Hvor/Hva Bremseklosser.. Byttet MEN!!

Anbefalte innlegg

Se det da er det på tide med nye bremseklosser på A3n.

Spørsmålet er bare hvor burde dette kjøpes og va burde kjøpes?

jeg var inne på BSbildeler så di hadde tuning of racing bremser..vi har rabatt der eller??

jeg kjører ikke på bane med bilen så racing er vell ikke nødvending.

men er det noen andre plasser en bsbildeler som anbefales i forhold til pris og rabatter?

MvH Atle..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema eller mekonomen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har mintex klosser fra mekonomen på bilen min, og kan ikke si annet enn at de funker helt utmerket.. selv med skiver som ikke hadde hatt vondt av å pensjoneres.

kosta meg 1202,- med rabatt for alle klossa, mens klosser foran koster 1700,- på møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte Mintex klosser hos bilextra, betalte 582,- med rabatt(foran til 02 passaten min)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

BilTema er uaktuelt. veit at Klossene der er noe møkk:shf:

ja jeg var inne på mekonomen så di hadde Mintex Og Ate.

er en vanvittig pris forskjell på detta så lurte på det om noen virkelig vet va forskjellen er?

Mintex 503KR(forann)

Ate 1221KR (forann)

Bak skiller det bare 80KR.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

BilTema er uaktuelt. veit at Klossene der er noe møkk:shf:

ja jeg var inne på mekonomen så di hadde Mintex Og Ate.

er en vanvittig pris forskjell på detta så lurte på det om noen virkelig vet va forskjellen er?

Mintex 503KR(forann)

Ate 1221KR (forann)

Bak skiller det bare 80KR.

Forskjellen er jo fabrikanten. Design, teknologi, friksjonskoeffisient osv. No særlig bedre svar kan ikke jeg gi deg i allefall.

Da det gjelder mintex er jo det veldig greie klosser. Litt mykere belegg enn originalt (originalt er det ofte jurid, pagid eller textar som lager klossene), men absolutt kurant vare. Biltema skjønner jeg fort at du avskriver da det er ofte varierende kvalitet i forhold til innkjøp på lot/batch.

Et annet alternativ er også roadhouse fra romnes. Usikker på rabatt, men pris er i allefall rundt det mekonomen tar for mintex og det er absolutt en veldig kurant kloss.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mintex er etter min erfaring mykere og dermed snillere mot bremseskivene (og tilsvarende "slemme" mot seg selv).

ATE er hardere, men pga. høyere friksjonskoeffisient skrubber de ikke noe dårligere enn Mintex. De holder lenger enn Mintex.

Kjører selv med ATE bak på bilen min nå (Golf 1) og ATE-beleggene har holdt koken i to sesonger med borra og slissa skiver. Da jeg kjørte med Mintex og originale skiver bytta jeg en gang i året. Dette var som sagt bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

synes di orginale bremsene er litt dorlige men går liksom helt greit.

så kim sa det at mintex er mykere, sjønner det at disse vill bli fortere slitt men vill di ikke også gi litt bedre ned bremsing i forhold til di orginale?

dette er jeg dorlig på ass derfor jeg spør dere: rolleyes

takker på forhånd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har godpeiling på detta?

skal ringe per hagen i morgen ser dere å kjøpe nye bremser.

så hadde vært greit å vite va jeg burde velge..har ikke lyst på dorligere bremser en orginalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøper du mintex så er de bra, har det selv på Brembo skiver. (Byttet rundt hele baugen i fjor).

Faren min kjøpte AP klosser og skriver på Romnes, virket bra de også. Uansett så er det ganske likt Brembo sine skiver, eneste forskjellen som jeg så mellom dem var merket.

Uansett hvilken ettermarkeds klosser du går for hos Bilxtra, Mekonomen; Romnes osv. så får du bremser som holder bra til helt vanlig bruk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okay får ringe Perhagen(mekonomen) i morra:D

det er vell ikke nødvendig å bytte skiver å. burde jo holde med å bare bytte klosser eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Kristian sier gjør du lite feil ved å velge en av de ovennevnte. Romnes selger bremseskiver under merket AP som produseres av Brembo. Hoveddelen av bremseklosser er av fabrikatet Roadhouse som funker ypperlig ref mine erfaringer.

Hvor godt det bremser avhenger av friksjonskoeffisienten så myk/hardt belegg er ikke ensbetydende med bedre/dårligere bremsekraft.

