Anbefalte innlegg

Noen som vet Hvor Bremsebelegg sensoren er på A3.2003.8L. 1,9TDI?

lyset begynte å lyse på lørdag eller søndag..har merker litt kleine bremser i det siste..

regner med di begyner å bli dorlige..men greit å dobbel sjekke på om kansje denne hurti koblingen har hoppet av: bråk :

takker på forhånd..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer to ledninger ut av klossene de er bare noen cm også er det en kontakt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Ikke stress. Slitasjevarslerne slås ofte på veldig tidlig.

To kabler som går rett i den ene bremseklossen på hvert hjul ihvertfall framme.

Klipper du disse ved klossen og setter dem sammen med kabelsko e.l slutter lampa å blinke.

Hvis du gjør dette og lampa ikke slokker må du undersøke bremsesystemet ditt mer nøye, eller så er det brudd i kabelen lenger oppe...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok..men da får jeg bestille klosser..skru av dekkene å sjekke detta..

veit du vor lenge man kan kjøre i fra lyset lyser til man MÅ skifte??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan kjøre en god stund, men den lyser ikke for moro skyld. Mindre belegg = mer varmegang overført til bremsevæske som igjen kun tåler så mye den kan avhengig av hvor mye fuktighet den har tatt opp over tid (skal skiftes hvert andre år...).

Ikke noe poeng i å overdramatisere, men slitasjevarsleren er der for en grunn. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett klosser som slitasjevarsleren slår ut på halv slitte klosser på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det skal være greit å se om det er mye kloss igjen.. når jeg kjøpte bilen min lyste det lyset der, og jeg synes det var mye igjen på klossa.. kjørte med det en god stund mens jeg fulgte godt med på klossene og når det virkelig var på tide å bytte så gjorde jeg det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar:D

tar det litt med ro da så kan jeg skifte dette i helga..

foresten dere som har bytta detta før. vor er det denne sensoren ligger? lett tilgjengelig eller må jeg ha av 100 plast deksler får å komme til hurtig koblinga?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kontaktstykket sitter rett bak bremseklossen/ på fjærbeinet, mest sannsynlig på venstre side, så om du tar av hjulet kan du ikke unngå å få øye på den. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe har hatt av hjulet mange ganger:D men har vel ikke letet veldig etter den..

Takker får all hjelpen..da er det bare bestille sette av tid å få byttet..:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.