Regreim og innerlysrele -91 100 44

Anbefalte innlegg

Hei

Har tre spm. jeg gjerne skulle hatt hjelp med: klø :

Bilen det gjelder er min Audi 100 avant med 2,3 liter fra -91(gamle typen(44))

1. Får ikke lys inne i bilen når noen av dørene åpnes.

Mistenker at det er relèet med tidsfirsinkelse som er defekt.

Har sett på koblingsskjemaet i rep-håndboka og der ser det ut til at det skal være et rele under dashbordet som styrer dette.

Er det noen som vet hva dette er merket med eller har bilde av hvordan dette sitter i bilen eller hvordan relèet ser ut hadde det vært fint med et svar her:)

2. Hvilke deler trenger jeg egentlig når jeg skal bytte regreim på min Audi 100 avant med 2,3 liter

fra -91(gamle typen(44)). Tror denne har motorkode NF.

3. Skal bytte bensinpumpe også. må jeg tappe ned eller redusere mengden bensin i tanken når jeg skal gjøre dette?

Vet at det mange som kan svare på dette her. Blir glad for svar på ett eller flere av disse spm: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spm 1 : Sikker på at det ikke er bryterne som står i dørkarmene?

Har aldri vært borti at releet er ødelagt :), men alt er mulig....

Spm 2: Regreim ,strammehjul, vannpumpe :) det er det som vanligvis byttes :)

Termostat osv kommer du lett til alikevell på disse, så det trenger du ikke bytte (mange som gjør det på bla 20V pga ekstremt trangt) :)

Spm 3: lønner seg å kjøre den så tom som mulig, Så setter du en klemme over tilførsels-slangen :)

Det skal holde mens du skifter pumpe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som foreslått over her så bør du sjekke lysbryterne i dørene først, er en gåen så virker ikke kupélyset.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spm 3: lønner seg å kjøre den så tom som mulig, Så setter du en klemme over tilførsels-slangen :)

Det skal holde mens du skifter pumpe :)

Pumpa ligger i tanken og du kommer til den fra oversiden. Det spiller strengt tatt ingen rolle hvor mye bensin som er på tanken, men jo mindre det er jo mindre bensin får du på fingrene mens du nevler nedi der :) Jeg vil tro at alt under kvart tank er mer enn godt nok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for god respons folkens!: ja :

Da skal jeg først sjekke dørbryterne.

Men skulle likt å vite hvilket relè det var likevel og eksakt plassering.

Da kan jeg nemlig plukke med meg det når jeg likevel er hos huggern så har jeg det liggende i tilfelle.

Betaler ikke noe særlig ekstra for det likevel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.