Hjelp med kraftig varming!

Anbefalte innlegg

Har et styrestag foran som sitter som F... Noen i lokallaget eller i nærheten av Trondheim som har skjærebrenner eller lignende som kan bistå meg med å varme staget skikkelig, så jeg for det løs?

For løsnet begge låse muttrene, men ikke justert lengden på staget : bh :

For derav ikke utført en sårt tiltrengt 4-hjuls kontroll : bråk :

Vil helst slippe å bytte staget, da foringene er ok. Men noen som har gjort dette før?

Er det mer pes enn å tasche ut bolten fra støtdemperen og løsne bolten som jeg ser på styre racket for og få byttet staget?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borte i samme problemet selv, på verksted tilogmed.. verkstedet satte staget i skrustikka og varma den med skjærebrenner til den var hvitglødende, men ikke sjangs i havet. I praksis må man bare bytte ut staget, om det har stått der siden bilen var ny er det i så godt som alle tilfeller rustet helt ihop. Ett nytt stag koster vel ikke stort mer enn en 500lapp?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borte i samme problemet selv, på verksted tilogmed.. verkstedet satte staget i skrustikka og varma den med skjærebrenner til den var hvitglødende, men ikke sjangs i havet. I praksis må man bare bytte ut staget, om det har stått der siden bilen var ny er det i så godt som alle tilfeller rustet helt ihop. Ett nytt stag koster vel ikke stort mer enn en 500lapp?

 

Hvem ga deg den prisen på staget? Mekonomen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

https://www.autohausaz.com/search/product.aspx?sid=blblmxfvkuf0cj45mwphte2d&makeid=800002@Audi&modelid=1009325@S4%20%20&year=1992&cid=26@Steering%20System&gid=7427@Tie%20Rod%20Assembly

 

Autohausaz skal 63$ for ett. pluss sikkert 20 i frakt....

Ca 8x5,5 = Skulle vel nli ca 467,5 kr....

Har bare ikke tid på å vente i 14 dager på delen......

Vil ha fine vinkler til helga og Funes....: bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke for å være slem , men hva i all verden skal enn med fine vinkler ++ før enn skal til funes. : klø :

 

venter med alt sånn til etter jeg har vært å fræsa ut på isen jeg ;)

 

forøvrig har jeg slete med det samme på bilen til en kompis av meg , vi varma og drog så ille at den fikk skure form. virker som når denne sitter så er du banna bein på at den ikke vil løsne.

vi også måtte krype til korset å bytte. så bestil nye du å bytt de ETTER funes ;) så blir det skikkelig

: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De til Typ89\B4 ligger iallefall på den prisen, nekter å tro at ett enkelt stag til C4 skal være så vanvittig mye dyrere, 1900kr? : eek : Kjøpte til den gamle bilen min for 1000kr for begge stagene hos Lars Georg Storsletten (Importør av nye sliteler) her på forumet, de på autohausaz kom vel på 900 tror jeg..

 

Hva med Møller, romnes eller mekonomen? Møller er faktisk ganske greie på slitedeler..

 

ikke for å være slem , men hva i all verden skal enn med fine vinkler ++ før enn skal til funes. : klø :

 

venter med alt sånn til etter jeg har vært å fræsa ut på isen jeg ;)

 

 

X2... bøyde begge styrestaga på isen ifjor :o Så klok av skade har jeg to nye liggende som godkjør seg på hylla, kjøpte fra USA for 900kr for to komplette stag med frakt og alt. Må byttes utansett, men jeg venter til etter treffet med det ja..

 

 

Mitt råd er at du bestiller fra USA nå og bytter de etter funesdalen. Ikke umulig at noe kommer ute av posisjon om du skulle dra av litt ute på isen, dumt å ta hjulstillingskontroll to ganger ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De til Typ89\B4 ligger iallefall på den prisen, nekter å tro at ett enkelt stag til C4 skal være så vanvittig mye dyrere, 1900kr? : eek : Kjøpte til den gamle bilen min for 1000kr for begge stagene hos Lars Georg Storsletten (Importør av nye sliteler) her på forumet, de på autohausaz kom vel på 900 tror jeg..

 

Hva med Møller, romnes eller mekonomen? Møller er faktisk ganske greie på slitedeler..

 

 

 

X2... bøyde begge styrestaga på isen ifjor :o Så klok av skade har jeg to nye liggende som godkjør seg på hylla, kjøpte fra USA for 900kr for to komplette stag med frakt og alt. Må byttes utansett, men jeg venter til etter treffet med det ja..

 

 

Mitt råd er at du bestiller fra USA nå og bytter de etter funesdalen. Ikke umulig at noe kommer ute av posisjon om du skulle dra av litt ute på isen, dumt å ta hjulstillingskontroll to ganger ;)

 

 

Hmm...

Kanskje ikke så dumt å vente. Dro du av så hardt at du bøyde styre staga? : eek :

Hadde tenkt å komme meg hjem sånn noen lunde i behold....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm...

Kanskje ikke så dumt å vente. Dro du av så hardt at du bøyde styre staga? : eek :

Hadde tenkt å komme meg hjem sånn noen lunde i behold....

 

Var sikkert litt slark i de fra før, men de ble ikke noe bedre etter å ha pløyd seg gjennom 50cm våt kramsnø i 50-60km/t med fullt rattoverslag, nei. Kjørte noen meter før det ble stopp..

 

Worst Case Scenaro det jeg opplevde, men det KAN jo fort skje om man blir litt ivrig:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var sikkert litt slark i de fra før, men de ble ikke noe bedre etter å ha pløyd seg gjennom 50cm våt kramsnø i 50-60km/t med fullt rattoverslag, nei. Kjørte noen meter før det ble stopp..

 

Worst Case Scenaro det jeg opplevde, men det KAN jo fort skje om man blir litt ivrig:)

 

 

Hehe, skjønner

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.