Anbefalte innlegg

Er det mulig å koble ut airbag lampa i dachbordet ved å bruke vag-com? eller må man bare ta ut instrumentet og ta ut lyspæra.....

Har montert nytt ratt i min TT og da fikk jeg ikke koblet til airbagen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Letteste er å koble til en 0.02 ohm motstand på airbagkontakten.

Da lurer du systemet, og lampen lyser ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Letteste er å koble til en 0.02 ohm motstand på airbagkontakten.

Da lurer du systemet, og lampen lyser ikke.

Mye jobb å få til dette?

skulle gjort dette da jeg har orginale stoler i bilen min, kjedelig med den lampa!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Easy peasy.

42.2%20ohm%20precision%20resistor.jpg

Sett inn en slik i kontakten, teip igjen, og så må du antakelig slette feilkoder med vagcom.

Da skal nok lampen forsvinne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Easy peasy.

42.2%20ohm%20precision%20resistor.jpg

Sett inn en slik i kontakten, teip igjen, og så må du antakelig slette feilkoder med vagcom.

Da skal nok lampen forsvinne

Og hvor skal den settes inn da ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hvor skal den settes inn da ?

I den gule(?) tynne kabelen som kommer igjennom navet på rattet. Dvs bak airbaggen. da stikker du bare en av endene i hver ende av kontakten, slik at du narrer hjernen til å tro at det står en airbag der istedet for motstanden.

Koster ikke mange kronene på en random geeksjappe (claes ohlson elns)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I den gule(?) tynne kabelen som kommer igjennom navet på rattet. Dvs bak airbaggen. da stikker du bare en av endene i hver ende av kontakten, slik at du narrer hjernen til å tro at det står en airbag der istedet for motstanden.

Koster ikke mange kronene på en random geeksjappe (claes ohlson elns)

Hmmm , kommer ingen tynn gul kabel inn der.... men skal den kobles mellom de to pungtene , eller kun på den ene kabelen ???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. var gul kabel sist jeg sjekket, men antakelig forskjellig fra bil til bil.

Den skal kobles på "signalkabelen", dvs den kabelen som gir signal om at airbaggen er tilstede.

såvidt jeg husker, så skal denne være tydelig når du frigir airbaggen fra selve rattet.

Altså den skal ligge i senter av rattnavet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. var gul kabel sist jeg sjekket, men antakelig forskjellig fra bil til bil.

Den skal kobles på "signalkabelen", dvs den kabelen som gir signal om at airbaggen er tilstede.

såvidt jeg husker, så skal denne være tydelig når du frigir airbaggen fra selve rattet.

Altså den skal ligge i senter av rattnavet.

Hmmm , kommer ingen kabel ut av navet nei , bare en kontakt der den gule kontakten skal kobles fra airbagen.... og den er gul denne kontakten som sitter på airbagen... her sitter også styringa til hornet... men det er 2 kabler som kommer fra airbagen... og de er begge svarte....

Så da blir kanskje dette vanskelig da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med audirattene , ser de som selges på ebay osv ikke har airbag, ligger airbaggen fast i dekselet som skjuler den, eller kan man i utgangspunktet kjøre uten airbag i rattet, men at det alikevel ser sånn ut fordi dekselet sitter der ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.