s2 ladeproblem(turbotrykk)

Anbefalte innlegg

Hei. jeg har en s2 coupe 94mod. som er chippa, større turbo,rs2 innsug og større intercooler. den gamle eieren sier det skal være 3bar map også. i det siste har bilen begynnt å kutte når turbo trykkert nærmer seg maks(1,5bar) dette var periodisk. så gjor den det hele tiden. og nå lader den bare 0,6-0,7 på full gass. ellers går motoren fint. noen som har forslag????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært ute og feilsøkt litt i dag. var bare en liten slange var hoppet av.. så nå fikk jeg tilbake trykket,men bilen fjusker forsatt noen ganger på fullt pådrag. er liksom ikke helt frisk. tips??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg haddenoe av det samme problemet..

Gå over alle plugger og pluggledninger og se om du finner ut av noe:)

Lykke til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

å sjekk alt av slanger:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har bytta alle plugger. men kan jo kansje prøve og sjekke pluggledninger. slangene skulle være ok nå. kan det være map sensor??

takk for tipsene:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært ute og feilsøkt litt i dag. var bare en liten slange var hoppet av.. så nå fikk jeg tilbake trykket,men bilen fjusker forsatt noen ganger på fullt pådrag. er liksom ikke helt frisk. tips??

har du boostkontroller eller lignende? Isåfall kan det være at du har skrudd den heelt på grensa slik at den tipper over maks ladetrykk innimellom, brodern hadde juster det 0,1 før høyt opp på sin og da fikk han turbokutt ved fullt pådrag innimellom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kompis hadde problem med dette på en 93 s4 aan, bytta coiler så var alt fint.

Han hadde dog ikke problemer med laddetrykk, kun at motoren kuttet og bilen begynte å riste ved fullt pådrag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du boostkontroller eller lignende? Isåfall kan det være at du har skrudd den heelt på grensa slik at den tipper over maks ladetrykk innimellom, brodern hadde juster det 0,1 før høyt opp på sin og da fikk han turbokutt ved fullt pådrag innimellom.

har ikke det, men lurer liksom også litt på om det kan være at den lader litt for mye. den har jo gått helt fint før. er jo det som var litt merkelig. kansje det kan være noe med wastegaten??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du funnet ut av dette? jeg hadde samme problem med min før kassa røyk så hadde vært fint å hørt på mulige løsninger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min hadde også det problemet siste kjøreturen før motoren ble fullstendig overhalt, dvs at den kuttet som regel over 4000 rpm et sted. Det ble byttet alt av coiler (da 3 av 5 visstnok var i litt dårlig stand), vips problem solved.

Edit: Det må legges til at problemet fortsatte etter overhalingen og, derav byttingen av alle coilene, bare så det utelates at overhalingen var fiksen for kuttingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som coiler dette ja, begynner sånn som du beskriver her, så kutter den etterhvert helt på en sylinder, da VET du at den er gåen :P (og da er det lettere å vite hvilken som må byttes og, det er ikke lett når feilen kommer å går)

Jeg hadde samme prob. byttet og alle coilene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du funnet ut av dette? jeg hadde samme problem med min før kassa røyk så hadde vært fint å hørt på mulige løsninger

Har ikke funnet ut noe enda,men coiler kan jo kansje være løsningen. har skjedd 2 ganger i det siste at den går på bare 3 el 4 når den er kald. men dette forsvinner ganske kjapt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.