#1 Skrevet Januar 30, 2008 Hei Lurer på om noen her har peiling på hvordan jeg monterer Bleed valve ventil på en Audi A4 1996 mod fwd det er denne ventilen http://www.turbofun.no/product/8608/...eed_valve.html hadde vært genialt.. sliter litt med trykket.. det er bare 0,8 0,9 burde jo være ihvertfall 1,1 eller 1,2 eller? flott om noen har peiling Mvh: Kai 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 30, 2008 er det ingen her som vet noe om dette?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 30, 2008 kommer jo an på chippen det, hvor mye trykk du skal ha..! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 30, 2008 kommer jo an på chippen det, hvor mye trykk du skal ha..! Det er jo den vanlige chippen som de på autopower sa skulle gi 1.1 eller 1.2 sånn ca.. men den ligger ikke så høyt.. mulig det kan være N75 ventilen, men jeg var på møller verksted å tok diagnose det eneste betydningsfulle var en gåen LMM men den får jeg ny snart.. jeg må bare kunne øke ladetykket i turbon litt høyere en det som er nå.. føler jeg går glipp av litt hester når den ligger på 0.7 eller 0.8 sånn ca... u c? Kai 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 30, 2008 Det er jo den vanlige chippen som de på autopower sa skulle gi 1.1 eller 1.2 sånn ca.. men den ligger ikke så høyt.. mulig det kan være N75 ventilen, men jeg var på møller verksted å tok diagnose det eneste betydningsfulle var en gåen LMM men den får jeg ny snart.. jeg må bare kunne øke ladetykket i turbon litt høyere en det som er nå.. føler jeg går glipp av litt hester når den ligger på 0.7 eller 0.8 sånn ca... u c? Kai Har samme problem selv ingen feilmeldinger ny N75 osv osv.. ligger på 0,9- 1 bar men ladet 1,2- 1,2 før. Satt på boostcontroller og kjører 1,2 bar nå. Men skal bytte turbo nå snart... tror den kan være slitt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 30, 2008 Har samme problem selv ingen feilmeldinger ny N75 osv osv.. ligger på 0,9- 1 bar men ladet 1,2- 1,2 før.Satt på boostcontroller og kjører 1,2 bar nå. Men skal bytte turbo nå snart... tror den kan være slitt.. akkuratt men hvordan montere jeg en bleed ventil har du ide?? jeg har lett i timesvis etter moneringsanvisning, jeg blir gal 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 30, 2008 akkuratt men hvordan montere jeg en bleed ventil har du ide??jeg har lett i timesvis etter moneringsanvisning, jeg blir gal bare å tenke litt logisk, om du skjønner hvordan den orginale N75 virker, tar bort N75, men lar den være tilkoblet elektrisk også monterer du boostcontrolleren der N75 satt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 30, 2008 bare å tenke litt logisk, om du skjønner hvordan den orginale N75 virker, tar bort N75, men lar den være tilkoblet elektrisk også monterer du boostcontrolleren der N75 satt jaha.. men er det 3 vakumslanger til N75'e sitter.. å har du noe peiling på hvor den sitter på 1,8t.. tror jeg har funnet den.. kan det stemme den ikke er så langt ifra turboen? må jeg bare ta bort alle slanger fra N75'n og bare la den stå på bilen. uten noen ledninger i den..? spiller det noen rolle hvor lange ledningene er så jeg kan montere ventilen inni bilen hvis du skjønner.?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 30, 2008 N75 sitter på slangen i mellom luftfilteret og turboen(innsugsslangen). -Når du monterer bleedventil så må du trekke n75 ut av innsugsslangen, og tette igjen hullet der n75 sto. -Kople deretter de 2 resterende slangene løs, og over til bleedventilen. -Så må du bare kjøre en tur og få stilt inn trykket med den nye ventilen, til det trykket chippet ditt er satt opp for(du må da ha en turbotrykksmåler, eller vag-com!). -FERDIG -For ikke å få feil med ECU så må du la den ELEKTRONISKE kontakten være tilkoplet n75(forde om du ikke skal la n75 styre trykket ditt). Personlig så vil jeg ikke anbefale en bleedventil, men en kuleventil. Kan hende den ventilen du viser til i første innlegg er en kuleventil, men det vet jeg ikke da jeg ikke fikk åpnet linken din.. Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 30, 2008 Hei hmm skjønte litt av det hehe er ikke kjempe lur på akkuratt dette er ganske jomfru med dette turbo greiene.. http://www.turbofun.no/product/8608/9451/442103/Forge_Bleed_valve.html er linken til den jeg viste ista.. vet du om noen bra ventiler med kule da som ikke koster skjorta?? takk for svar kai 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 30, 2008 Hei hmm skjønte litt av det hehe er ikke kjempe lur på akkuratt dette er ganske jomfru med dette turbo greiene.. http://www.turbofun.no/product/8608/9451/442103/Forge_Bleed_valve.html er linken til den jeg viste ista.. vet du om noen bra ventiler med kule da som ikke koster skjorta?? takk for svar kai den du linker til deer bruker jeg på min, og som du ser har den like mange slange tilkoblinger som N75 ventilen, så er jo bare å montere slangene rett over og alt passer. still inn trykket og vips:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 30, 2008 Denne er billig