#1 Skrevet Januar 24, 2008 Har nå hatt bilen på en mellomstor service. Fikk beskjed om at bremseskivene mine fremme var slitt til under minste kravet og lurer dermed på om det er noen som har noe å anbefale? I så fall tips til hvor det er billig å handle? Regner med at man får tak i skiver som enten er bedre eller samme kvalitet som skivene som Møller leverer. Forresten noen som vet pris på de orginale bremseskivene fremme på bilen? Prøvde å søke på forumet her, men fant ikke helt det jeg så etter: rolleyes mvh Håkon Berge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 24, 2008 Har nå hatt bilen på en mellomstor service. Fikk beskjed om at bremseskivene mine fremme var slitt til under minste kravet og lurer dermed på om det er noen som har noe å anbefale? I så fall tips til hvor det er billig å handle? Regner med at man får tak i skiver som enten er bedre eller samme kvalitet som skivene som Møller leverer. Forresten noen som vet pris på de orginale bremseskivene fremme på bilen? Prøvde å søke på forumet her, men fant ikke helt det jeg så etter: rolleyes mvh Håkon Berge Kan anbefale Black diamond skiver og Ferodo DS2500 klosser! MYE bedre enn org bremser!! Kollevold selger både klosser og skiver 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 25, 2008 Og skal du ha det billig, og i samme kvalitet som originalt, så selger blant annet Mekonomen Brembo skiver. Gode skiver det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 25, 2008 anbefaler http://www.hifispeed.dk se der ,gå inn på brembo bremser de skall ha tilbud på dem viss jeg ikke tok feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 25, 2008 Takker og bukker for raske svar:) Har nå sendt rundt noen forespørsler til diverse butikker. Er det enkelt å bytte skivene selv fremme? Og noen som vet hvor store bremseskivene i mm skal være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 25, 2008 Brembo er vel de som leverer de skivene Møller selger, så vidt jeg vet. På tegningene av Bremboskivene, står det iallefall ett VAG delenummer. En billig oppgradering er jo også Brembo Max skivene, jeg har de om dagen. Min erfaring så langt er at de har litt bedre bitt når en begynner å bremse, spesielt på vått føre. Kan periodevis gi en litt vibrerende lyd/følelse, spes når farten er lav. Men jeg er bare fornøyd med dem. Dette er på en '99 A4 1,8TQ jeg har det. Er enkelt å bytte: 1: Skru av kalipterholderen, og skiven skal være løs. 2: Noen skiver har en liten skrue mellom bolthullene for å holde skiven på plass. 3: Ta av skiven, kan være nødvendig å kakke litt med en hammer for å få de av, ofte litt rust... 4: Gjør rent, spesielt på anleggsflaten mellom navet og bremseskiven. Ujevnheter her kan gi vibrasjon i bremsene. 5: Sett på skiven 6: Sett på kalipterholderen og bremsene i motsatt rekkefølge av når du tok det av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 25, 2008 Høres jo ikke ut som store jobben det:) Er det de vanlige Max skivene du har eller de som er boret og slisset? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 25, 2008 Er de vanlige Max skivene jeg har ja, er jo slisset de, men ikke borret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 25, 2008 I tilfelle du ikke skulle gjøre/vite det, Skift ALLTID bremseklosser sammen med skiver. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...