Smårust på 2002 A6 B4 Avant

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

Har en 2002 Avant sølv som det er begynt å vise seg rust i kant nederst på bakskjermer mot støtfanger. Tidligere har jeg oppdaget rust på bakluke, og fikk det på reklamasjon. Forskjermer mente Møller jeg måtte dekke selv. Men nå altså, oppdaget jeg igjen dette på venstre bakskjerm.

Bilen skal jo være galvanisert, hadde ikke dette på min 15 år gamle Passat 1.8...

Andre som har noen erfaring før jeg henvender meg til Møller igjen??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg litt press på møller her,det er en grunn til at det er såpass rustgaranti på disse bilene.

Da kan dem ikke bare si at: Nei sånn er det bare!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er jo for f*en helgalvanisert!!! Slikt skal IKKE skje.........bare stå på ditt å si at Møller skal dekke alt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er jo for f*en helgalvanisert!!! Slikt skal IKKE skje.........bare stå på ditt å si at Møller skal dekke alt.

Det stemmer,men de dekker jo ikke rust som kommer av steinsprut f.eks.

Jeg mener at de burde bare fiksa det med en gang for å slippe dårlig omtale av de "rustfrie" bilene deres....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har samme problem på min 02 A4 sedan, var bare en stor bobble på overflata! å når jeg skulle vaske bilen her om dagen for seff lakken å der var det en rust flekk under.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei alle sammen,

Har en 2002 Avant sølv som det er begynt å vise seg rust i kant nederst på bakskjermer mot støtfanger. Tidligere har jeg oppdaget rust på bakluke, og fikk det på reklamasjon. Forskjermer mente Møller jeg måtte dekke selv. Men nå altså, oppdaget jeg igjen dette på venstre bakskjerm.

Bilen skal jo være galvanisert, hadde ikke dette på min 15 år gamle Passat 1.8...

Andre som har noen erfaring før jeg henvender meg til Møller igjen??

Vet du om det har vært skade på bilen der det har dukket opp rust? Har galvaniseringen først sprukket ved bulking/skader kommer det fort rust hvis de ikke gjør en skikkelig grunnjobb. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om jeg har en golf 99 modell så virker det som om møller ikke gjør noe med rusten. Jeg har en rustboble på panseret mitt og jeg dro inn på møller for å få sjekket om dette var noe de kunne fikse siden det er 12års rustgaranti på ihvertfall denne bilen. Da sa han bare at nei, dette må du desverre dekke selv. Rustboblen sier han har kommet fra en gammel skade. Det kan være, men når vi sjekket historikken på bilen, ble dette fikset av møller på østlandet en plass. Og da sa han at han ikke kunne ringe dem, pga det var 7år siden jobben var gjort. Dette kaller ikke jeg særlig god service, siden de også er møller. Det går vell ann å få sjekket opp om det er gjort skikkelig osv..

Steinsprut vet jeg ikke møller tar, men de snakker om gjennomrustning, det tar dem sa han. Jævla teit om du spør meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

: haha : Forspranget ligger i teknikken : klø : hvilket forsprang?

Virker som de har glemt hvordan de skal forbehandle og galvanisere stål i disse dager. er jo 89modeller som ruster mindre enn 2002 mod biler. Nei her må importør/selger ta ansvar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for all rask respons!

Det har ikke vært noen skade på det området som ser ut til å ruste, men det er jo et typisk "problemområde" der det er stor påkjenning med vann, saltsprut osv.

Men det kan man jo ta hensyn til når bilen galvaniseres...

Har skrevet et brev til nærmeste forhandler og skal dit imorgen for å presentere det.

Må si at oppfølging til nå har vært "så der", fikk dekket bakluke men ikke forskjermer.

Deres forklaring var at i Tyskland salter de mye mer enn i Norge, så påkjenningen blir

større...

Skal holde dere orientert, bare kom med ytterligere kommentarer, de som har noen!

Hilsen Erik;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså, Møller skal dekke all rustskader som ikke er påvirket av ytre påvirkninger. Det vil da egentlig si at om den ikke er skadet av forskjellige ytre årsaker, så skal møller dekke dette. fks. Om du har en fanger som ligger for tett innpå skjermen, og dette gjør at lakken blir irritert og begynner og ruste, skal møller dekke dette. Men det er bare og presse på, di gir seg tilslutt om du har ditt på det tørre.

