Bremse problem S4... (tyveriskade)

Anbefalte innlegg

Hei, etter at bilen kom tilbake har jeg hatt problemer med å "få hjelp" med bremsinga mi. Trykker som vanlig på bremsen med motor igang, men det er akkurat som om bilen ikke sviver, effektmessig. Har selvfølgelig sjekket hydraulikkoljemengden, etterfylt, men problemet fortsetter...

 

Må skikkelig "stå" på bremsen om den i det hele tatt skal ha noen funksjon!

 

Hva kan dette skyldes? : klø :

 

Hadde Gromstad motor (VAG) til å se på den med vag com, ettersom indikator med rødt utropstegn blinker -meget- ofte, men de så ikke noe, litt snodig da, men han "kom ikke inn" på ABS delen....

 

Er det noen her som har vært borti tilsvarende, og har tanker om hva det kan være tro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løsne returslangen fra bremsekraftforsterkeren etter å ha stoppet motoren og se om det kommer olje der. Skal ikke komme noe, hvis det kommer noe kan selve forsterkeren være defekt.. Kan også være så enkelt som luft i systemet, men det burde være ute ganske fort..

 

PS: Man kommer ikke inn på ABS'en på biler eldre enn 94-modell. Enkel regel: er det av-bryter for ABS kan man ikke bruke VAG-COM eller vanlig (1551/1552) diagnoseapparat..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsterker? Mener du hovedbremsesylinderen her eller?

 

Trodde ikke det var bremsekraftforsterker jeg da : klø :

 

:tilber:Gjerne litt mer info

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremsekraftforsterkeren sitter bak hovedbremsesylinderen. En stor rund dings...

 

På alle de biler jeg har sett så er det en vakuumslange inn på denne og med en lekkasje her så virker det ikke som det skal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet hva en bremsekraftforsterker er, men om jeg har det ligger min i torpedoveggen!

 

Har bare hovedsylinderen synlig ser du!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, du har forsterker, men den er hydraulisk. Den ligger bak hovedsylinderen og ser helt lik ut, men hvis du ser etter ser du at hovedsylinder og forsterker er to deler som er skrudd sammen. På forsterkeren er det et tynt rør (trykk), en slange (retur) og en sensor (trykksensor).. Det er den som sitter mellom torpedoveggen og hovedbremsesylinderen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer nok at man ikke kan bruke VAG1551 til biler eldre

enn 94. Derimot finnes det et VAG-verktøy for å sjekke ABS på

eldre modeller. Dessverre er det få verksted som har dette

da dette ikke er krevd fra fabrikken.

 

Regner likevel med at det største verkstedene har dette.

Ta en telefon til de større VAG verkstedne og hør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde sammesymptom etter at jeg byttet den X-pluggen, var tydeligvis en ørliten luftboble i systemet, måtte ha 'nok' væske og en del tid på tomgang for å fikse det. Hos deg kan det være at VAG må koble til en trykkmåler til pumpa, for å se om den har riktig arb. trykk. (Pulserer pedalen ørlite ved stillestående bremsing funker pumpa, og det er ett eller annet med akkumulatoren ('bomba'), eller forsterkeren. Holder en knapp på bomba eller evt. filteret i trykkslangen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.