Anbefalte innlegg

Har en stund nå tenkt å gå til innkjøp av KW Var.2 til min Passat 3BG, men ble litt i tvil nå. Er det slik at demperene må av bilen for å kunne justere hardheten?! Var snakk om på en del Audi-modeller og blant annet Passat 3BG.. :S Synes det høres veldig tungvint ut!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jeg spøre hvor ofte du ev har tenkt å justere? og i såfall hvorfor?

 

Har Kw2 på A8'n og ser absolutt ikke behovet for å endre instillingene på de.(har hatt noen Koni før,så jeg visste hvordan jeg ville ha de justert)

 

Bygger man derimot f.eks en banebil o.l så ser jeg mer viktigheten ved at justeringen er lett tilgjengelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir jo for å finne en god komfort-stilling kan du si.. Og blant annet kommer til å heve bilen på vinterføre og greit med litt mykere da enn f eks på sommerføre med lavere høyde, og da stivere!Og av den grunn og ikke gå i baret og montere et sett, som siden viser seg å være for mykt for eksempel så kan en gjøre noe med det.

 

Hvor ligger f eks KW var 1 i stivhets-skalaen da? Eller mener du det er greit å ha var 2 på bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja dette stemmer. Du må av med demperen for å kunne justere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan gi meg en anbefaling på hva jeg bør gjøre da? Kjøpe var2 så muligheten er der, og da ta den jobben det er å justere ved behov, eller kjøre på en kun høyde justerbart?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg et oppfølgende spm til dette.. Hvis en da skrur av demperne for å justere stivheten, må en da ta 4-hjulskontroll på nytt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På mine kw V2 til Golf 2 er det justering i toppen, samme på KW v3 til rallye. men mulig det er slik på passat som er "vanlig" på gule koni at en tar dem av og presser dem i bunn for å justere.

 

Men over til spm ditt, så lenge du beholder samme høyde på bilen trenger du ikke å ta hjulstilling, det du forandrer på KW v2 er rebound.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay, tenkte siden en løsna de fra navet liksom. Men det var jo en god nyhet isåfall.

 

Ja er en del Audi modeller og Passat som har denne spesielle løsningen med å ta av demperene..

 

Men ikke for å fucke opp stemningen, har noen noe å si til K-sport? Høyde, stivhet og rustfritt dette og. Svenske saker..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay, tenkte siden en løsna de fra navet liksom. Men det var jo en god nyhet isåfall.

 

Ja er en del Audi modeller og Passat som har denne spesielle løsningen med å ta av demperene..

 

Men ikke for å fucke opp stemningen, har noen noe å si til K-sport? Høyde, stivhet og rustfritt dette og. Svenske saker..

 

var kasnkje litt kjapp der, litt usikker på 3bg bakhjulsopphenget med tanke på hjulstillingen.....

 

Men om du er flink og måler hjulvinkler før i forhold til hjulbue, så kan en få det greit nok på igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.