Noen som vet hva dette er og hvor det skal kobles på aan motor i typ89?

Anbefalte innlegg

Har en Typ89 90q 10vt NG motor årsmodell 1990.

 

Men er ikke sikker på hva den svarte boksen som er ringa inn og den som er øverst på bilde som er ringa inn. noen som vet?

 

Og hvor skal det kobles? har montert en 93mod s4 aan motor.

 

Og på bilde nr 2 sitter det noe på toppen. er det vakum pumpe eller noe?

dings.jpg

Dings2.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nederste bilde er vakuumpumpe, til bremsekraftforsterker.

Bilen du har tatt motoren fra har vel hydraulisk bremsekraftforsterker, så du må trolig skifte hovedbremsesylinder hvis du vil ha normale bremser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så jeg kan ikke bare koble den på innsuget på aan motoren? er jo vanligvis vakum der når du bremser?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må enten modde vakumpumpa på AAN motoren, eller bytte bremsekraftforsterker. Mulig andre som har bygd om vet om andre løsninger på dette.

Den svarte boksen som du har ringa inn på øverste bilde er, kullfilter for rensing av bensin. litt usikker på hvordan den fungerer, men skal sjekke koblingene på ETOS senere om jeg får tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki:) takk for svara:) kom gjerne med flere tips;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen her som har bygd om med sånn type bil som kan si med hva de gjorde med bremsekraftforsterker?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen her som har bygd om med sånn type bil som kan si med hva de gjorde med bremsekraftforsterker?

Slangen fra bremsekratforsterkeren kobler du bare rett i innsuget på motoren.

men du må bruke NG servopumpa pga AAN pumpa lev 120bar mens NG pumpa bare lev 75 bar

Slangen fra kullfilter kobler du til luftfilterslangen bare. Er en plugg i AAN nettet som skal passe magnetventilen til kullfilteret

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. er ikke helt sikker på hvordan detta fungere:P men må jeg da lage hull i slangen ved luftfilteret å koble den slangen innpå der, eller skal jeg bare blåse i hele greia?

 

Mener det sto 100bar jeg på servopumpa mi. men den skal så klart brukes på aan motoren og;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

man trenger vel strengt tatt ikke den kullfilter boksen eller? Jeg har fjerna min. Har samme ibl og motor... Fjerna så og si alt fra 90n i motor rommet.unntagen bremsekraft forsterker og den biten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok den er topp;) satser på at jeg slipper her og:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok den er topp;) satser på at jeg slipper her og:P

Om du vil være miljøsvin er det bare å droppe den ja: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du vil være miljøsvin er det bare å droppe den ja: haha :

 

Hehe jaja men hvis vi må kutte ut kuene så gjør det vel ikke noe om bilen forurenser litt mer:P er jo ingen ting i forhold til rapingen til kuene: dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slangen fra bremsekratforsterkeren kobler du bare rett i innsuget på motoren.

 

Du har vel erfaring og vet at med slik løsning alltid har nok bremsekraft ? Med turbo er det jo en del overtrykk, men for det meste bra vakuum. Enveisventilen må takle dette, samt at det totale luftvolum i vakuumklokke og slanger må være stort nok til å tåle flere bremser selv ved dårlig vakuum (og trykk).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har vel erfaring og vet at med slik løsning alltid har nok bremsekraft ? Med turbo er det jo en del overtrykk, men for det meste bra vakuum. Enveisventilen må takle dette, samt at det totale luftvolum i vakuumklokke og slanger må være stort nok til å tåle flere bremser selv ved dårlig vakuum (og trykk).

 

Oki, ja satser på det går;) tror da ikke de andre har bytta. Får bare prøve og går det ikke så får jeg bygge om:P ikke verre enn det:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, ja satser på det går;) tror da ikke de andre har bytta. Får bare prøve og går det ikke så får jeg bygge om:P ikke verre enn det:P

 

Har samme bil og satt i samme motor selv. Satt bare en slange med ventil mellom br.kraft-forst og innsug. Kjørt slik i 2 år og det bremser da litt:) (..for små skiver da men..:P..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe ok;) kobla du innpå der tomgangsregulatoren er? er vel eneste uttaket som er grei størrelse på?

Sku hatt bedre bremser ja:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gjorde du det med servopumpe feste? og vannslangen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gjorde du det med servopumpe feste? og vannslangen?

Jeg lagde en custom brakett til den jeg bygde om....flytt over tuten fra ng motoren , den som skal inn på termostathuset så passer det 100 %

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har vel erfaring og vet at med slik løsning alltid har nok bremsekraft ? Med turbo er det jo en del overtrykk, men for det meste bra vakuum. Enveisventilen må takle dette, samt at det totale luftvolum i vakuumklokke og slanger må være stort nok til å tåle flere bremser selv ved dårlig vakuum (og trykk).

Funker fint på org bremser hvertfall...hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lagde en custom brakett til den jeg bygde om....flytt over tuten fra ng motoren , den som skal inn på termostathuset så passer det 100 %

 

Jepp den går bra men den øverste må vel rundt hele radiatoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker fint på org bremser hvertfall...hehe

 

Klarer seg vel fint til vanlig bruk;) men blir kanskje litt små på bane?:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe ok;) kobla du innpå der tomgangsregulatoren er? er vel eneste uttaket som er grei størrelse på?

Sku hatt bedre bremser ja:P

 

Stemmer:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men jeg trenger kun skifte calippere til s2 og klossene? kan bruke de på vanlig 90 skiver? eller må jeg ha 20v skiver om det er forskjellig størelse på de? blir litt offtopic men.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp den går bra men den øverste må vel rundt hele radiatoren?

 

Lagde en egen brakett til servopumpa ja, men har i ettertid sett på hvordan det sitter på s2`n..Ved å bruke de brakettene som er på den sammen med å skifte nedre reimhjul så vil det nok bli bedre. Da havner vel dynamo under eksos osv, og det blir jo da 2 enkeltsporsreimer i stedet for sånn bred som jeg har nå.

 

Tenker du på den øverste slangen fra toppen av radiator..?

Hvis du har std aan-vannrør under innsuget så bli det kronglete rundt og fram ja. Jeg har satt på vannrør fra adu (rs2 mener jeg det var...er sikkert samme på 3b osv). Da blir det lett slangeføring fra topp av radiatoren og rett ned.

Jeg kjøpte også org slange der med uttak ned mot sirk.pumpe (som er erstatta med et lite rør)..dyr slange da men...ca 1400 på møller: bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også fått sveisa om tuten på det termostathuset som satt på NG-motoren så det peker "rett ut". Ble bedre slik hos meg hvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.