Anbefalte innlegg

Hei!

Lurte på hvor mye jobb det er å ettermontere hengerfeste på en Audi A4 b7 avant? Kan man gjøre dette selv? Tenker sånn i forhold til godkjenning og slikt.

Mvh.

Eirik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er endel skruing involvert..... mener vi tar noe sånt som 12 timer for jobben. Må bla dra ledninger helt fram på begge sider, renske bilen for trekk innvendig og ut med baksete. Godkjenning? De fleste hengerfester som blir solgt i Norge er vel godkjente, så den biten bør være grei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er endel skruing involvert..... mener vi tar noe sånt som 12 timer for jobben. Må bla dra ledninger helt fram på begge sider, renske bilen for trekk innvendig og ut med baksete. Godkjenning? De fleste hengerfester som blir solgt i Norge er vel godkjente, så den biten bør være grei.

Hææ?? Jeg har montert hengerfeste på en 2001 A6 4b avant og en 2004 Passat stasjonsvogn, og hele jobben der var gjort på ca 1,5 time. Da brukte jeg originalt ledningsnett som ble koblet inn på baklysa, samt noen som hentet strøm fra stikkontakten i bagasjerommet. Ga ingen feilmeldinger på noen av de bilene. Er dette så forskjell på en B7?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres logisk ut dette for tror møller skulle ha rundt 10 000 inkl hengerfest for jobben.

Hvor mange pinner er det vanligvis i strømuttaket?? 7 eller 13? Ser det selges 2forskjellige. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har montert avtakbart hengerfeste fra Westfalia på min -03 Passat 3BG stv.

Gjorde hele jobben selv. Var ikke så voldsom jobb i grunnen.

Husker ikke fabrikatet på ledningsnettet i farten, men det var plug-and-play i baklyktene på min bil.

7-pins er vel mest utbredt på vanlige varehengere og eldre campingvogner.

Nyere tilhengere og campingvogner kommer vel med 13-pins.

Jeg valgte å montere 13-pins. Har i tillegg en overgang fra 13->7 slik at jeg uten problem kan bruke begge deler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp har sett på Westfalia. Ser ut som dette er det peneste.

Har funnet dette på ebay.de

http://cgi.ebay.de/Anhaengerkupplung-Audi-A4-B7-Limousine-Avant-Cabrio_W0QQitemZ260205751431QQihZ016QQcategoryZ76107QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Ser ut som det følger med ledningsnett og alt, men ser man får forskjellige ledningsnett med tilkobling til CAN-bus og greier. Håper det lar seg gjøre med kun kabling fra baklysene...........?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp har sett på Westfalia. Ser ut som dette er det peneste.

Har funnet dette på ebay.de

http://cgi.ebay.de/Anhaengerkupplung-Audi-A4-B7-Limousine-Avant-Cabrio_W0QQitemZ260205751431QQihZ016QQcategoryZ76107QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Ser ut som det følger med ledningsnett og alt, men ser man får forskjellige ledningsnett med tilkobling til CAN-bus og greier. Håper det lar seg gjøre med kun kabling fra baklysene...........?

På A4 B7 kan du ikke bare koble deg inn på baklysene. Du vil da få opp feilmeldinger i hue og r..a.

På grunn av dette can-bus systemet må du nok kobles inn på forskjellige punkter helt frem til rattstammen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var da fa..!! Var det jeg fryktet. Har ikke FIS.....Har det noe å si? Har kun den røde info skjermen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hææ?? Jeg har montert hengerfeste på en 2001 A6 4b avant og en 2004 Passat stasjonsvogn, og hele jobben der var gjort på ca 1,5 time. Da brukte jeg originalt ledningsnett som ble koblet inn på baklysa, samt noen som hentet strøm fra stikkontakten i bagasjerommet. Ga ingen feilmeldinger på noen av de bilene. Er dette så forskjell på en B7?

ja, det er forskjell: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.