#1 Skrevet Januar 26, 2008 Min onkel har en MItsubishi Space Wagon, som han syntes det er sååå dårlig lys på! HVa skal til for å bygge om til xenon, og hva kan dette koste? Er det mye jobb? Jørn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 26, 2008 Det er vel ikke værre en å kjøpe xenonmatch pærer eller et fullt HID sett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 26, 2008 Se på tilbud katalogen her på forumet, der er det mange som selger HID sett til rundt 1000 lappen tror jeg. Ellers så er det vel billigere å kjøpe på ebay. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 26, 2008 SKjønner såpass at det er bare å Kjøpe et HID sett, men krever det mye jobb? mÅreflektorene byttes, og er det mye kobling? Xenonmatch pærer gir jo ikke noe bra lys, det ser bare bra ut! Jørn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 26, 2008 Nei pærene passer rett i, eneste du trenger er å skjære hull på det dekselet bak så du får ut ledningene og får satt i gummi proppen;) og koble ledningene og feste ballastene;) enkelt og greit;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 26, 2008 er h4 på space wagonen? ellers spørs kanskje årsmodellen:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 27, 2008 Takker takker! Skal sjekke åssen pærer det er! For man må benytte de pærene som er orginalt ikkesant? Ikke Noe DS2 eller noe her? Jørn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 27, 2008 Takker takker!Skal sjekke åssen pærer det er! For man må benytte de pærene som er orginalt ikkesant? Ikke Noe DS2 eller noe her? Jørn Nei kjøp sett som er til den pæretypen som er i bilen;) passer rett i;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 29, 2008 Man må være litt forsiktig ved skjæring på det dekselet, er det ikke slik? Ser du nevner en gummipropp som skal inn, men hvis det alikevel ikke er helt tett så vil det vel komme fuktighet inn i lykthuset? Og det hjelper noe særlig på noe som helst Dette er like viktig å huske på når man bytter pærer på vanlig måte. Sørg for at dekselet smetter på plass slik det var, så det er tett! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 29, 2008 Min første prioritet, dersom ikke onkelen din på død og liv skal ha xenon, ville vel vært å legge opp ny strøm til lyktene, med tykkere ledninger og rele. (Bruke det originale ledningsnettet som styrestrøm). Dette ettersom japsene ikke akkurat er kjent for å være spandable med tverrsnittet på kablene, og ikke med releene heller. Jeg vil anta at hvis du måler med ett multimeter, så vil du finne ut at hovedlyspærene får rundt 10-11 volt med motoren i gang. Det gir ikke noe særlig mye lys i ei pære. Ved å legge opp nye, tykkere ledninger, rett fra batteri, med relé, vil du kunne hente ca 13,5-14,5 volt (avhengig av ladespenningen) med motoren i gang. Og det skal jeg love deg at blir som natt og dag! I tillegg er dette en operasjon som vil koste tett bortimot 100 kroner(???) i deler! Invester i tillegg til ett par skikkelige pærer (NightBreaker fra Osram f.eks) så tror jeg ikke onkelen din vil kjenne igjen sin egen bil etterpå! Og forresten, hvis du ikke er noen kløpper med ledninger og kabelsko, så har du ett opplegg her som passer alle, uansett antall tommeltotter: http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=1211&iItemId=75847 (Dette settet fungerer KUN hvis det er snakk om H4-pære!) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 29, 2008 Min første prioritet, dersom ikke onkelen din på død og liv skal ha xenon, ville vel vært å legge opp ny strøm til lyktene, med tykkere ledninger og rele. (Bruke det originale ledningsnettet som styrestrøm).Dette ettersom japsene ikke akkurat er kjent for å være spandable med tverrsnittet på kablene, og ikke med releene heller. Jeg vil anta at hvis du måler med ett multimeter, så vil du finne ut at hovedlyspærene får rundt 10-11 volt med motoren i gang. Det gir ikke noe særlig mye lys i ei pære. Ved å legge opp nye, tykkere ledninger, rett fra batteri, med relé, vil du kunne hente ca 13,5-14,5 volt (avhengig av ladespenningen) med motoren i gang. Og det skal jeg love deg at blir som natt og dag! I tillegg er dette en operasjon som vil koste tett bortimot 100 kroner(???) i deler! Invester i tillegg til ett par skikkelige pærer (NightBreaker fra Osram f.eks) så tror jeg ikke onkelen din vil kjenne igjen sin egen bil etterpå! Og forresten, hvis du ikke er noen kløpper med ledninger og kabelsko, så har du ett opplegg her som passer alle, uansett antall tommeltotter: http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=1211&iItemId=75847 (Dette settet fungerer KUN hvis det er snakk om H4-pære!) Tusen takk for mye fornuftig info! Kanskje dette kan være noe! Hmm! Tror ikke på død og liv han trenger Xenon, bare bedre lys! Begynner dra på åra vøttø Takker ! Jørn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...