Anbefalte innlegg

i går kveld var jeg ute å kjørte i min passat 1,9 tdi....da kjente jeg at bilen plutselig dro mye dårligere enn før.

kan det være turbo som er gåen?

noen som har peiling på hva noe sånt koster?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også være trykklekasje ( defekte turbotrykksslange/r ) bør da ryke veldig svart ved pådrag, LMM ( luftmassemåler ), magnetventil for turbotrykksregulering, lekasjer i de små vakumslangene på motoren eller som du selv nevner: turboen er full av sot slik at turbotrykket ikke reguleres riktig, eller den er rett og slett utslitt.

 

Hjelper det å stoppe og starte bilen igjen? Kom problemet ved pådrag eller i motbakke?

 

Diagnose kan gi deg en pekepinn på hva som er feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det kom i en slakk motbakke.jeg var i fjerde gir og måtte faktisk gire ned til 3 gir for bilen ville plutselig nesten ikke dra i det hele tatt.har ikke merket noe forskjell på da jeg starter å stoper bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo begynne med å nappe ut lmm pluggen, se om den går bedre da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo begynne med å nappe ut lmm pluggen, se om den går bedre da.

 

Eller omtrent likt som nå. Merker du ingen forskjell med den frakoblet kontra tilkoblet er den defekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor er det den sitter da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På luftfilterboksen. Luftfilterboks---LMM ( festet med to stjerneskruer ) og har ei avlang kontakt---luftrør ned til turbo.

 

Kanskje ikke helt likt på din bil som på bildet men nesten.

LMM%20A6_WEB.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem på Passaten min, var en megnetventil (N45 el. N75, eller hva det nå var dem kallet den) som var gåen.

mvh Edvin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.....høres ut som vi har samme problem her, ja!! : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøve etterpå og se om jeg finner ut hva som er galt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var ute å så på det i stad..det var en suse lyd i turboen så da må vel det bety at den er i orden.bilen min er chippa så det kan jo være den som er ødelagt da.

er det så veldig stor forskjell på draget da du chipper bilen?

noen som vet hvor chippen sitter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror ikke chipen din er gåen, den sitter i styringsenheten og du skal ikke stappe pølsefingra inn der ;) Koblet av lmm og prøvd da????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

merka ingen forskjell da jeg tok den av

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Remy Ekornseter

kan jo begynne med å nappe ut lmm pluggen, se om den går bedre da.

 

Eller omtrent likt som nå. Merker du ingen forskjell med den frakoblet kontra tilkoblet er den defekt.

__________________

Absolute AUDIot

 

 

Protected movement - with quattro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Suselyd ved pådrag?? TIpper i så tilfelle at du har en lekasje i trykkslangene fra turbo til innsuget.

Turboarbeidslyd kan bedre beskrives som pipelyd/hvining.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

neida, det suser litt i turboen, riktig det... lmm sier jeg, mitt kort på den

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er hvertfall ingen ukyder i turboen.

må vel ta meg en tur på møller for å få en diagnose på den da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

merka ingen forskjell da jeg tok den av

 

Sorry!!!! Var litt rask med forrige konklusjon. Utifra det du skriver her er LMM defekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter LMM teorien. Men for sikkerhets skyld få tatt en SKIKKELIG diagnose på den med en "full throttle run" for å få bekreftet at LMM er gåen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stikker du til møller måler du lmm din

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer litt sent inn her, men til info røk akkurat turbotrykksslange på bilen min Passat 1,9 TDI 130 hk chippet til 165 hk.

 

Symptomer:

- bilen går ujevnt og dårligere enn vanlig

- enorm susing når turboen slår inn

- helt svart røyk når man gir gass (pga luftmengdemåleren som nevnt lenger oppe)

 

Verkstedet "fastslo" raskt at det var turboen. Tok deretter kontakt med han som har chippet bilen og han sa at turbotrykksslangen er et svakt punkt på flere bilmodeller og han har sett de ryke i flere tilfeller, både med og uten chipping. Dette viste seg å være tilfellet i mitt tilfelle. Ganske greit pga en "noe" lavere kostnad...

 

Skiftet slangen, 2.800 kr.

 

Verkstedet (autorisert verksted, IKKE merkeverksted) antydet 15-16.000 hvis bare turboen hadde røket. Da jeg ringte de fra veien fikk jeg beskjed om å stoppe tvert, for hvis det var turboen begynner den etterhvert og pumpe olje inn i motoren, og det kan jo få fatale følger...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er hvertfall ingen sort røyk som kommer ut av eksos på min.turboen høres egentli lik ut som den gjorde før..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.