Anbefalte innlegg

Holder på med (prøver) å sette inn S2 instrumenter i min audi coupe 2.3 20V.

Dermed har jeg noen spørsmål...

1. S2 instrumentbordet har et "diagnose program" som er over kjørecomputeren. Er det mulig å få denne til å funke? (slutte å funke?) Nå står den å blinker på olje hele tiden.(har nok olje)

2. Er det noen som har byttet de midtre ekstrainstrumentene før?(de ved askebegeret)

Jeg fant ut at på de gamle gikk det en kontakt inn til hvert instrument mens på den fra S2'en er det en printplate som alle er koplet inn på med en kontakt ut. Noen som har en ide om hvordan man kan fikse dette? Hvis det går da.

3. Det nye instrumentbordet er det utetemp på. Noen som vet om det går å kople på den slik at den fungerer?

 

Svar mottas med glede!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte et fra RS2 til min 80.

Dette hadde kjørekomp++ Det jeg gjorde var og ta bort hele modulen, mener den inneholder både kjørekomp og denne test modulen.

 

Satte så på plass modulen fra min orginale 80, og alt fungerte.

 

Vet ikke ang den ute-temp måleren. Men jeg tror den går inn via klima. DVS at tempverdien kommer fra klima-anl.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Wilthil

Vet ikke ang den ute-temp måleren. Men jeg tror den går inn via klima. DVS at tempverdien kommer fra klima-anl.

 

Det høres logisk ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har styret veldig mye på med dette!

Se evt litt her også: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?s=&threadid=9842&highlight=ute

 

Ut ifra utetemintrumentet går 5 ledinger. En til jord, tre til fellespunkter(tenning/lys/fartsmåler) og en som går til klima opplegget.(brun/gul) men det dritter du i! Trekker bare den ned til utetemp føleren bak forskjermen. Finner igjen da brun/gul og brun/hvit ledning på denne. Brun/gul inn på bru/gull mens brun/hvit bare tar du direkte til chassi!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har montert de tre S2 ekstra instrumentene i midten da?

Trenger litt hjelp her...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har forsåvidt det, men ikke på den måten du skal. Jeg har begge typer (1 plugg og 3 plugger), men har ikke sjekket hvordan disse evt kan gå om hverandre.

 

Jeg regner med at siste typen med 1 felles plugg har endel flere pinner, samt at f.eks +12V og jord er felles for alle 3 instr. Så da må du evt finne selve giver-ledn til de respektive instr.

 

Finner du ut av det, skulle det gå og koble om. Men da er det kanskje enklest om du får tak i en plugg tilhørende typen med 1 felles plugg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På den gamle er det en hvit kontakt med 6 pinner i.(fra bilens ledningsnett) Derifra går det en ledning opp til de tre instrumentene hvor hvert instr. har hver sin kontakt igjen, og i tillegg kommer det strøm fra en annen kabel.(går videre til å lyse opp askebeger/sig,tenner/diff)

Men på den nye er det bare en kontakt med seks pinner.(lik den som de ledningene som går til de gamle intr er koblet på)

Det er ingen strømtilførsel i tillegg(tror det er strøm den andre kabelen er)

Problemet er da at den gamle hvite kontakten og kontakten på de nye instr er begge hannkontakter...

 

Og i tillegg sitter det et relee(reele?) ved de gamle instr.

Noen som vet hva den er til?

Kan se ut som den går inn på olje trykkmåleren... Er ikke sikker på om den går inn på de andre i tillegg men.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.