#1 Skrevet Januar 25, 2008 Hei. Har en oljelekasje fra diffen bak, så jeg lurer på følgende: Ved etterfylling av olje, fylles det da til det renner over?? Er det nr. 9 på bilde som er den vanligste synderen til oljelekasje på bak diff.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 25, 2008 Fylles på til det renner ut av påfyllingen. Den du har merket av, er vanlig forbruksvare på biler med quattro. Simmeringen inn på diffen (nr.11) lekker også på noen, så kan være greit å sjekke hvor det lekker før du handler inn deler. Evt. bytte alle 3 mens du holder på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 25, 2008 Er det overkommelig for "mannen i gata" å skifte denne selv (nr 9)?? Mener å ha lest en plass at den skal strammes/justeres eller noe for å få det riktig..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 25, 2008 Prøv å fylle på Omega 917 Pakningsfornyer. Det virker har testa det på motor, gir, servo,bakaksler etc på traktorer, biler og gressklippere. Hvis dette virker slipper du en masse skruing, er verdt forsøket! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 25, 2008 Hmmm er litt skeptisk til slike "vidunder" stoff . Noen andre som har prøvd dette??? Hvor får jeg kjøpt det da?? Er det mye jobb å skifte disse?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 26, 2008 lurer på d samme. hvor fant du den splitt tegningen av diffen forresten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 26, 2008 Hmmm er litt skeptisk til slike "vidunder" stoff . Noen andre som har prøvd dette??? Hvor får jeg kjøpt det da?? Er det mye jobb å skifte disse?? Dette er vanlig brukt av diverse verksteder. Her oppe i nord vet jeg flere som bruker dette. F.eks En del volvo modeller har problemer med lekkasje i bakre simmering på motor. Det nytter ikke å skifte simmering, da de begynner å lekke snart igjen. Her brukes det kun Omega 917 og det har fungert utmerket!! Har som sagt tidligere brukt det selv med samme resultat! Her jeg bor får jeg kjøpt det hos Statoil og Shell. Skjønner at du er skeptisk, det behøver jo ikke å gå bra i ditt tilfelle:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 26, 2008 enkelt å bytte den simringen. skru av drivakselknuta i senter på medbringer sitter det en låseskrue som du skrur ut. dra ut medbringer napp ut simringen bank pent inn en ny skru sammen og fyll på olje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 26, 2008 Har en liten oljelekasje på motoren også, så jeg kan jo prøve Omega 917 der...først..Søkte litt på nett også, men ble ikke noe klokere. Hørtes jo overkommelig å skifte de også, trodde kanskje jeg måtte demontere deler av diffen eller noe sånt. Tegningen fant jeg i "delekatalogen", men regner med du finner dem her også: http://www.vagcat.com/ Ser det står 4 stk pr bil av disse tettningsringene, er det også slike foran og er evt disse også ett svakt punkt??? Skal til å skifte mansjetter foran, så da hadde jo det vært greit å tatt i samme rennet. Er det samme framgangsmåte frame??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 26, 2008 Har en liten oljelekasje på motoren også, så jeg kan jo prøve Omega 917 der...først..Søkte litt på nett også, men ble ikke noe klokere. Hørtes jo overkommelig å skifte de også, trodde kanskje jeg måtte demontere deler av diffen eller noe sånt. Tegningen fant jeg i "delekatalogen", men regner med du finner dem her også: http://www.vagcat.com/ Ser det står 4 stk pr bil av disse tettningsringene, er det også slike foran og er evt disse også ett svakt punkt??? Skal til å skifte mansjetter foran, så da hadde jo det vært greit å tatt i samme rennet. Er det samme framgangsmåte frame??? Samme måte foran og ja.....eller to måter har du unbrako låsebolt må denne skrues ut og medbringer draes bare ut Har du ikke låseskrue må den bare dunkes ut med en hammer ol. Sitter bare med et lite c klips som holder den på plass 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...