#1 Skrevet Januar 29, 2008 hei. På vei til skolen idag etter jobb kjørte jeg på hydrosletta her i Porsgrunn. en lang lang slette. Merket bilen ble noe rar i bevegelsene og det kom en lyd bakfra som sa bittelitt dunk dunk dunk.... tenkte at jeg måtte stoppe og sjekke dette så jeg begynte og bremse for så legge meg inn så sa det bare bang også sto jeg der med ett sprengt høyre bakhjul. Når jeg satt på sommerdekkene for litt over 1 uke siden fylte jeg opp med 40PSI noe som tilsvarer ca 2.75 bar. Noen som har noen forslag? dekkene er prell nye. Kjørt 400km med ca. 235/40 18" Federal 595 dekk. Så nå har jeg akuratt stått langs veien der og lagt om til vinterdekk rundt hele bilen. morro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 29, 2008 Jeg tipper at det er en produksjonsfeil, siden det ser ut som det har kommet en "luftboble" i dekket, noe som forekommer fra tid til annen. Selve luftmengden du har fylt i dekket, kan ikke ha noe med dette å gjøre, med mindre du har overskridet maks PSI som står på dekksiden, men tviler på at det er så lite som 40PSI. Dra dit du kjøpte dekket og prøv å klag på det, så kanskje du får et nytt dekk om det viser seg at det er en produksjonsfeil. Men for all del, jeg kan ha feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 29, 2008 Har ikke du hatt en del problemer med subbing med disse dekka? Kan du ha skada innerkanten på den måten? Dekket må ihvertfall av felgen. Er sideveggene "knekkt" innvendig hele veien rundt har du kjørt en stund med for lavt dekktrykk. 40 PSI funker gull. Dekket kan også ha fått en skade ved pålegging som kan forårsake dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 29, 2008 Har ikke du hatt en del problemer med subbing med disse dekka? Kan du ha skada innerkanten på den måten? Dekket må ihvertfall av felgen. Er sideveggene "knekkt" innvendig hele veien rundt har du kjørt en stund med for lavt dekktrykk. 40 PSI funker gull. Dekket kan også ha fått en skade ved pålegging som kan forårsake dette. Riktig det at jeg har hatt ett problem med subbing forran. Men dette tilfellet er høyre bakdekk. Som jeg har ca 1-2cm klaring fra ytre kant hjulbue og 2cm klaring til innvendig hjulbue. Så det har ikke vært innat noe sted. Noe lavt dekktrykk har jeg ikke noe tro på, for jeg sjekket luft nå på lørdagen. Får ta en telefon og sjekke litt og høre hva de mener. Takk så langt gutter.Har hatt litt i tankene selv om det kan ha vært en produksjonsfeil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 30, 2008 Det kan se ut som dekket enten har subba på innsiden, eller fått seg et lite rift (vert borti noe på innsiden av dekket), som har gitt etter ved vidre belastning. Hadde det vært produksjonsfeil, hadde det vel blitt mer "hakkete" kutt. Det var det iallefall på et dekk jeg hadde på en golf for mange år siden, der var det produksjonsfeil og det ble et hakkete kutt litt på ca 10 cm som fulgte med lik lenge fra felgen hele vegen. Dette ser mer ut som et kutt, men det vet en jo ikke før du har tatt av dekket og sett på innsiden. Gjerne sammen med den du kjøpte det av, da skal man lett se om det er en produskjons feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 30, 2008 Mulig det er bilde som juger litt men det ser jo ut som den har fått seg en trøkk, at det er kast i den altså. hvis det er tilfellet er dette en stor bidragsyter til at dekket er revnet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 31, 2008 Jeg får uansett ta og levere felgene ned til dekksjappa her og be de sjekkefelgene og avbalansere dem på nytt. evnt. rette felger om det er noen felger som er skeive/bulker. Vet forige eieren av felgene har brukt dem uten problem i lang lang tid. Samma dekk og alt. uten problemer. På en S4 stv. Han nevnte på det at den ene felgen har ei lita ujevnhet på den ene felgen. Som jeg har plasert på venstre side bak. Men får levere alle felgene ned og be dem gjøre dem dønn strøkne og 0 i avbalansering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 6, 2008 For dem som skulle lure me hva som har skjedd med denne saken. Nytt dekk er på vei til meg nå. Delticom kommer og skal hente det gamle dekket for så til kontroll hos produsent. jeg betaler ingenting for dekket. men dersom de finner ut at dette ikke er en produksjonsfeil vil de belaste meg. Og nye felger er bestilt også.... Var litt mer urunde enn først antatt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 6, 2008 Flott at det løste seg og at du fikk nytt dekk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...