#1 Skrevet Januar 30, 2008 Hei. Kan noen av dere som har nevnte bil titte i vognkortet hva de kan trekke på hengerfestet? 2001> Allroad 2,5 tdi og 2,7 turbo. Samme for A6 avant.?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 30, 2008 Hei. Kan noen av dere som har nevnte bil titte i vognkortet hva de kan trekke på hengerfestet? 2001> Allroad 2,5 tdi og 2,7 turbo. Samme for A6 avant.?? Kan dessverre ikke svare for Allroad, men sjekket nettopp vognkortet på A6´en (avant) og den kan trekke 1600 kg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 30, 2008 A6 2001 mod, med 2,5tdi quattro trekker 1900kg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 30, 2008 A6 Avant 2.5 TDi Q 99 og 04 mod 1900kg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 30, 2008 2001 Allroad 2.7 > 2100 kg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 31, 2008 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 6, 2013 Hva henger vekt kan en dra med allroad c5, forskjell på bensin og tdi ene? Noen som har fått justert opp vekta? Fridtjov 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 6, 2013 Med westfalia på min med 2,7 er det 2300kg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 6, 2013 Tips: Tast inn reg nr på bil du lurer på her http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Tilhengerkalkulator Min 2003 allroad 2.5tdi tipt er 2100kg men etter det jeg har funnet ut er det fleste allroader nyere en 2003 har 2300kg og eldre har 2100kg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 6, 2013 Med westfalia på min med 2,7 er det 2300kg Har du fått sett opp vekt? såg på den tåden Terje linket til at en 2,7 hadde 2100 kg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 6, 2013 Har du fått sett opp vekt? såg på den tåden Terje linket til at en 2,7 hadde 2100 kg Nei sånn sett så står ikke det i vognkortet enda heller da det nylig er montert men westfalia oppgir 2300kg og bilen er 2004 så skal stemme 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 6, 2013 (endret) Nei sånn sett så står ikke det i vognkortet enda heller da det nylig er montert men westfalia oppgir 2300kg og bilen er 2004 så skal stemme Men da må du inn til biltilsynet å få dette godkjent da eller? For å få det i vognkortet med 2300kg tenker jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 6, 2013 Men da må du inn til biltilsynet å få dette godkjent da eller? For å få det i vognkortet med 2300kg tenker jeg. Ja regner med jeg må til de å vise papirer å slikt for å få det inn i vognkortet. Men ser ikke på det som noe problem.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 6, 2013 Ja regner med jeg må til de å vise papirer å slikt for å få det inn i vognkortet. Men ser ikke på det som noe problem.. Kontaktet tilsynet, og svaret var at det uansett er vognkortet som gjelder. Lokal leverandør av bilen må gi deg papirer på at bilen tåler ekstra hengervekt, dvs møller. De skrev også at dette var ytterst sjeldent at man fikk. Men hvis du får det til, så send meg pm. Trenger noen ekstra kg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 11, 2013 Kontaktet tilsynet, og svaret var at det uansett er vognkortet som gjelder. Lokal leverandør av bilen må gi deg papirer på at bilen tåler ekstra hengervekt, dvs møller. De skrev også at dette var ytterst sjeldent at man fikk. Men hvis du får det til, så send meg pm. Trenger noen ekstra kg... Hadde kontakt med møller om dette for etpar år siden jeg, og sammenlignet min 2100kg mot en tillsvarende 2300kg. Svaret var enkelt å greit at det ønsket / kunne de ikke hjelpe med. Men intr å høre om noen får det til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 11, 2013 [synsemodus] Jeg tror forskjellene på oppgitt hengerkapasitet er på grunnlag av 12% eller 8% stigning, hvor det pleier å være litt større ved 8% (naturlig nok). i Norge er det vekt ved 12% som gjelder for max hengerlast og selv om det da står 2300kg i Westfalia sin dokumentasjon, er det fremdeles det som bilen er typegodkjent i Norge som gjelder. [/synsemodus] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 11, 2013 ikke noe i veien med synsinga Men det er FAKTA at allroad eldre en 03 har 2100kg mens nyere en 03 har 2300kg, bortsett fra mod er det ingenting som skiller. Så da er de jo typegodkjent med både 2100 og 2300 da ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...