Anbefalte innlegg

I dag på vei hjem fra jobb døde bilen etter ca 5 min kjøretur.

Det skjedde helt uten forvarsel..

Trilte inn til siden, hvor jeg prøvde å skinne den. og 2-3 ganger klarte jeg å få noen hundre omdr, i noen tideler av et sekund, men ingen start. Etter det, helt dødt. Bare skinner uten å klare å starte.

Var ingen ulyder verken før den kubbet eller etter, når eg prøver å skinne den igang igjen..

 

Kan noen komme med forslag til hva jeg kan begynne å feilsøke på i morgen?

Forløpig liste er:

-Vag-Com'e bilen

-Sikringer

-Bensinpumpe (bensintrykk)

-Tennplugger (gnist?)

-Tenningsmodulene

-

-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør jo sjekke om du har gnist!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var det jeg tenkte på med tanke på tennplugger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hiv på vagcom så tipper jeg du finner en def hallgiver....hender de kommer og går før den dør ut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenningsmodulene er også et hett tips. Har fungerende slike om du trenger :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis hallgiver eller tenningsmodulen hadde tatt kvelden, hadde ikke check engine lampa lyst da? (barer lurer)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis hallgiver eller tenningsmodulen hadde tatt kvelden, hadde ikke check engine lampa lyst da? (barer lurer)

 

nei.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

G4 og G28 får vi feil på med vagcom.

 

slettet feilene og fikk startet den. gikk 2-3 min, så døde den igjen. samme feilkoder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

g28 får du uansett bare motoren ikke går, ikke vits å bytte den sensoren...

 

MEn hver gang den stopper, får du kontakt med vag-com da? jeg hadde samme greiene og da kuttet den strømen inn på hjernen og da fikk en ikke kontakt med vag-com. sikringsholderen inn på hjernen hadde ikke skikkelig kontakt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får fint kontakt med vagcom, i denne rekkefølgen:

nøkkel i tenning. vagcom koblet til og klar til bruk. vrir nøkkel om til rett før starter. tester med vagcom. får feilkode. sletter feilkode. vrir nøkkel helt tilbake og forsøker så å starte bil. skjer ingenting, bare skinner. vrir nøkkel helt tilbake, og fram igjen til rett før starter. starter søk med vagcom, og får samme feilkoder igjen. G4 og G28 har eg hatt utav og målt. begge til ca 1000ohm, som de skal være.

 

Forslag anyone?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal sjekke dette med sikringholderen.. prøvd å bytte hjerne. får samme feilkoder.. hvor står denne sikringholderen til hjernen da? hvilke er det? og kor skal denne kobles?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville prøvd å bytte G4 jeg...uten triggersignal får du dårlig start

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan bytte om begge de sonsorene, men da må du bytte om på pluggene og....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi skal bare få varmen i oss igjen, så skal vi ut i kulda å feilsøke igjen. da skal eg høre etter om pumpen går. regner med at man hører det hvis man legger hodet nedpå lokket hvor pumper står i bgasjerommet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den går ikke alltid nei, den starter vel når motor starter :P Ta av lokket over og mål om den får strøm, gjør den det tipper jeg det er pumpa, den bruker å ryke fra 175 - 225 K km føler jeg..

 

En annen mulighet å sjekke om den får bensin er kinning med fullt gasspådrag og så skru ut en plugg å sniffe på den :D

 

Mitt tips er pumpa, som Tore m. flere..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har prøvd med direkte strøm til sikring 17 (bensinpumpen), samt målt spenningen mellom kontakt 1 og 4 på tankkoblingen. Der viste det 12v når starteren gikk. Men ingen tegn/lyder fra pumpen.

Hvordan høres pumpen ut til vanlig? er det tydelig lyd når den snurrer eller er den veldig stille?

 

Jeg har tenkt å bytte den uansett, men kom brått på, for det tar 5-10 dager fra 034motorsport før eg får en ny derfra.

Hvor mye kan orginal pumpe flowe til? (hk)

Original pumpe koster ca 1850kr mens en 044 pumpe som flower til opp 450hk (som er målet mitt da om noen måneder) koster 2100kr+frakt fra http://www.034motorsport.com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har prøvd med direkte strøm til sikring 17 (bensinpumpen), samt målt spenningen mellom kontakt 1 og 4 på tankkoblingen. Der viste det 12v når starteren gikk. Men ingen tegn/lyder fra pumpen.

Hvordan høres pumpen ut til vanlig? er det tydelig lyd når den snurrer eller er den veldig stille?

 

Jeg har tenkt å bytte den uansett, men kom brått på, for det tar 5-10 dager fra 034motorsport før eg får en ny derfra.

Hvor mye kan orginal pumpe flowe til? (hk)

Original pumpe koster ca 1850kr mens en 044 pumpe som flower til opp 450hk (som er målet mitt da om noen måneder) koster 2100kr+frakt fra http://www.034motorsport.com

 

Pumpa summer, og er lett å høre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konklusjon: PUMPA HAR DAUA!

 

har sjekket med amper-meter på sikring 17, og pumpen trakk ikke strøm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om det ligger inne feilkoder på hjernen som skal hindre den å starte så kommer det verken bensin eller tenning...

 

men om du tar ut releet og kortslutter så skal pumpen gå hvertfall...starter den da så kan du la pumpen gå og prøve å starte den på tenningen.. som sikkert ikke går fordi hjernen har kuttet tenning...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

feilkoder ble slettet etterhvert som vi prøvde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper den ser annerledes ut enn på bildet... Er en ganske tynn og lang sak om jeg husker rett.

 

Håper også at du har lite bensin igjen på tanken, for det er trangt og man ser lite og den står i bunn av bensintanken. Deilig med hele armen ned i bensintanken... Og når pumpa virker kommer det trykk på alle slangene så er nesten umulig å åpne dette igjen hvis du har gjort noe feil uten å få bensinsprut i hele bilen. Vær forsiktig med målerarmaturen...

 

Lykke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligner litt på mine problemer det der .. Men.. Hos meg har svinghjulet gått til Hel***e. dvs hele girkassehuset er fullt av en type jævlig seig fetttype. som resulterer i at G4 sensor ikke greier å lese av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.