#1 Skrevet Januar 25, 2008 Akkurat kjøpt meg rs4. Har hatt den på service og det ble brukt longlifeolje. Når jeg har kjørt motoren varm og dratt den ut ett par ganger virker det som turbotrykket blir borte. Akkurat som motoren går i en slags nødmodus. Motoren fusker ikke i det hele tatt, men mangler totalt skyvet. Lar jeg bilen stå ett kvarters tid er alt i orden igjen helt til jeg drar den ut ett par ganger igjen. Motoroljetemperaturen viser 90 grader når dette skjer. Vanntemperaturen viser også 90 grader. Noen som vet hva som skjer? Eller om longlifeolje er ett dårlig valg til denne bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 26, 2008 Har du ladetrykksmåler så du får sett hvor mye turboene lader? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 26, 2008 Alle får jo gjøre som de selv vil, men jeg ville i hvert fall holdt meg langt unna longlife-olje på denne bilen... Egentlig på alle biler, men i hvert fall på denne... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 26, 2008 Jeg hadde øyeblikkelig gått vekk fra Longlife og kjøpt noe skikkelig 10-60w olje og byttet på hver 5000-7500 km på en slik bil. kanskje litt kostbart, men det er rimneligere enn nye kammer og andre vitale slitedeler! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 26, 2008 Har du sjekket noe rundt disse EGT sensorene? Pleier å ryke og da blir det litt dårlig skyv i brakka Men sån teknisk hva grunnen til det er, aner jeg ikke. Har bare selv bytte to slike sensorer om jeg husker rett delenr. https://sslrelay.com/s74326199.oneandoneshop.co.uk/sess/utn15479af91bc42e1/shophidden/index.shopscript Søk på RS4 EGT på VAG-PARTS sin side. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 26, 2008 Har ikke ladetrykksmåler i bilen. Men jeg prøver å skifte olje i første omgang, stoler ikke på longlifeolja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 26, 2008 Skiftet olje, men det løste ikke problemet. Men fant ut en ny ting. Hvis jeg skrur av tenningen og starter motoren på nytt med en gang når problemet er der, kommer skyvet tilbake for en liten stund. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 26, 2008 Min S3 oppfører seg litt lignende, den går i nødmodus første gang man starter bilen hvis det er kaldt ute. Stopper og starter er alt i orden. Dette kom etter TS-chip. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 26, 2008 Skiftet olje, men det løste ikke problemet. Men fant ut en ny ting. Hvis jeg skrur av tenningen og starter motoren på nytt med en gang når problemet er der, kommer skyvet tilbake for en liten stund. Jeg hadde akkurat samme probleme på en A4 1.8TQ(B5) som jeg hadde stage 3 kit fra TS racing på. virka som det var noe i softvaren som kutta ut styringa til N75 ventilen en gang iblandt! hjalp når jeg skrudde av og på tenninga på den også. mener jeg prøvde litt forskjellige N75 magnetventiler på den og fant ut at det var en type som problemet nesten ble borte på. Er bilen din chipet? Har du sjekka N75 ventilen som styrrer turbotrykket så det ikke er den som fjusker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 26, 2008 Skiftet olje, men det løste ikke problemet. Men fant ut en ny ting. Hvis jeg skrur av tenningen og starter motoren på nytt med en gang når problemet er der, kommer skyvet tilbake for en liten stund. dette har skjedd meg også noen ganger. det som da har vert problemet var at jeg hadde hull i en slange på trykksiden. byttet slange og alt var i orden. det jeg gjorde for å finne ut av hvor lekasjen var var å koble av llm og sette trykkluft på der å høre etter lekasje.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 26, 2008 dette har skjedd meg også noen ganger. det som da har vert problemet var at jeg hadde hull i en slange på trykksiden. byttet slange og alt var i orden.det jeg gjorde for å finne ut av hvor lekasjen var var å koble av llm og sette trykkluft på der å høre etter lekasje.. Hvordan gjorde du det, hva brukte du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 26, 2008 Bilen er chipet. De byttet begge dumpventilene på service. Høres ut som det er her problemet er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 27, 2008 Hvordan gjorde du det, hva brukte du? tok en hullkopp og skjerte ut i en sturodurplate, borra kull i senter av koppen og limte fast slangen til kompresoren.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 7, 2008 har du prøvd å bytte eksosresirkulerings føler? sitter på manifold,ser i den fra motorrommet om du kikker ned langs torpedoveggen. er 17mm mutter/skrue og den er stålbelagt rundt ledningene. var det som var galt på min s4 99mod,den gikk bra avogtil og plutselig hadde jeg ikke noe trykk. kan forsøke om ohme de og se om det gir utslag. mvh.Tommy Talle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 7, 2008 Er det scannet for feilkoder? Er vel uten å overdrive et dusin eller to dingser som kan være røket og forårsaker dette. De fleste vil resultere i en eller flere feilkoder. Må være verdt et forsøk før man begynner med prøv og feil på deler til tusenvis av kroner =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 11, 2008 Hadde bilen hos Møller og de fikk bare opp at turbotrykket hadde vært litt høyt ved ett par anledninger. Ingen andre feilmeldinger. Men jeg skiftet tenneren til Xenonlyset, og vips så var turbotrykket i orden igjen??? Har prøvd bilen mye i helgen, og nå fungerer alt som det skal. (forstår ikke helt koblingen der...) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...