Hvorfor har jeg "antilag"? Tenningsprob. S2 3b

Anbefalte innlegg

"Antilag" er vel den beste beskrivelsen av problemet... Når bilen står i ro og jeg gir gass for å ruse opp motoren så "butter" den på en måte og turboen begynner å lade, og det smeller og fusker noe voldsomt...:P Er helt klart at det er tennings relatert, men hva?

Pluggene, rotor og fordeler er nye. Plugg ledningene er hele og pene. Tenninga og register er der det skal være.

Bilen starter lett og den går å kjøre så lenge jeg er forsiktig på gassen.

Jeg har akkurat satt i motoren igjen pga clutch problemer, og ved første oppstart så gikk motoren på fire sylindere. Men den siste kom etter ett minutt eller så, og etter det så har den gått på alle fem...

Begynner å bli skikkelig sugen på å kjøre nå så jeg trenger tips til hva som kan være gærnt...: klø :

Her er det bare å slenge ut forslag folkens...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luftmassemåler kan vel gi slike symptomer, om du kjører med motronic da.. Prøvd å koble den ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd og koble den ut ja, og det ble ingen forskjell. Så problemet kan jo ligge der så klart... Kjipt hvis det er tilfelle...: gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper det butter i det den skal til å lade ?? kikker du i speilen så vil jeg også tro at det kommer sort røyk. jeg synes det høres ut som en lekkasje i en eller annen trykkslange..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer veldig lite sort røyk faktisk, men det stemmer at den butter når den begynner og lade ja... Jeg har trykktestet systemet og det er ingen lekasjer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den siste sylinderen kom ettter ett minutt? hm. Har du funnet ut hvorfor den "kom etter ett minutt"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min hadde akkurat samme symtomene, da var det et hull i en trykkslange. men vist du har trykk testet systemet så er vell det utelukket. lurer egentlig fælt på selv hvorfor det tok så lang tid på å få igang "femmeren".: klø :?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den siste sylinderen kom ettter ett minutt? hm. Har du funnet ut hvorfor den "kom etter ett minutt"?

Det har jeg ikke funnet ut av nei... Mens den gikk på fire så fikla jeg litt med plugg kablene og kontakten til dysene uten at det skjedde noe, og rett etterpå fyra den siste syl...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde akkurat samme symptomene på s2'n min og da trodde jeg det var lekkasje, men det var lmm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Balle! Det florerer jo ikke akkurat med disse rundt omkring, skulle nesten ha lånt meg en for å prøve om det er det som er feilen... Noen som har en jeg kan låne ett par timer?:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det forresten noen måte å måles seg frem til om lmm er gåen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selger ikke biltema Lmm som passer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser du på den gamle, er trådene hele er lmm iorden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selger ikke biltema Lmm som passer?

 

Det vet jeg faktisk ikke...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser du på den gamle, er trådene hele er lmm iorden

Ikke verre nei... Trodde det var andre ting som kunne ryke i disse også...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

heisann. du kan komme å låne lmm på skedsmokorset i morgen hvis du vil. send mld på 99156909

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke verre nei... Trodde det var andre ting som kunne ryke i disse også...:)

 

Det ser du på den gamle, er trådene hele er lmm iorden

 

På min lmm var trådene hele. Kunne ikke se noe på lmm sånn generelt. Prøvde å rense den også, men hjalp ikke. Kjøpte ny, sammenlignet den nye og den gamle, men kunne ikke se noe forskjell. Men etter montering av den nye var bilen som ny igjen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og problemet var gåen lmm... Takk for lånet Tommy!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.