#1 Skrevet Januar 29, 2008 Hei ein kompis av meg har nettop kjøpt seg in Seat Leon 20vt 180hk eg har fått prøvt bilen å det eg la merke til var att bilen var skikkelig dau trødde gasspedalen i bunn å det sjer ingenting går gjerne 10sekund før det sjer noe, å da måtte eg høyt opp på turtallet før eg kjente turboen såvitt. 4000-5000omdr Det står åpen dump på bilen nå men denne skal bort så fort han får kjøpt seg ein orginal resirk. kan denne kansje ha ødelagt noe? Skal skaffe ein luftmengdemåler og ein magnetventil til helga å prøve. Hvilken ventil annbefales J eller H ?? bilen skal chipes med tid og stunder. Har lest gjennom noen tråder her men ikke kommet frem til noe fornuftigt noen som har tips til hva vi bør sjekke? Takknemlig for alle mulige tips. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 29, 2008 Åpen dump kan tette katalysatoren,men er vell skjelden det skjer. Få tatt en diagnose på bilen,så får dere ta det derifra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 29, 2008 Åpen dump kan tette katalysatoren,men er vell skjelden det skjer. Få tatt en diagnose på bilen,så får dere ta det derifra. Har tatt diagnose på bilen å det er null feilkoder glemte å nevne det. det som er så merkeligt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 30, 2008 Hei Lasse! minner meg om samme problemet som jeg fikk da jeg var så teit at jeg kjørt med åpen dump på min. Begynte å hoste og harke, å katalysatorlukt til de grader! og kom aldri sjikkelig opp før turtalet nerma seg 4500, det som skjer er at ventilen fucker LMM fulstendig og blandingsforholda blir feil. Og etterhvert som jeg fortsatte og kjøre var det bare så vidt bilen gikk i det hele tatt!. Så jeg dro opp på ts racing i molde og fikk dem til og se på den, Og de fikk retta softwarechipp innstillingene igjen da med og få satt på en Forge Resirkventil og finjustert turbotrykket. Bilen gjekk eksemplarisk etter det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 30, 2008 Takker for tipset , men burde det ikke komt opp feil på diagnosen vis luftmengdemåleren er defekt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 30, 2008 Nei om lmm er defekt er det skjelden det kommer feil.. da må det vere en faktisk avbrytelse på elektronikken i den... Men det er mulig å lese ut verdiene på LMM når man kjører.. på 1.8T er det litt vrient å få en skikkelig diagnose på LMM.. Men prøv å skift, å kast dumpen i søppla og sett på en skikkelig resirk og bedre n75 ventil! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 30, 2008 Takker ok då er det forsatt håp om att det er luftmengdemåleren som er defekt. Er det noen her som kan anbefale ein n75 ventil som er bedre enn den orginale J eller H ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 4, 2008 Vi fant i dag ut hvorfor bilen var så dau det var ein slange under insuget som var sprekt fekk fikset denne etter mye knot. men under denne reprasjonen så har vi greid å knekt peilepinnen så når vi nå fyller luft i systemet så kommer det luft ut av den knekte peilepinnen hva og Hvorfor ? Er det lett å skifte peilepinnen er den limt eller skrudd? Høres merkeligt ut heile greia men det er sånn det var Super takknemlig for tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...