Viskosekoblet kjølevifte, dynamo, stammehjul og multireim problemer på A4 1,9tdi -97

Anbefalte innlegg

Har røket multireima på A4'n min. og stammehjulsenheten er defekt og må derfor byttes.

Problemet er at for å bytte denne enheten, må man vekk med dynamo og viskosekoblingen på kjølevifta.

Sliter veldig med denne viften, skjønner ikke hvordan jeg skal få demontert denne, slik at jeg får ut strammehjulsenheten og skruen til dynamoen. Noen som har vært borti dette og kjenner til hvordan man skal gå frem?

HJELP

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Ikke sikkert dette hjelper så mye, men vet det er et problem med min 1,8T også. AutoSentrum brukte flere timer med å få av viskoseviften. De sa da at hvis de ikke greide det så måtte de demontere hele braketten den og dynamoen er skrudd fast på. Den skruen som sitter som fanen er skrudd i fra baksiden av viskoseviften og er vanskelig å nå, derfor den alternative måten med å demontere hele dritten......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter en unbrako skrue i bakfra på den viskosa...5 eller 6mm om jeg husker rett.

Viskosa låser du med en skrutrekker eller no.

Skal ikke være alverden å få den av igrunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Umbrakoen i bakkant er 8 mm. Nåes gjennom hull i braketten under dynamoen. viscokoblingen skal egentlig holdes igjen med et spesialverktøy, så der må du finne på noe lurt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk. har bannet i noen timer nå og ikke skjønt så mye. Veldig dårlig forklart både i Haynes boka... Får stikke ut i garasjen å fortsette en gang til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips. Nå er ting demontert :) Da gjenstår bare monteringen ;)

Løsningen på spesialverktøy, ble en egen produsert fastnøkkel på 46mm :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.