Anbefalte innlegg

Jeg har akkuart kjøpt meg audi A6 1.8Turbo.

Lurte på å sette på dumpventil/avlastningsventil på den for å få den litt kule lyden. Går det ann? Tenkt å gjøre det hos TS. hørt at det sitter en sånn på den nå men den er i plast. Også tenkte jeg å kjøpe filter kit hos TS.

Mvh Ketil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan bytte til en alu resirkventil, trenger ikke dumpventil.. du får litt mer lyd bare ved å bytte filter.. dumpventil på denne motoren er totalt unødvendig..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vert oppe en million ganger.. :)

Noen sier dump ventil på 1.8t skader motoren, mens andre sier det ikke gjør noe.. logisk sett er det di som sier det skader så har rett, siden du dumper ut luft som ecu allerede har beregnet bensin i forhold til. Kjøper du en resirkulerende ventil får du fortsatt lyd så lenge du har åpent filter, men blir på en annen måte.. Selv har eg dump ventil, på en 99 a4 1.8t så eg har den vanlige dump lyden å personlig har eg ikke hatt noen problemer med dette bortsett fra at den dump ventilen eg kjøpte passet dårlig i rør dimensjonene så har hatt litt problemer med lekasje der du kopler den til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nå hatt åpen dump ventill lenge, skal no bytte den ut. Er gått lei lyden, pluss at på kald motor fusker motorn. Snakk om 1.8T AEB motor. SKal kjøpe en skikkelig resilkventil. Vil heller ambefale det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket filter er det dere annbefaler til denne motoren da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp filter fra ts racing! Du skal helst ikke ha bommullsfilter som man setter inn med olje da dette kan ta livet av luftmassemåleren. Gå for tørt filter fra ts racing

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du en link?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.