Anbefalte innlegg

Heisann. Av og til når jeg bremser kommer det opp ett varsellys i autochecken. Bremselys med ett utropstein i. Har lest i instruksjonsboken at dette enten betyr lite bremseveske, eller lågt trykk i bremse servo. Bremsevæske e der, så da er jeg redd for at det kan være trykkfeil en plass. Noen som har vert borte i dette før? Eventuelt noe som pleier å ryke? Bilen er for øvrig en 200 2,2 20vt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke dette typisk defekt "bombe" da?? (eller trykkakkumulator som det visstnok heter...)

Er ikke godt bevandret i Audi-verden, men hadde vel samme feilsymptomene på min 100q og da var det "bomba" som måtte byttes...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bombe? Du tenker på den svære dingsen foran bremsesylinderen? Noen måte å måle om denne er deffekt? Har ikke merket noe særlig på bremsene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, tenker ikke på den. Men på 100q'en så satt den langt nede til høyre i motorrommet (sett forfra), med et bremserør innpå i hver ende... (ikke godt forklart, men er en stund siden jeg byttet...)

Det er den som skal holde på bremsetrykk nok til nødbremsing hvis man mister motorkraften etc..

Mener det står her på forumet hvordan den testes.

Edit: Sitat "Om pedalen synker litt pulserende innover mens motoren går på tomgang og du tråkker hardt på bremsen er det bomba som er gåen"......

Edit2: "Bomba..

--------------------------------------------------------------------------------

Bomba tester dere enkelt etter at dere har kjørt en tur, og skrur av tenninga... trykk da inn bremsepedalen, og slipp opp igjen. Gjenta dette til pedalen blir hard/dø..

Etter husken:

0-10 pump - bomba er død/døendes, bør skiftes snarest

10-30 pump - bomba er ikke helt frisk, men kan brukes

over 30 pump - frisk bombe

"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe... tror ikke min holder to trykk en gang! skal sjekke dette i morgen. Noen som vet om dette er en dyr del? Vanskelig å få tak i?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk HER, greie priser og ikke minst en veldig grei kar å handle med....: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tøft. Så ut som han hadde en del deler til disse. Må bare finne ut om det er denne som er gåen, men kan jo tyde på det da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ute å kikket jeg nå, og det er jo trangt som bare f der nede. Så ikke denne "bomba" heller. Noen som kan forklare nøyaktig hvor den ligger? Kanskje lettest å komme til under ifra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener den ligger nede til venstre, klart enklest å se nedenfra.

bomba200.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fra undersiden av bilen kommer du lett til denne bomba... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok... regner med at det må full utlufting av bremser etter bytte av denne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok... regner med at det må full utlufting av bremser etter bytte av denne?

Mener at bomba går på hydrulikksystemet å ikke bremsesystemet, så er dette du må lufte.. Men bomba har likevel innvirkning på bremsene.. Men har å hatt problemer med det lyset i min bil, men da var det lite servo olje på bilen, dette lyset går på servosystemet/hydrulikksystemet å..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan gi en beskrivelse på hvordan man lufter hydraulikksystemet? Hvor man tapper systemet osv..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.