#1 Skrevet Januar 23, 2008 Tenkte jeg skulle ordne meg lovlig xenon så da trenger jeg automatisk høydejustering.. Har funnet motorer til lyktene men hvor skal dette kobles ? *skal forresten kobles på en Audi 90 som har justering inne i coupeen fra før* 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 23, 2008 Jeg vet ikke åssen det skal kobles. Men ville bare informere om at du også trenger godkjente lykter (glass) som er E godkjent for Xenon i tillegg for at det ska lvære lovlig, samt lyktespylere ( som jeg antar ikke er noe problem). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 23, 2008 Blir du stoppa i kontroll, og har ettermontert xenon blir det mangellapp, og bilen må vises hos BT med kort frist!! Skjedde her om dagen med svigerbror min. Jævli irriterende når jeg må demontere og re'montere etterpå!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 24, 2008 Da var det vel slik at trådstarter ønsket å montere noen som var godkjente på bilen. Når det gjelder ulovlige Xenon er det vel en god grunn til at de er strenge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 24, 2008 Tenkte jeg skulle ordne meg lovlig xenon så da trenger jeg automatisk høydejustering..Har funnet motorer til lyktene men hvor skal dette kobles ? *skal forresten kobles på en Audi 90 som har justering inne i coupeen fra før* Du må kjøpe deg et slikt høydejusteringssett som f.eks hellanor selger til ett par lapper og koble det inn på signalledningen som går fra knappen for justering og frem til motorene på lykten. For å være ærlig tror jeg ikke du noen gang får dette godkjent på en Audi 90 uansett, fordi det sannsynligvis ikke finnes noen lykter som er godkjent for xenon til den. Xenonsettet ditt må også være E-merket (noe ikke alle er) og du må ha (høytrykks) lyktespylere/pussere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 24, 2008 Hmm ja det var de lyktene.. er vel ikke noen lykter som er godkjente for xenon til denne.. Vel da får det bli xenon i fjernlys da.. De skal jo blende uannsett Takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 17, 2008 Du må kjøpe deg et slikt høydejusteringssett som f.eks hellanor selger til ett par lapper og koble det inn på signalledningen som går fra knappen for justering og frem til motorene på lykten. For å være ærlig tror jeg ikke du noen gang får dette godkjent på en Audi 90 uansett, fordi det sannsynligvis ikke finnes noen lykter som er godkjent for xenon til den. Xenonsettet ditt må også være E-merket (noe ikke alle er) og du må ha (høytrykks) lyktespylere/pussere. Har du en link til dette høydejusteringssettet? Funderer på dette selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 17, 2008 Har du en link til dette høydejusteringssettet? Funderer på dette selv Kikket litt rundt på Hella's nettsider, og fant 8XX 008 614-011 som er et universalt sett. Det står bare at det fungerer med en viss type motorer, og at det i andre tilfeller må prøves ut. Det er dermed ikke sikkert at det fungerer på A6 eller andre Audi/VW. Det er beregnet for modul-lamper, dvs. slike universale runde lamper som ofte brukes på busser. Gå hit og legg in delenummeret i søkefeltet, så finner du det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 18, 2008 Jeg snakket med de på hellanor i dag, og de hadde ikke noe slikt sett til Audi A6 sa de... De hadde noen lykter til bmw med dette integrert, men ikke til audi.... dårlig gjort... Edit: Jeg fant lyktejusteringssett her hos Kufatec Men jeg har ikke motatt det enda så jeg vet ikke hvordan det er og montere... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 14, 2008 hvordan ble det med resultatet her ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 15, 2008 Jeg fikk nå montert dette, men den justerer jo ikke i fart slik som bixenon lyktene gjør så jeg er ikke 100% fornøyd... Men det er jo noe jeg burde sjekket ut på forhånd... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...