#1 Skrevet Januar 24, 2008 Heisann. Av og til når jeg bremser kommer det opp ett varsellys i autochecken. Bremselys med ett utropstein i. Har lest i instruksjonsboken at dette enten betyr lite bremseveske, eller lågt trykk i bremse servo. Bremsevæske e der, så da er jeg redd for at det kan være trykkfeil en plass. Noen som har vert borte i dette før? Eventuelt noe som pleier å ryke? Bilen er for øvrig en 200 2,2 20vt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 24, 2008 Er ikke dette typisk defekt "bombe" da?? (eller trykkakkumulator som det visstnok heter...) Er ikke godt bevandret i Audi-verden, men hadde vel samme feilsymptomene på min 100q og da var det "bomba" som måtte byttes... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 24, 2008 Bombe? Du tenker på den svære dingsen foran bremsesylinderen? Noen måte å måle om denne er deffekt? Har ikke merket noe særlig på bremsene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 24, 2008 Nei, tenker ikke på den. Men på 100q'en så satt den langt nede til høyre i motorrommet (sett forfra), med et bremserør innpå i hver ende... (ikke godt forklart, men er en stund siden jeg byttet...) Det er den som skal holde på bremsetrykk nok til nødbremsing hvis man mister motorkraften etc.. Mener det står her på forumet hvordan den testes. Edit: Sitat "Om pedalen synker litt pulserende innover mens motoren går på tomgang og du tråkker hardt på bremsen er det bomba som er gåen"...... Edit2: "Bomba.. -------------------------------------------------------------------------------- Bomba tester dere enkelt etter at dere har kjørt en tur, og skrur av tenninga... trykk da inn bremsepedalen, og slipp opp igjen. Gjenta dette til pedalen blir hard/dø.. Etter husken: 0-10 pump - bomba er død/døendes, bør skiftes snarest 10-30 pump - bomba er ikke helt frisk, men kan brukes over 30 pump - frisk bombe " 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 24, 2008 Hehe... tror ikke min holder to trykk en gang! skal sjekke dette i morgen. Noen som vet om dette er en dyr del? Vanskelig å få tak i? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 24, 2008 Sjekk HER, greie priser og ikke minst en veldig grei kar å handle med.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 24, 2008 tøft. Så ut som han hadde en del deler til disse. Må bare finne ut om det er denne som er gåen, men kan jo tyde på det da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 25, 2008 Var ute å kikket jeg nå, og det er jo trangt som bare f der nede. Så ikke denne "bomba" heller. Noen som kan forklare nøyaktig hvor den ligger? Kanskje lettest å komme til under ifra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 25, 2008 Mener den ligger nede til venstre, klart enklest å se nedenfra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 25, 2008 fra undersiden av bilen kommer du lett til denne bomba... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 25, 2008 ok... regner med at det må full utlufting av bremser etter bytte av denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 26, 2008 ok... regner med at det må full utlufting av bremser etter bytte av denne? Mener at bomba går på hydrulikksystemet å ikke bremsesystemet, så er dette du må lufte.. Men bomba har likevel innvirkning på bremsene.. Men har å hatt problemer med det lyset i min bil, men da var det lite servo olje på bilen, dette lyset går på servosystemet/hydrulikksystemet å.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 19, 2009 Noen som kan gi en beskrivelse på hvordan man lufter hydraulikksystemet? Hvor man tapper systemet osv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 19, 2009 Svarer på mitt eget spørsmål til hjelp for andre. http://www.blauparts.com/audi/audi_fluid/audi_hydraulic_fluid.shtml#howtochangeaudipowersteeringfluid2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...