Og Kim Aamås, om din skade kommer fra en skade og denne var utført av møller, så er garantien den samme som ny. Så om møller sier et dette kommer fra en gammel skade, og det er dem selv som har fixet dette eller et godkjent verksted (møller godkjent), skal dette dekkes av møller!

Push på :)

Jeg måtte pushe, og det hjalp fin det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reperasjonen av skaden til Kim er 7 år gammel. Da det er mer enn 5år siden er det ikke reklamasjonsrett på denne i hht. forbrukserkjøpsloven. Men på den andre siden er det utført på merkeverksted og man bør forvente at garantiperioden gitt av importør ikke forringes av reperasjonen... Jeg synes det er dårlig kundebehandling, selv om garantien gjelder gjennomrustning... Har foresten aldri sett noen plasser at det står at rustgaranti bortfaller dersom delen skades og repareres....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

har en A6 Avant 98, og oppdaga ved siste vask at det har flassa av litt lakk på nedre del av bakdøra (1x2 cm stort). Det ser ikkje ut til å være rust under, men eg kan ta feil på det.

Meiner å ha lest her på forumet at det er 15 års garanti på slikt, stemmer det? Min bil er importert av AutoZ frå Belgia, forrige eigar kjøpte den der. Er det fortsatt slik at Møller har et ansvar, eller må eg til Audi på en eller annen måte siden bilen er parallellimportert?

Nokon som har peil?

Mvh,

Anders

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Eg og har rust (på begge sider) på baksjerm der den møter bakfangeren, har vert på berge og vist den venter på svar, dei fant også ei bobble på skjermen, sikkert fult av rust under den :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

har en A6 Avant 98, og oppdaga ved siste vask at det har flassa av litt lakk på nedre del av bakdøra (1x2 cm stort). Det ser ikkje ut til å være rust under, men eg kan ta feil på det.

Meiner å ha lest her på forumet at det er 15 års garanti på slikt, stemmer det? Min bil er importert av AutoZ frå Belgia, forrige eigar kjøpte den der. Er det fortsatt slik at Møller har et ansvar, eller må eg til Audi på en eller annen måte siden bilen er parallellimportert?

Nokon som har peil?

Mvh,

Anders

6 år på sinkslipp og 12 år på rust. SÅ det er nok litt seint å få noe på dette.

Min skal inn den 18 februar for en del sinkslipp på bakluka, ene døra og over frontruta. Det er en 2002 mod reg i februar, og det gikk akkurat på garantien på 6 år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min skal også inn i februar for utbedring av rustbobler på bakdører. Oppdaga v vask bobler i lakken rett i overkant av nedre list på døra. Var visst utvidet garanti på dette. Bilen ble vist hos Møller i oktober 2007, fikk innkalling nå. Har ikke fått oppgitt noen pris, så jeg forutsetter at garantien dekker dette.

Kristian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var og viste fram bilen igår og ikke uventet mente Møller at bilen hadde vært utsatt for en skade i Tyskland. Skal undersøke dette videre. Det som er litt bekymringsfullt, er at det ser ut til å komme antydning til rust på nederste hjørnekanter på dørene. Møller mente videre at når skitt legger seg mellom dør og gummilist og det "gnager" hull i lakken så er det mitt problem, pga. "manglende vedlikehold". De er litt i grenseland her, fordi det har noe med hva kunden skal passe på og hva en må regne med at produsent har tatt høyde for!

Er det noe her som har hatt samme problem som meg, med smårust på nedkant dører og evt. "blæring" nederst på bakskjerm der den møter støtfanger?

Trenger litt støtte av dere i å presse på dem!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var og viste fram bilen igår og ikke uventet mente Møller at bilen hadde vært utsatt for en skade i Tyskland. Skal undersøke dette videre. Det som er litt bekymringsfullt, er at det ser ut til å komme antydning til rust på nederste hjørnekanter på dørene. Møller mente videre at når skitt legger seg mellom dør og gummilist og det "gnager" hull i lakken så er det mitt problem, pga. "manglende vedlikehold". De er litt i grenseland her, fordi det har noe med hva kunden skal passe på og hva en må regne med at produsent har tatt høyde for!

