Bil fra klubben? (TT i grøfta)

Anbefalte innlegg

Kom over dette på FVN i kveld:

 

Vraket Audi TT

 

Utrolig kjedelig historie! Bilen var såpass pen og strøken at en skulle tro det var en i klubben som eide den, i alle fall før dagens overrekkelse...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ooooo. Det er nedtur. Men hvordan fungerer egentlig det der. Sånn med tanke på forsikring. Går dette på tidligere eiers forsikring? Når man kjøper en bil så pleier det jo fort å ta noen dager før du har ført forsikringen over på deg selv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var jo en pen tt og.... kjipt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

93_-205198134.jpg

 

Bildet er tatt fra salgsannonsen, med klubb-skiltplate...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ooooo. Det er nedtur. Men hvordan fungerer egentlig det der. Sånn med tanke på forsikring. Går dette på tidligere eiers forsikring? Når man kjøper en bil så pleier det jo fort å ta noen dager før du har ført forsikringen over på deg selv?

 

Normalt har jeg latt folk tegne forsikring på seg selv før de kommer å henter bilen. Mulighet for å avbestille hvis de ikke kjøper. Evt ta en telefon på stedet til forsikringsselskapet.

 

Noen lar kjøper kjøre avgårde på selges forsikring, noe dette gir et eksempel på at ikke er så lurt. : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det ikke en regel ved overtagelse av bil, når salget er i boks er det tre dager forsikring eller noe?

Eller er jeg helt på jordet?

 

Men i alle fall så slipper man ikke folk avgårde på sin egen forsikring. Da får kjøpere avtale med forsikrings-selskap alt så det er "klart". Da er det jo bare å ringe når man kjører vekk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

- Han har åpenbart kjørt uaktsomt siden han kjørte av veien, sier operasjonsleder Bård Austad.

Fin uttalelse....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin uttalelse....

 

Det betyr altså at alle som kjører av vegen, kjører uaktsomt : dum :

Var vel ikke helt heldig med den komentaren tror jeg....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd med tt'n, var lekker. Er helt sikker på om eieren var en 50 mår gammel mann/kvinne, hadde ikke førerkort blitt beslaglagt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei men nå må dere huske at bilføreren er jo tross alt bare 20 år,selvfølgelig har han kjørt uaktsomt: dum :

Dessverre tenker mange i Politiet sånn.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå i akkurat dette tilfelle lå jo politiet bak han og så kjøringen som førte til ulykken da. Han var jo observert i "for høy" fart, mens han gjorde en forbikjøring i slapse føre. Så akkurat i dette tilfelle har det vel lite med at han er 20 å gjøre og heller med at han ble tatt med buksa på knæra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kikket på vraket av denne bilen i går kveld, den er totalskadet. Det var ikke et eneste karroseripanel som er helt og bulkfritt. Den står bak Gromstad Auto i Arendal, for de lokale som er nysgjerrige.

 

Etter det fvn.no kjenner til, skal en patrulje fra Utrykningspolitiet ha kommet like bak 20-åringen. Patruljen skal ha observert mannens forbikjøring i forkant av utforkjøringen, og ankom stedet bare få sekunder etter ulykken.

 

UP-bilen, en A4 Avant 2.0Tq S-Line (regnr. PP 68441), sees på dette bildet. Legge merke til de hvite lampene nede ved tåkelysene, det er blålys ;)

 

bilde?Avis=AP&Dato=20080123&Kategori=LOK

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forbanna surt å kverke nybilen 2 timer etter kjøp. Samma om han var uaktsom eller ei! :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

denne bilen står på jobben nå og den er ikke akkurat fin..

lurer på hvordan det er å take med fire løse hjul i bilen

??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

denne bilen står på jobben nå og den er ikke akkurat fin..

lurer på hvordan det er å take med fire løse hjul i bilen

??

 

4 løse hjul i bilen ja. kan jo gjøre litt skade det ved forflytting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

UP-bilen, en A4 Avant 2.0Tq S-Line (regnr. PP 68441), sees på dette bildet. Legge merke til de hvite lampene nede ved tåkelysene, det er blålys ;)

 

: haha : Du sier ikke det Per... Stygg stygg A4 det der :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT: Går denne A4'en bare i Arendalsområdet eller går den i Kr sandsområdet også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT: Går denne A4'en bare i Arendalsområdet eller går den i Kr sandsområdet også?

 

Den der tror jeg er litt overalt.. har blitt stoppa av den I Kristiansand og 1 mnd senere ble jeg stoppa i sandefjord av samme bilen..de som kjører den bilen presser folk i raua for at de skal gasse på..

Virker ut som om de er mest hissige på å stoppe ungdoms biler..(spesielt audi)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe:p

2 timer etter jeg ble stoppet da jeg skulle til arendal med s3`en kom dt en tysk bmw forbi , jeg tenkte egentlig å kjøre etter , men kom en a4 i passe fart.. hadde da akkurat fått 2 prikker å 8 tusen i bot så tenkte jeg ikke skulle gidde mere sprell den turen..

men joda, stemte dt, var samme bil som bilde av over her som hadde målt bmwen.

han som kjørte den hadde i alle fall ikke noe mere førerkort: p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å få tak i en Audi leiebil... og bråbremse når de ligger bak og er helt gira, så har du dem i ræva.

Er jo vært prisen det koster for egenandelen da. Men kan hende man må ha leiebil en stund før de dukker opp da... : rolleyes

 

Så du den katten som rusla over veien... :evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å få tak i en Audi leiebil... og bråbremse når de ligger bak og er helt gira, så har du dem i ræva.

Er jo vært prisen det koster for egenandelen da. Men kan hende man må ha leiebil en stund før de dukker opp da... : rolleyes

 

Så du den katten som rusla over veien... :evil:

 

Egenandel når noen kjører på deg bakfra??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT: Går denne A4'en bare i Arendalsområdet eller går den i Kr sandsområdet også?

 

Jeg har inntrykk av at den hovedsaklig patruljerer E18 i Aust-Agder, men på den annen side er jeg ikke så ofte i KRS at jeg har sett den der nede. Jeg ser den ofte rundt Arendal/Grimstad, og hele døgnet også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang eierskifte:

Forsikringsavtalelovens §7-2 er fraveket.

-Skifter den ting forsikringen er knyttet for eier, faller forsikringen bort. Selskapet svarer likevel for forsikringstilfeller som inntrer innen fjorten dager etter eierskiftet.

 

Forsikringen bortfaller uansett når ny eier har ordnet forsikring.

 

Kult å ringe selger og si "Ehh, hvordan var det med forsikring igjen?":p

 

Ang sivilbiler syns jeg politiet kan gå tilbake til Ford mondeo og hvit/grå Volvo stasjonsvogn+ en haug antenner på taket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært både a6 og a4 her i distriktet.. Helt lik a4, noen mener at det har vært en TT her og men det kan ikke jeg bekrefte..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er rimelig sikker på jeg såg den up bilen i helga.. en kamerat og meg hadde akkurat henta en m5 så så vi den langs veien, hadde stoppa en bil.. blinka blått fra de lysa i fangeren ja..:P flaks kameraten min hadde cirka 7500rpm på 3 gir da vi passerte.. han så den ikke.. flaks de ikke la seg på hjul etter han..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.