Anbefalte innlegg

Etter en laaaang runde med frem og tilbake helt fra i høst (se annen tråd; http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=98617), så var endelig idag nyoverhalt og forsterket tiptronickasse fra NBS på plass!

Virker som om giring er mer "smooth" nå, særlig fra 2dre giret og oppover. I tillegg så "stanger"/vil den ikke dra så hardt som den gjorde før når jeg sto i Drive eller Revers på tomgang. Sist men ikke minst; JEG HAR NORMAL REVERS IGJEN!! : smil :

 

Nå venter 80 mil langtur nordover til Hamarøy, så da regner jeg med at kassen får kjørt seg skikkelig på det føret det er oppover der. Blir interessant å se om alt går på skinner på turen nordover....

 

Herligheten kom på 31000,- med frakt tur/retur av kassen fra NBS, ut/innmontering fra Bilhjelp i Trondheim og ATF olje. Møller skulle ha 60000.- og det var med ORIGINAL og ikke forsterket kasse.....

Nå blir det service hver 40000km fremover for å holde kassen fin og ren!

 

Truls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter en laaaang runde med frem og tilbake helt fra i høst (se annen tråd; http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=98617), så var endelig idag nyoverhalt og forsterket tiptronickasse fra NBS på plass!

Virker som om giring er mer "smooth" nå, særlig fra 2dre giret og oppover. I tillegg så "stanger"/vil den ikke dra så hardt som den gjorde før når jeg sto i Drive eller Revers på tomgang. Sist men ikke minst; JEG HAR NORMAL REVERS IGJEN!! : smil :

 

Nå venter 80 mil langtur nordover til Hamarøy, så da regner jeg med at kassen får kjørt seg skikkelig på det føret det er oppover der. Blir interessant å se om alt går på skinner på turen nordover....

 

Herligheten kom på 31000,- med frakt tur/retur av kassen fra NBS, ut/innmontering fra Bilhjelp i Trondheim og ATF olje. Møller skulle ha 60000.- og det var med ORIGINAL og ikke forsterket kasse.....

Nå blir det service hver 40000km fremover for å holde kassen fin og ren!

 

Truls

 

OPPDATERT:

 

Da var 80 mil på allslags "norsk" vinterføre unnagjort.. Utrolig hvor variert føret var på turen, det var; ren is, is med snø, snø, tørr asfalt, saltsørpe, sporete, humpete og 0 føre iløpet av turen. Altså litt av alt, og perfekt for å få testet kassen!

 

Girkassen oppførste seg veldig eksemplarisk! Tydelig forskjell fra den gamle på giring opp og ned, så det var jo positivt at alle de pengene dette kostet ihvertfall MERKES... ;)

 

Så til det som overrasket mest; jeg brukte nå MINDRE diesel enn jeg noensinne har gjort på denne turen som jeg også har kjørt sommeren, og det med 16" piggdekk på ovenfornevnte føre! Med snittfart på 70kmt, stop computern på 0.59 liter på mila da jeg stoppet!, Husk at her snakker vi IKKE om 4 felts motorveier og lange slakke bakker med slakke svinger... Her snakker vi om veien fra Trondheim til Hamarøy, og de som har kjørt den vet hva slags forhold jeg snakker om... DET forbruket er jeg veldig fornøyd med! : rock :

 

Truls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra at du ble fornøyd : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.