Turbotrykk 3b motor. 200 2,2 20vt

Anbefalte innlegg

plukk av ventilen da skal den bare ladde det fjøren klarer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan vil det bli da? Vil Den gi maks trykk som turboen greier? Kan denne ventilen gjøre sånn at den kan lade mer enn hva WG vanligvis skal greie? Litt usikker på hvordan alt dette faktisk funker...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du hadde lada 2 bar..eller mer. Så tror jeg du hadde tatt noen slanger eller no sånt. Uansett så klarer ikke orginalturboen mer enn maks 1.7 ca...

 

prøv en annen måler.. Begynn med det enkle..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt det er noen som sliter med for mye trykk også. For jeg sliter konstant med for lite trykk. Nå hører jeg ikke at turboen prøver å lade skikkelig engang. Den funka som den skulle noen drag tidligere i dag, men så vil den plutselig ikke osv. Lader ca 1-1.2 bar bare. Mens jeg vil ha 1.5! Slik jeg hadde før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skaff deg VDO måler . de er pålitlige og passer greit inn med resten av bilens klokker .. hvit skive osv

Biltema har helt greie fastnøkkler.. men der stopper det .....(Finnnes ingen snarveier til presisjonsinstrumenter)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drit nå i måleren for nå. Man hører på turboen, og merker det på bilen at noe er galt. Måler viser riktig på 2 og 3 gir. Ca 1,2 bar. Så hvorfor skal den da vise feil på 3 og oppover. Man hører at turbo gi mer på 4 og 5 gir enn de andre girene. Da er det jo mer motstand og... Greit at VDO har gode målere, men disse målerne kan ikke vise nesten en bar for mye!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min turbo høres ut slik du beskriver når den lader 1.4-1.5 bar. Og jeg trodde ikke det var mulig engang å få en orignal k24 7000 til å lade over 1.8 bar omtrent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1,8 bar kan høres ut som maks når jeg gir på. Men den kan vel ikke ha godt av dette... Er det N75 ventilen som styrer dette? Hadde planer om å bytte til en N75J ventil uansett, så vi får jo se...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1,8 bar kan høres ut som maks når jeg gir på. Men den kan vel ikke ha godt av dette... Er det N75 ventilen som styrer dette? Hadde planer om å bytte til en N75J ventil uansett, så vi får jo se...

 

Trodde wastegate fjøra som sitter der org gjorde at det var umulig å lade over 1.3 uten å bytte til hardere fjør?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det hent at denne fjæren har satt seg fast? Eller at WG er blitt tett slik at den ikke åpnet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det hent at denne fjæren har satt seg fast? Eller at WG er blitt tett slik at den ikke åpnet?

 

Høres usannsynlig ut.. Men det er jo bare å få tak i en måler du vet fungerer også måle trykket dit.. Så vitt jeg vet er det umulig å lade noe mer en 1.5-1.6 på org S4 turbo..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett på tenninga, og dra pluggen på N75 og og inn. Det skal si "klikk" i den om den funker...

Så skrur du av lokket på WG'n og sjekker om det er som det skal der...

At den lader 2bar + er ikke mulig.. Så et eller annet sted er det no feil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal jeg sjekke dette i morgen... Så får vi se hva som skjer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar opp denne litt jeg. Har fått sjekka at WG fjæren beveger seg, og det gjør den. N75 ventilen ser ut til å virke og. Men fremdeles så lader den mye. På maks så høres det ut som om turbo hakker. Akkuratt som om den ikke greier mer. Dette har jeg skjønt er fordi den faktisk ikke greier mer heller. Orker ikke stresse mer, og tenkte jeg skulle kjøpe meg en justerbar boostkontrolelr sånn at jeg kan få ned trykket på maks. Trenger ikke mer enn 1,4 bar vil jeg tro.

 

Så da lurer jeg litt. Noen som har tips til hva jeg skal kjøpe? Og hvordan justeres denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør med KRB å kjøp den dyre saken til rundt 1100kr. Det er ikke bleedventil, for den åpner først ved gitt trykk, noe som vil gi raskt trykk også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar opp denne litt jeg. Har fått sjekka at WG fjæren beveger seg, og det gjør den. N75 ventilen ser ut til å virke og. Men fremdeles så lader den mye. På maks så høres det ut som om turbo hakker. Akkuratt som om den ikke greier mer. Dette har jeg skjønt er fordi den faktisk ikke greier mer heller. Orker ikke stresse mer, og tenkte jeg skulle kjøpe meg en justerbar boostkontrolelr sånn at jeg kan få ned trykket på maks. Trenger ikke mer enn 1,4 bar vil jeg tro.

 

Så da lurer jeg litt. Noen som har tips til hva jeg skal kjøpe? Og hvordan justeres denne?

Åssen wastegate fjør sitter der da? Er ikke en stram en som passer til en større turbo eller noe? Satt opp til 2 bar eller noe? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ingen snøring... Noen som vet hvordan jeg kan sjekke dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ingen snøring... Noen som vet hvordan jeg kan sjekke dette?

 

Få tak i en orginal en også bytte.. Se om det blir noen forskjell.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan virker egentlig det med WG fjæren? Jeg trodde at når N75 ventilen åpnet, så åpnet WGen seg uansett for å slippe eksosen forbi. Har fjæren her noe å si på hva maks trykket blir?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan virker egentlig det med WG fjæren? Jeg trodde at når N75 ventilen åpnet, så åpnet WGen seg uansett for å slippe eksosen forbi. Har fjæren her noe å si på hva maks trykket blir?

 

Wastegate fjøra regulerer hvor høyt maks blir.. Såvidt jeg har skjønt.. Når N75 er helt åpen.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.