Anbefalte innlegg

Jeg har en liten ulyd når jeg svinger (har kun merket den når jeg svinger til venstre) høres ut som en hylelyd.. som om det er en lekasje en eller annen plass, men jeg har ikke merket noe galt med bilen og jeg har ikke hatt behov for etterfylling av noe annet enn diesel og spyleveske

Bilene er en 2001 Passat 1.9tdi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en liten ulyd når jeg svinger (har kun merket den når jeg svinger til venstre) høres ut som en hylelyd.. som om det er en lekasje en eller annen plass, men jeg har ikke merket noe galt med bilen og jeg har ikke hatt behov for etterfylling av noe annet enn diesel og spyleveske

Bilene er en 2001 Passat 1.9tdi

Tror du må beskrive lyden litt bedre, men det første som slår meg er enten knute på drivledd eller lager.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, dette høres ut som et hjullager eller drivledd. men setter fingern på hjullageret sånn beskrivelsen er nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Har du en lit pip-pip-pip-pip lyd når du svinger?

Dette kan godt komme av at bremsecaliperen går litt tregt.

At ikke klossene glir ordentlig unna skiva når du svinger...

Hvis du har hatt lyden en stund er det ikke uvanlig at den indre eller ytre bremseklossen er mer slitt enn den andre. Men dette synes først etter litt tid...

Dette kan isåfall lett fikses ved å rengjøre calipperen og tilhørende glidepinner.

Så smører man dem opp med litt nytt fett og setter på nye gummimuffer hvis disse ikke er hele og myke lenger.

Slikt fett og også nye gummimuffer får man med når man kjøper calippere, og er kjekt å ta vare på hvis man ikke bruker dem der og da.

Det kan såklart være hjullager også, men skulle tro at lyden er borte hvis du smører opp calipperen.

Dette skader uansett ikke...

Hvis du gjør dette en gang imellom vil calipperne dine vare leeenge:)

Du kan selvfølgelig benytte sjansen til å bytte bremseklosser samtidig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en liten ulyd når jeg svinger (har kun merket den når jeg svinger til venstre) høres ut som en hylelyd..

Sprukken mansjett?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde en liten hyle\skrike lyd ved sving, og det var "bremseskjoldet" (bittelite på fremhjulet) som tok borti bremseskiven.

Lett å bøye dette ved arbeid rundt nav og bremser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde bilen på eukontroll for litt siden og der ville de vel merket en sprukket mansjett eller noen dårlige drivknuter..

I den sammenheng byttet jeg klosser og skiver framme, så det er vel neppe bremsene som er problemet

det er en høyfrekvent piping.. var å testet litt i dag og jeg mistenker at kupeviften trenger litt smøring ellerno.

høres ut som detkommer fra midt i dash'en en plass

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.