#1 Skrevet Januar 24, 2008 Har en '92 C4 2.0. Er vel en 4 sylindret i disse. Når den går pent går den veldig pent, men begynner plutselig å lugge, nesten som om motoren stopper et halvt sekund før den kommer igjen.. Blir helt kenguru. Regner med å skifte fordelerlokk og bensinfilter men kan ikke helt se at det alene skal få bilen til å hoppe slik. Kan det være en lmm? Har denne bilen lmm?? Andre forslag/erfaringer/tips? Alle innspill mottas med takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 24, 2008 Den går også av og til ujevnt på tomgang, vipper mellom 800-900 omdreininger ca. Går helt stødig og fint innimellom også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 24, 2008 den dauer helt ut liksom? null respons på gass også plutselig kommer den igjen? naboen hadde samme problemet, der ble det byttet fordelerlokk, rotor,bensinfilter, pluggledniger og plugger fortsatt like jævlig der var det lambda sonden som var synderen. er ikke dumt å bytte alt det andre en gang i blandt heller for den saks skyld 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 24, 2008 Jo, kjennes sånn ut. Skjer raskt og fortløpende sånn at bilen hopper og lugger fremover, hjelper ikke å stoppe. Kan gå helt greit på tomgang etter den har oppført seg sånn, men er like gal når man begynner å kjøre igjen. Noen som vet hvor lambdaen sitter på disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 24, 2008 Jo, kjennes sånn ut. Skjer raskt og fortløpende sånn at bilen hopper og lugger fremover, hjelper ikke å stoppe. Kan gå helt greit på tomgang etter den har oppført seg sånn, men er like gal når man begynner å kjøre igjen. Noen som vet hvor lambdaen sitter på disse? Lambdaen sitter like foran katalysatoren. Hadde samme symptomer på min gamle C4 2.0, og der var lambdan synderen. Kjøpte forresten lambda fra Biltema som fungerte knirkefritt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 24, 2008 oppå eksosanlegget rett før katalysatoren. forbanna kronglete å komme til men det går. baah for treg men biltema lambdaen funker greit den ja. ganske grei pris også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 24, 2008 Katalysator?? på en 92 modell? trodde ikke de hadde det så tidlig.. Da er vel det verdt et forsøk. Takk så mye. Har jeg forresten lambda med 1 eller 3 kabler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 24, 2008 Katalysator?? på en 92 modell? trodde ikke de hadde det så tidlig.. Da er vel det verdt et forsøk. Takk så mye. Har jeg forresten lambda med 1 eller 3 kabler? er det en 2le eller en 2l med monojet? Katalysator var påbudt i alle nye biler fra 89;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 24, 2008 Godt spørsmål.. er første av disse firerne jeg roter med og må nok innrømme at jeg stiller litt svakt.. Kjennetegn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 24, 2008 2le har innsprut mens 2l monojet ser ut som en forgassermotor. Men er vel egentlig enslags endysa innsprut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 24, 2008 akkurat.. da er det definivt 2le innsprøytning jeg har her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 25, 2008 Noen andre forslag eller diagnoser utenom lambdaen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 25, 2008 OPPDATERING : Skifta plugger, kabler, fordelelokk og bensinfilter nå. Kjørte bilen god og varm - ikkeno problem. Så stoppa jeg motoren et øyeblikk før jeg kjørte hjem.. da kom kenguruen!! Hvorfor i pokker oppfører denne motoren seg sånn?? Satte den i N og ga gass uten belastning og da daua den også når den kom opp i turtall for så å hente seg inn når den kom under ca. 2000 omdr. Ved lite gasspådrag kommer den opp til 2500 rpm før den dauer og våkner ved ca 2000. Er automatgear på bilen... Kan noen hjelpe med forslag til diagnose eller videre trinn for feilsøking? Skal sjekke lambdasonden men kan det være andre ting? Noe jeg kan koble ut og eliminere? Bilen er jo ikke kjørbar slik den er nå.. får max 40 kmt på slett vei.. Er en AAD motor, gått ca 240'km. Kan ikke se noen dårlige vakumslanger men.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 26, 2008 h j e e e l p . . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 18, 2008 Tett katalysator kanskje. pleier å daue på turtall da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...