Anbefalte innlegg

den bleed ventilen du kjøpte har ingen lang.. er samme hvilken av de 2 som skal ned i innsuget... Dette må du greie nå:) er 5 min jobb på golf iallefall....

 

Hehe ja er litt grønn på slike ting.. men mener på N75 ventilen er det vel en lang nippel, å den slangen som går inn på den lange, er innsugsslagen.. sant.. er det jeg lurer på her.. :)

 

Problemet her er at det er en AEB motor så er jo et Hel***** å komme til nedi der så er jo umulig for meg å se hvilken slange som går til innsuget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet dette.. så hadde det være genialt.. hvis det er den lange nippelen på N75 ventilen som går til innsuget så burde jeg få dette til ganske greit... :) bare hvs det er den lange som er innsug da :)??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

JA, den lange skal i innsuget

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

JA, den lange skal i innsuget

 

takker å bukker :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monterte den i dag .. å det ble en stor sykse.. bilen lader i 1.1 å det holder nå.. kom over et par ganger å bilen gikk i nødprogram å hoppa noe inni helsikka :) men nå er det i orden.. så er det bare å vente på den nye LMM som kommer i morgen ( håper jeg ) å da burde den gå enda bedre med en Lmm som ikke er defekt :) blir helt konge.. trykket er super mye bedre stabilt å ikke minst mye kule dump lyd :)

dette er virkelig å annbefale til de som sliter med ladetrykket.. det funka helt supert hos meg ihvertfall ble litt mere jokking når en slapp spiden med trykk men ikke plagsomt etter mine vurderinger. alt er verd mere trykk .. å er jo ikke å legge skjul på at bilen gikk jo ganske mye bedre.. merket det ihvertflal på akslerasjon.. alt ble bare helt konge :)

 

Takker for alle innlegg.. dette har hjupet meg på vei til en sprekere bil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra at dette enkle grepet hjalp :)

Skal montere boostcontroller til sommeren, kan nesten ikke vente nå :)

 

Også fint å høre at bilen går i nødmodus når trykket ble stilt for høyt. Så da vet du at chipet ditt er satt opp for 1.1bar da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra at dette enkle grepet hjalp :)

Skal montere boostcontroller til sommeren, kan nesten ikke vente nå :)

 

Også fint å høre at bilen går i nødmodus når trykket ble stilt for høyt. Så da vet du at chipet ditt er satt opp for 1.1bar da :)

 

har hatt min 1,8T AGU opp i 1,5 bar uten nødmodus, så du skal ikke ta det for gitt at den skal gjøre det. Får jo ikke nødmodus med boostcontroller..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det er jo sant.

Men kjenner man bilen sin godt, vil man helt sikkert kjenne antydninger til nykking når trykket overstiges(og du får for mager blanding) om ikke annet : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den nøkkingen kan komme av LMM som er gåen. men nøkkingen forsvant når jeg starte bilen på nytt liksom.. så trodde det var nødmodus.,. på grund av for høyt trykk.. men uansett så funka dette helt supert.. :) helt genialt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var forøvrig ikke anntydning til nykking.. bilen hoppa som faen :) hehe når trykket kom opp i 0.7 eller noe sånn.. daua bilen å starta den funka fint.. stilte litt ned på trykket å etter det så ligger den på 1.1 å ingen kødding :) til nå ihvertfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man får nødmodus selv uten N75 ventil.Det er ikke den som styrer motor kutt, men tenningen. Tenning styres direkte fra ecu, dermed den sikreste måten å legge inn begrensninger. Hvis det var slik at N75 ventilen var sikkerhetes ledd mellom ecu og motor, sitter man plutselig med skjegget i postkassa hvis ventilen streiker og man overbooster. Derfor justeres tenningen i nødmodus for og unngå havari. Og ang LMM på AEB motoren. Denne bruker nesten aldri og ryke. Den er dobbelt så dyr iforhold til de andre motorkodene pga det ikke er innbytte på den til AEB. Og er heller ikke vanlig salgsvare. Så syns det er litt muffens. Men du får sjekke feilkoder etter at den nye er montert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm merkelig.. fikk ihvertfall feilkode på den på diagnosen.. å bilen har symptomene oxo.. den kan lugge litt. og bremser liksom opp på f.eks 3 gir den slutter liksom å gi gass før den gir gass igjen.. hvis du skjønner hva jeg mener.. men får ny måler nå så får jo se om det hjelper noe.. får jo håpe det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.