Er det noe her som har hatt samme problem som meg, med smårust på nedkant dører og evt. "blæring" nederst på bakskjerm der den møter støtfanger?

Hei. Her har jeg rust. Og jeg fikk høre akkurat det samme, går på vedlikehold. Garantien gjelder gjennomrusting. Grenseland er rette ordet, man skal da ikke trenge å tørke av alle pakninger med våtservietter for hver gang man åpner/lukker noe! Hadde disse pakningene vært mykere, ville ikke dette skjedd i utg.punktet tror nå jeg. Jeg har ikke gidda krangla noe, men har hatt j.. lyst, så kanskje man skulle prøve igjen.

rust.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat fått bilen tilbake etter reprasjon av sinkslipp både utvendig og innvendig på bakluke, hele kanten over frontrute på taket og en dør, og dette var det ikke noe problem å få igjennom virker det som. Fin innsats fra skien bil som fiksa garanti saken for meg : smil :

Er forhandleren som sjekker nogenlunde seriøs, så prøver de seg ikke for å spare audi i tyskland noen kroner.

Et tips er å dra tik en lakkekspert å få han til å se på det, og evt. skrive en rapport. da har du en ekstra verudering å vise til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Preben Helgesen: Jeg snakket en gang til med Møller i Ålesund for omtrent 2 uker siden. Nå tar de saken min etter en VELDIG lang epost som var svært saklig, fikk telefon dagen etterpå om at de skal ta saken. Mest sannsynlig får jeg vell nytt panser sa han. Deilig å få vite :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse bilene (A6 B4) ruster som rakkern. Galvslipp og gnag overalt, spesielt på bakluke (spesielt rundt dekorplate og kromlisten nederst), under taklistene, og dørene (bak den nederste pyntelisten og høyre hjørne på innsiden). Dette skal dekkes av garanti, så du bør stå på ditt.

Om ikke bilen har vært inne på rustgaranti tidligere anbefaler jeg deg å ta en kikk rundt på stedene jeg nevner over, da du nesten sikkert finner noe. Da er det best å få fiksa det før garantien går ut - det forverrer seg fort!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse bilene (A6 B4) ruster som rakkern. Galvslipp og gnag overalt, spesielt på bakluke (spesielt rundt dekorplate og kromlisten nederst), under taklistene, og dørene (bak den nederste pyntelisten og høyre hjørne på innsiden). Dette skal dekkes av garanti, så du bør stå på ditt.

Om ikke bilen har vært inne på rustgaranti tidligere anbefaler jeg deg å ta en kikk rundt på stedene jeg nevner over, da du nesten sikkert finner noe. Da er det best å få fiksa det før garantien går ut - det forverrer seg fort!

Nå må eg jo heim og sjekke audien for rust, den er rett over 5 år. Har aldri lagt merke til noko, men kanskje om eg sjekker nøye, noken andre plasser enn bakluka som pleier og ver problem?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå må eg jo heim og sjekke audien for rust, den er rett over 5 år. Har aldri lagt merke til noko, men kanskje om eg sjekker nøye, noken andre plasser enn bakluka som pleier og ver problem?

Bak de nedre dørlistene og under de nedfelte listene på taket er vel også vanlige plasser å finne kjeks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes helt idiotisk ut.... jobber selv på møller bil i sandnes (rogaland) og her er vi normalt ikke vanskelige på sånt.. så sant det er innenfor de 12 årene så skal nederste felt på dørene dekkes på garanti.. samme gjelder bakluke.. det med bakskjerm og fanger kan faktisk være tidligere skade, har aldri opplevd reklamasjon på det før.. har inne MYYE a6er som skal lakkeres nedre del på dørene, som regel der og rundt dørhengslekroken på c-stolpen det forekommer rust på de bilene.. og noen tilfeller bakluka..

Rusten nede på dørene kommer av at lakken sprekker rundt klipsene til nedre dørlist, og når det da samler seg fukt nedi der så begynner det sakte men sikkert å ruste..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.