og BRA: (har den sjøl) http://cgi.ebay.com.au/Turbotech-manual-turbo-boost-controller-THE-ORIGINAL_W0QQitemZ190192796735QQihZ009QQcategoryZ43808QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem Totalt blir vel denne å koste ca 200,- levert på døren til deg. DET er vel billig? Skal sies at jeg ikke er en guru på boostcontrollere, så for alt jeg vet er den bleedventilen til turbofun kanonbra.. Sikkert noen her på forumet som har prøvd denne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 30, 2008 oki takk for svar.. det eneste problemet mitt da er å finne denne N75 ventilen å bytte ut ledningene å sette de i riktig hull på bleed ventilen kan fort bli en utfordring.. hehe kan ikke si jeg helt vet hvordan jeg gjør det. men får det nok til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 30, 2008 N75 ventilen din sitter forran motoren din på venstre side sett forfra. Ett hekkan og komme til. Et stykke ned foran motoren. Sitter omtrent der som resirk ventilen din er hvis jeg ikke husker helt feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 31, 2008 N75 er da ikke så gæernt å komme til på a4 1.8 t Ta av den som leder luft til filteret, å oljedamp rebreatheren så skal du være i mål til å nå den.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 31, 2008 akkurat men hvilke kables skal på hva. står det på bleed ventilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 31, 2008 hmm ingen som vet hvordan jeg vet hvilke kabler som skal hvor på denne ventilen?? hadde vært et stort + 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 31, 2008 hmm ingen som vet hvordan jeg vet hvilke kabler som skal hvor på denne ventilen?? hadde vært et stort + ingen kabler.. men slanger, og det der ser du når du monterer den, enkelt å installere. bare sett den slik den orginale N75 sitter og koble slangene inn på samme måte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 31, 2008 ingen kabler.. men slanger, og det der ser du når du monterer den, enkelt å installere. bare sett den slik den orginale N75 sitter og koble slangene inn på samme måte. Oki men det er jo 3 stk hvilke vei er riktig liksom det som er antageligvis problemet.. er jo en i bunnen å 2 på siden hva er inn ut o.s.v. er ganske sløv på akkurat dette å vil helst gjøre det riktig med en gang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 1, 2008 ingen som vet? gidder bare ikke drite meg ut på detta her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 1, 2008 ingen som vet? gidder bare ikke drite meg ut på detta her spiller ingen rolle hvilken vei du monterer den, men det skal en ned i innsugslangen og da skal det peke en rett opp, og en ut på siden i motsatt ende av justeringsskruen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 1, 2008 oki Innsug er vel den Lengste nippelen på N75 ventilen er det ikke den.. hvis det er det så burde det jo være en smal sak? Vm i Paint bilde men er det slik du mener den skal stå nede i motor rommet.. ( jeg vet jeg er flink i paint ) vil bare være sikker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Februar 1, 2008 Bare du får den som skal på innsuget riktig så er det ett fett hvor du setter de to andre slangene. Er akkuratt det samme om du setter den ene her eller der. Hvorfor gjør du det ikke bare enkelt og bytter til en N75j ventil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Februar 1, 2008 hmm har tenkt litt på det oxo men leser litt rundt her å mange som opplever at de ikke får noe efektøking eller bedre trykk.. de må ty til bleed ventil... så istede for å bruke en 600 kr på en j ventil så bruker jeg heller 400 på bleed ventil å vet jeg får resultat. med min flaks så hjelper ikke j ventilen en dritt er liksom bare min flaks.. men stemmer det at Innsugsslangen er den slangen som går inn på den lange nippelen på N75 ventilen?? Hvis dette her blir for villt så får jeg vel bytte til en J eller H ventil .. å se om det kan gjør det litt lettere eller hvordan jeg skal si det.. bare det jeg lurer på litt nå akkuratt er den innsugsslangen om det er den lange som sakt?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Februar 2, 2008 hmm har tenkt litt på det oxo men leser litt rundt her å mange som opplever at de ikke får noe efektøking eller bedre trykk.. de må ty til bleed ventil... så istede for å bruke en 600 kr på en j ventil så bruker jeg heller 400 på bleed ventil å vet jeg får resultat. med min flaks så hjelper ikke j ventilen en dritt er liksom bare min flaks.. men stemmer det at Innsugsslangen er den slangen som går inn på den lange nippelen på N75 ventilen?? Hvis dette her blir for villt så får jeg vel bytte til en J eller H ventil .. å se om det kan gjør det litt lettere eller hvordan jeg skal si det.. bare det jeg lurer på litt nå akkuratt er den innsugsslangen om det er den lange som sakt?? den bleed ventilen du kjøpte har ingen lang.. er samme hvilken av de 2 som skal ned i innsuget... Dette må du greie nå er 5 min jobb på golf iallefall.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...