#1 Skrevet Januar 26, 2008 Åssen ligger det ann med denne bilen og multitronic kassa og kammene? Har høyrt at er det ein ake motor så er det ikkje problem med kammene og er det nyere enn 2002 så er det ikkje problem med girkassa. Stemmer dette? bilen er ein 2002 modell og godt 130000 km. Kan det bli problemer? Evt ka kan skje. Mvh Vidar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 26, 2008 har lest endel på dette, og det med kammene har visstnok gått ganske langt opp i årsmodellene, usikker på hvor det stopper, MEN, hvor stor er prosentandelen av bilene med problemer? Jeg skal kjøpe bil med denne motoren, er det gjort noe med motoren er det greit, er det ikke skal den sjekkes og prutes.. Når det gjelder tip kassa så gjelder det samme her, det har vært problemer, men hvor stor prosentandel av antall solgte biler. Samme her, finner jeg ikke bil uten TIP så er spørsmålet, har det vært gjort oljeskift på kassa? ikke, 6000.- i avslag med en gang.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 26, 2008 okay takker for svar. Etter som eg har skjønt så er ikkje det så dyrt å bytte kammene da du gjere det sjølv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 26, 2008 delene ligger vel på mellom 15-20k avhengig av hvor du kjøper de.. er du såpass teknisk kyndig at du bytter selv så er jo saken klar, benytt kunskapen om denne motoren til å presse prisen så langt det går, ryker det så ryker det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 26, 2008 jeg kjøpte meg en 2003 2,5TDi 180 hk tiptronic nå,å må ærlig innrømme at jeg var veldig skeptisk,men tidligere eier har sjekka tilstanden på kammene og alt ser bra ut. Men for sikkerhets skyld har jeg tegna superkasko på bilen som skal dekke motorhavari:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 26, 2008 men forsikringa dekker vel berre opp til ein viss km og årsmodell 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 26, 2008 Det tør jeg ikke svare på,men jeg spurte om det dekket min bil,å de sa ja til det ihvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 26, 2008 Det tør jeg ikke svare på,men jeg spurte om det dekket min bil,å de sa ja til det ihvertfall hvilket forsikkringsselskap har du ?? eg såg litt etter slik forsikkring, men bilen var på ei slike nei liste 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 26, 2008 vilke årsmodell og km stand har du Jone? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 26, 2008 hvilket forsikkringsselskap har du ?? eg såg litt etter slik forsikkring, men bilen var på ei slike nei liste vilke årsmodell og km stand har du Jone? Jeg har sparebank1 forsikring. Bilen er en 2003 modell,gått 120 000km 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 26, 2008 er du fornøgd med denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 26, 2008 er du fornøgd med denne? Med bilen??? Hehe jeg har bare hatt den i to dager da:rolleye: Men ellers så er jeg strålende fornøyd med bilen ,den er sterk og komfortabel å godt utstyrt så jeg er meget fornøyd med valget mitt ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 26, 2008 åssen type utstyr har du? er det lov å spørre ka du ga? Er på jakt sjølv etter slik bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 26, 2008 Ta en titt i tråden min som ligger under Audi,der står det en del av utstyret. Angående pris så fant jeg ut at de ligger cirka likt disse bilene. Men det ligger mange dårlig utstyrte biler til salgs nå.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 26, 2008 Får vel gratulere da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 26, 2008 Takker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 27, 2008 Tror ikke forsikringen hos sparebank1 dekker havari dersom dette skyldes slitasje og det er vel dette som er problemet med 2,5 tdi-motorene. Mulig den dekker følgeskadene men tror ikke du får dekket skifte av de slitte delene.... Er en på forumet som har denne forsikringen og han fikk ikke dekket havari på tiptronic-kassa da det ble konkludert med at dette skyldes slitasje... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 27, 2008 Okay. Greit å vite 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...