#1 Skrevet Januar 30, 2008 Har en 93mod Audi 80 2.0 med 90hk som oppfører seg merkelig. Jeg kjøpte bilen forrige uke,og jeg kunne med en gang se at bilen trengte en liten service. Så jeg har byttet olje og filter, luftfilter og plugger.. Trodde kanskje at det var sammenhengen med tett luftfilter og slitte plugger som var grunnen til litt merkelig oppførsel på motoren men den er ikke blitt bedre: bh : Symtomer: -sviver så vidt på tomgang av og til -kutter plutselig heilt ut et lite øyeblikk for så å bli normal igjen når jeg kjører. -har noe småfusk når jeg gir flat pedal Bilen er gått 174 000km og den har den typiske ''klakkinga'' når den er kald, er det ventilløfterne som burde byttes da el? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 31, 2008 Den drar ikke falskluft da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 31, 2008 kan høres ut som tomgangsregulatoren din trenger rens/bytte. falsk luft høres også sannsynlig ut... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 31, 2008 kan høres ut som tomgangsregulatoren din trenger rens/bytte. falsk luft høres også sannsynlig ut... Og da har jeg hørt at den skal legges i diesel. høres det korrekt ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 31, 2008 Det eller forgasserrens:) Sjekk etter falskluft med startgass, som oftest er det i den store luftslangen som går fra luftfilter og inn i innsuget. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 31, 2008 Oki,ska prøve ut dette.. Men så var det den ''klakkinga'' ved kald motor,noe å gjøre med det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 31, 2008 Hva mener du med klakking? Blir det bedre på varm motor? Ventiltikking er jo TIKKING:) På 174.000km skal egentlig ikke det være ett problem så lenge den ikke er kjørt på maks turtall siden dag en. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 31, 2008 Hva mener du med klakking? Blir det bedre på varm motor?Ventiltikking er jo TIKKING:) På 174.000km skal egentlig ikke det være ett problem så lenge den ikke er kjørt på maks turtall siden dag en. Klakker/tikker når den er kald og gir seg når den får litt tempratur på motoren.. Er det noe å gjøre med det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 31, 2008 Tja, olje skal visst ha litt å si(sjekk litt andre poster). Div. motorrens skal også kunne rense oljekanalene og gi mer trykk. Ellers er det jo alltid bytte av løftere, men det er det kanskje ikke tiden for ennå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 31, 2008 Hadde på motorrens når jeg skifta olje,kjører 5/40 olje på den.. Noen type olje å anbefale? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 11, 2009 Hei.. litt gammel tråd dette.. men prøv med 10w/40 olje da denne er litt tjukkere. du kan også sjekke plug ledningne dine.. vist disse har et metall overslag rundt selve plugg hetta så burde du ta denne av. av og til blir det overledning som slår fra bloka og i denne stål hetten. jeg tok de vekk på en 80 jeg hadde en gang i tiden og da forsvant symtomene som du beskriver med at den kutter ved gasspådrag og kutter plutselig ved normal kjøring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 11, 2009 Tykkere olje løser ikke problemet, det bare kamuflerer det. Bedre å bytte løftere og få det ordentlig. Dersom det slår over til hettene rundt pluggene er pluggkablene og/eller pluggene ferdige, å ta av hetten er bare en gnierløsning for å presse noen kilometer til ut av utslitte deler.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 11, 2009 Symtomer: -sviver så vidt på tomgang av og til -kutter plutselig heilt ut et lite øyeblikk for så å bli normal igjen når jeg kjører. -har noe småfusk når jeg gir flat pedal Disse problemene har jeg også hatt den siste uka. Det som hadde skjedd med min var at det har sprutet vann i hele motorrommet så det hadde kommet litt kondens i fordeleren. Etter å ha tørket opp dette så fungerte den fint igjen:) Litt kondens i bensinen kan jo også kanskje være en åsrak: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...