Anbefalte innlegg

Var på vei til gatebil i dag. På E6 ville plutselig ikke bilen mer, den bare døde helt ut lissom, den stoppet ikke men den ga ikke noe respons i det hele tatt ved gasspådrag. Jeg dro ut pluggen til LMM og da gikk den igjen men veldig dårlig.(gikk vel i nødmodus antar jeg).

Men er det LMM som er gåen eller kan det være noe annet?(tenkte at kanskje det kunne være noe annet siden den vil gå i nødmodus uansett når jeg drar pluggen ut av LMM)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville sjekka vacumslanger jeg....

Har du ladetrykksmåler...har du ladetrykk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vakumslangen på min a4 1.9tdi sprakk en gang og da ble den ganske dau. orka ikkke mere en 80km, men var 0 drag i den

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har turbotrykksmåler og den viser 0,3,men ville det gå ann å kjøre hvis den er i nødmodus og det er sprekte vakumslanger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du kun har 0,3 i ladetrykk ville jeg tro du har en vakum lekasje et sted.

Hadde samme problem på min. Det viste seg av slangen ved avlasningsventilen var slitt et stort hull på.

Fikset dette og fikk fult trykk tilbake og bilen virka normalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får prøve om jeg finner noe hull på slanger, så skal jeg få tatt diagnose test til uka å se hva den sier!

takk for svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg vært å fått lest ut feilmeldinger i dag men det gav selvfølgelig ingen utslag i det hele tatt! prøvd splitter ny LMM men det var heller ikke feilen.

Men sånn den er nå er at hvis jeg kobler ut LMM går den men da lader den kun 0,2-0,3 og grise dårlig, putter jeg inn pluggen til LMM stopper den eller så gir den ingen gass respons bare dør ut.

Men hvis det er vakuumslanger som er gåene ville den da gått når jeg drar ut pluggen og den går i nødmodus og ikke til vanlig?

noen som har noen tips til hva det være?

Svar mottas med stor takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå jeg hadde den feilen så hadde jeg brudd på vacumslangen som går fra innsuget og ned til avlastningsventilen.

Ville sjekka det i første omgang.

Ellers kan det jo og være N75 ventilen og.(Den justerer turbotrykket ditt).

Dette er det jeg kommer på i farta som jeg vet om som kan gjøre det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, sjekk alle coilene dine, har opplevd at en røk uten at det ble motorfeil og når nr to røk gikk bilen som en sliten kamel. De var røket tvers av innvendig, vi fikk 4 nye på garaentien hos Dahles auto i sarp. (2000 modell 1,8tq).

Har oxo opplevd at en vacuumslange rett ved innsug manifold hadde ett kjempe hull, og da gikk bilen dårlig + at gassen hang seg opp innnimellom. Jeg ville sjekka vacuum slangene nøye selv... du får ikke svar på alt med diagnose verktøy.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var alt i orden! gravde litt mer nøye i motorrommet (noe jeg selvfølgelig skulle gjort først;)) og der var det selvfølgelig en turbotrykk slange som hadde hoppet av, så nå er det i orden!

Men det jeg har lært/skjønt utifra dette er; bruk kraftigere slangeklemmer og skru opp MER trykk!hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.