Billig rustarbeid og lakk på "Sørlandet"?

Anbefalte innlegg

Hallois.

Det nærmer seg vår, og bilen trenger sårt litt plaster på et par sår den har fått gjennom 11 saltrike vintre. Dessverre er den ikke voldsomt godt vedlikeholdt før min tid, men kjøpte den likevel for et par år siden, grunnet en ekstremt god deal. Men, den er som sagt 11 år gammel, så jeg vil helst ikke betale mer enn jeg må. Er ganske sikkert behov for bytte av 1 stk forskjerm, pluss litt puss/lakk et par andre steder. Muligens at det må kuttes litt et sted.

 

Noen som vet om folk på "Sørlandet" som gjør denne jobben til en ok penge?

(Poster ikke i Agder-forumene, i og med at jeg kan strekke meg utenfor Agder dersom prisen er riktig)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opp meg seg...

Må da vel være noen som har brukt lakkere på Sørlandet før???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet det var en som heter for speedy gonsales eller noe slikt i kr-sand for noen år siden, holdt til der som europris ligger og dekkmann tror jeg, (husker ikke hva stedet heter jeg) han hadde fine priser på lakkering for noen år siden vet jeg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okay, snakker vi i sørlandsparken nå eller? borte ved biltema?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay, litt fremgang i saken her. Har vært på følgende steder:

Agder Bilskade - Venter tilbud, virket som om det var punktlakkering og lakk/sveis som ble prata om som beste alternativ her.

Vågsbygd Karosseri - Billig løsning ble anbefalt pga bilens alder og mitt budsjett, noe lakk/sveis, men ellers sandblåsning, grunning og "picasso-løsning" med lakkstifter.

Bilskadeservice A/S (på Tveit): Også anbefalt billig løsning, men her noe mer penger lagt i grunning (den er bl.a. brukt i Nordsjøen), også her noe lakk/sveis.

 

De som anbefalte billige løsninger anbefalte dette fordi man jo aldri kan sikre seg mot at rust vender tilbake, uten å bytte stål, noe som ligger utenfor mitt busjett. Har som sagt ikke hele historien fra Agder Bilskade, men regner med å få noenlunde likt tilbud fra dem.

 

Hva mener folket? Kan det bli greit med sandblås og "picasso"? Man vil selvsagt kunne se at noe er gjort på nært hold, men then again, bilen er 11 år gammel og blir sikkert ikke beholdt sååå lenge. Pluss at rust jo kan vende tilbake. Picasso vil forresten ikke si å bare skvette litt lakk på, det er snakk om å gjøre det så pent som man overhodet kan. De fleste stedene ligger rimelig skjult til, så tror ikke at det vil skrike billigarbeid heller... MEN, er veldig usikker!

 

Synspunkter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.