Om du trenger å skifte skiver i tillegg til klosser må du avgjøre selv. Det bedømmmer du ut fra rust, kast, feilslitt, evt utslitt etter krav og retningslinjer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

se det da var klossene Forann byttet Perhagen hadde rotet på lageret så jeg får ikke klossene bak før i morgen: bh :

jeg åpnet jo pakken med klosser på vei hjem i fra per hagen i går seff:p så at det var en liten ledning på den ene, ble fornøyd å regnet med at jeg hadde fått riktige klosser da:D

kommer hjem og begynner å skifte tar av klossene på førersiden og ser det at di er slitte som 2juledag, men finner ingen ledning, var heller ingen ledning på di gammle klossene.

jeg satte på di nye å gikk over på den andre siden.

MEN der var der jo heller ingen ledning: bråk : så det at det første paret med klosser hadde en sensor i seg så jeg gjorde som di hadde gjort før klipper ledningen og satte på klossen.

starta opp bilen og lyset som viser at bremsebelegget er slitt var borte: rock :

det som jeg lurte på her var det Hvor ligger sensoren da?

i sylinderen kansje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

se det faen, kjørte i en grop i vein som gjorde at bilen fikk seg en trøkk..ingen skade skjedd men bremsebelgg sensoren lyser igjen,, har byttet alle klossene nå å den lyse enda.. noen ider???

takker på forhånd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

se det da var klossene Forann byttet Perhagen hadde rotet på lageret så jeg får ikke klossene bak før i morgen: bh :

jeg åpnet jo pakken med klosser på vei hjem i fra per hagen i går seff:p så at det var en liten ledning på den ene, ble fornøyd å regnet med at jeg hadde fått riktige klosser da:D

kommer hjem og begynner å skifte tar av klossene på førersiden og ser det at di er slitte som 2juledag, men finner ingen ledning, var heller ingen ledning på di gammle klossene.

jeg satte på di nye å gikk over på den andre siden.

MEN der var der jo heller ingen ledning: bråk : så det at det første paret med klosser hadde en sensor i seg så jeg gjorde som di hadde gjort før klipper ledningen og satte på klossen.

starta opp bilen og lyset som viser at bremsebelegget er slitt var borte: rock :

det som jeg lurte på her var det Hvor ligger sensoren da?

i sylinderen kansje?

Jeg har aldri sett noen annen sensor enn den som sitter på kloss og tilkobles kontaktstykket som sitter på en brakett ved fjærbeinet, så dette er veldig merkelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kunne ikke finnen noen ledning når jeg bytta bremser.

leta over hele Hjulbuen.

men hvordan kan den gammle klossen som ledningen var klippet på ha virket så lenge?

uten at "alarmen" gikk?

og hvorfor 2 dager etter bytte gikk "alarmen" igjen når jeg kjørte rett i en dump som ga bilen en liten trøkk??

noen som kan forklare dette har lyst til å få vekk "alarmen"...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjellen er jo fabrikanten. Design, teknologi, friksjonskoeffisient osv. No særlig bedre svar kan ikke jeg gi deg i allefall.

Da det gjelder mintex er jo det veldig greie klosser. Litt mykere belegg enn originalt (originalt er det ofte jurid, pagid eller textar som lager klossene), men absolutt kurant vare. Biltema skjønner jeg fort at du avskriver da det er ofte varierende kvalitet i forhold til innkjøp på lot/batch.

Et annet alternativ er også roadhouse fra romnes. Usikker på rabatt, men pris er i allefall rundt det mekonomen tar for mintex og det er absolutt en veldig kurant kloss.

Feil feil å feil:P På orginal klossene så står det Mintex. Er akkurat samme klossen. Laget av samme frabrikant, samme slite styrke og samme friksjonsevne. Akkurat samme klossene bare til 2 priser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke NK hos Torshov? Matching Quality med prisgaranti og du får 10% rabatt også... Syns det er en fin deal jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feil feil å feil:P På orginal klossene så står det Mintex. Er akkurat samme klossen. Laget av samme frabrikant, samme slite styrke og samme friksjonsevne. Akkurat samme klossene bare til 2 priser.

He he, deg om det. Jeg har tilgode og se originalklosser til VAG levert av Mintex, men de er klassifisert som en OE leverandør så at det kan skje tviler jeg ikke på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.