hvilken som har røket når/hvis det skjer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Coilene til audi er kjent for å være søppel ja. Bytter en del coiler i uka for å si det sånn:P

 

Men hvis du har for eks en bil som du ikke har bytta coiler på før, og de har gått noen år er det å annbefale å bytte alle sammen egentlig.. For ellers går de bare i tur og orden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som kan anbefale et sett coiler som tåler litt mer/holder litt lenger enn de originale?

Jeg mistenker at jeg har et coil-problem på min '02 A4 1.8TQ, og dersom det viser seg å være tilfelle så vil jeg tvile på at Møller gir meg fire nye gratis - bilen er tross alt tyskimportert, 6 år gammel og nylig chippet... Men da er jeg keen på å finne 4 coiler av bedre kvalitet/holdbarhet.

Noen som har f.eks. link til noen i Norge eller utlandet som har slikt, gjerne uten at det koster skjorta og halve buksa?

 

~Christopher

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som kan anbefale et sett coiler som tåler litt mer/holder litt lenger enn de originale?

Jeg mistenker at jeg har et coil-problem på min '02 A4 1.8TQ, og dersom det viser seg å være tilfelle så vil jeg tvile på at Møller gir meg fire nye gratis - bilen er tross alt tyskimportert, 6 år gammel og nylig chippet... Men da er jeg keen på å finne 4 coiler av bedre kvalitet/holdbarhet.

Noen som har f.eks. link til noen i Norge eller utlandet som har slikt, gjerne uten at det koster skjorta og halve buksa?

 

~Christopher

 

Som sagt tidligere i tråden er det komt en ny type av disse coilene som tåler mer en den gammle typen:)

Har selv fått 4 nye på min egen bil. Toppen av coilene er svart matt, ikke blank som de gammle. (ikke at det har noe å si på holdbarheten:) ) men da kan du iallefall se hvilken type du har på din bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror dem at på dem nye coilene så slutter delenr. på R og ikke på G som på dem gamle?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt tidligere i tråden er det komt en ny type av disse coilene som tåler mer en den gammle typen:)

Har selv fått 4 nye på min egen bil. Toppen av coilene er svart matt, ikke blank som de gammle. (ikke at det har noe å si på holdbarheten:) ) men da kan du iallefall se hvilken type du har på din bil.

 

Noen som har bilde av de gamle og de nye?

Mine er oxo svartmatt, men tror ikke de har vært skiftet noen gang, bilen er 2002mod.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.