Anbefalte innlegg

Har skiftet nye glødestifter,men er fortsatt tungstartet på kalde dager?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når jeg hadde min C4 tdi, så fikk jeg justert tenningstidpunktet på dieselpumpa hos VAG, det gjorde bilen mer lettstaret i tillegg til bedre å kjøre...operasjonen kosta meg vel rett over 1000 lappen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gløder den som den skal da? Kan jo være sikring/rele som har tatt kvelden, ikke bare pluggene...

Timing på pumpa er også en ting du kan sjekke (grei prosess med vag-com hvis du kjenner noen som har).

Ellers så hadde vi en ganske bra runde på dette for et års tid siden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=44923 men det gjaldt vel ikke mest kaldstart...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips,skal sjekke gløderele først!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problem.

Har forsket frem å tilbake uten noe særlig hell..

Gløding ok, ingen feilkoder, går bra, ryker lite. Mye røyk når starter opp. Ingen lekkasjer, trykktestet dieselpumpe. Overhalte dyser. (dette fra forrige eier) + nytt batteri.

Koblet ut stikket til temp.giver så jeg får full gløding.

Bilen starter greit på sommerstid, med full gløding.

Kaldt ute, vanskelig som faen. Har brukt litt startgass i grillen. Så starter den relativt kjapt.

Starter greit resten av dagen, men står den over lengere periode på kalde dager er den håpløs.

 

rett innstillning av pumpa er foretatt med dynamisk justering.

 

Kjørt parrallelkobling med hiddenmaskin og ECU. Alt ok untatt "Spenningsmatning stillgiver drivstoffregulering", for lavt parameter.

Snakket med div. seriøse aktører på dieselpumper. Mener det er stillverket i pumpa som er ute av lage, evnt. defekt hovedfjær på pumpestempel.. 13000kr for overhaling av stillverk, 7500 for fjær.

Stillverket er kjent for å få problemer på disse pumpene.

SÅ, hadde vært knall å få tak i ei pumpe man visste var i orden får å sjekke dette.

Istede for å begynne å skifte pumpe.. http://www.vege.se leverer fabrikksoverhalte dieselpumper til 6000 + moms. Hvorvidt disse er bra vet jeg ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motorene er også litt kresne på kompressjonen når kald. Så har motoren gått med lange intervaller på oljeskift, masse kaldstart og en del km så starter den dårligere når kald - uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat,

får ta meg en liten komp.test imårra. Hva skal de ligge på? avik, bra, dårlig etc

Evnt. om det er noen som har ei pumpe man kunne lånt som man visste var i orden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.