#1 Skrevet Januar 24, 2008 Hei. Stod i garasjen før i dag og skulle bytte batteri fordi det som stod i var så gammelt og dårlig. Fikk koblet det fra og fikk det nye på plass etter litt styr. Så startet jeg bilen og alt så ut til å fungere. Så merket jeg at det lyst på ABS varsellampen.. Så begynte bremseveske varsellampen og blinke og det kom en pipelyd. Kan det ha seg til at pga. jeg skiftet batteri at jeg har tatt knekken på ABS'en? Det er snakk om en Audi A3 1.8.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 24, 2008 Hmmm....rart. Skal da tåle å skifte batteri. Har bilen din en sånn el-sentral oppå batteriet? Med sikringer og koblinger? Kanskje fått bøyd i stykker noe der eller en defekt sikring e.l i så tilfelle. Fått skrudd batteripolene skikkelig til igjen osv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 24, 2008 Ja, den har sånn ting oppå seg.. kan være den er litt fucked nå. for den passet egentlig ikke på nye batteriet. men nå gjør den.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 24, 2008 He he.....sjekk litt der. Prøv å stramme alle mutterene/koblingspunktene inni der litt også. Hender de løsner og gir dårlig kontakt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 24, 2008 ok, tusen takk for hjelpen skal se på det i morgen tidlig går ikke ut i dette ruske været nå i kveld 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 24, 2008 Kan også være at det er blitt lagret feil på abs'en din. Ville skjekket dette først vis du har møller/vag com i nærheten. Det er fort at det kommer feil av å bytte batteri... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 24, 2008 Kan også være at det er blitt lagret feil på abs'en din. Ville skjekket dette først vis du har møller/vag com i nærheten. Det er fort at det kommer feil av å bytte batteri... sjekker over ting først i morgentidlig, så stikker jeg til autocentrum og får en diagnose vist ting ikke løser seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 24, 2008 Års modell? Om det er 3 pip med stort varsel i Fis dysplayet så kommer du nok dessverre til å slite litt med den om det er en 98-2001 modell da det er en kronisk feil på audi a3-4-6. Ta en sjekk med vag om det kommer ingen kontakt med sentralen og ingen mulighet for diagnose så er det det som e problemet. Av og til kan den virke men etter hvert vil den kutte helt ut. Sorry men har sett mange exemplarer av dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 24, 2008 Års modell? Om det er 3 pip med stort varsel i Fis dysplayet så kommer du nok dessverre til å slite litt med den om det er en 98-2001 modell da det er en kronisk feil på audi a3-4-6. Ta en sjekk med vag om det kommer ingen kontakt med sentralen og ingen mulighet for diagnose så er det det som e problemet. Av og til kan den virke men etter hvert vil den kutte helt ut. Sorry men har sett mange exemplarer av dette. DOH Er en 97 modell. Husker ikke hvor mange pip som kom. men først lyser abs lampa hele tiden. fra tenningen blir vridd rundt. så begynner bremseveske lampen (vist det er det den heter, rød 3kant med ! i midten) og blinke og pipe. piper litt så stopper den, men blinker hele tiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 1, 2008 Forsov meg litt sist fredag jeg så fikk ikke tid til å sjekke på det. Men nå er jeg tilbake fra Tyskland, og har sjekket etter. Og det var så simplet som at ene kabelen hadde dårlig kontakt Så.... JEEEJ! Jeg har ABS igjen! Takk for hjelpen alle sammen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...