#1 Skrevet Januar 31, 2008 Hei! Fekk tak i Oljetrykksmåler, Oljetemperatur måler og turbotrykk måler frå Auto Gauge.. Men problemet va å få montert det, fekk inntrykk av at de va mange måter å få montert det på, så er det noken som har gjort det før som evt kan sende bilde av korleis dei har gjort det? og evt korleis eg IKKJE ska gjere det? er ein 1,8T 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 31, 2008 Montert målerene eller montert diverse følere osv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 31, 2008 Va vel kanskje følerane eg tenkte på... sjølve målerane burde ikkje vere noke problem:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 31, 2008 Turbotrykks måleren monterer du slik: Ta av dekselet på stolpen som går ned til frontruta på førersiden. Få tak i en adapter til måler å slikt deksel. fåes på biltema, desse kan nemlig varmes opp å bli bøyelige, så når du får perfekt passform så fester du den til dekselet. borer hull slik at du får trekt slangen å ledningen inn. Så var det ledningen, minusen kan du feste rett over sikringsboksen i dashbordet, der er det allerede en skrue, skru den ut, fest kabelsko på minusen å legg den på bolten å skru bolten inn i gjen, da har du + ledningen i gjen. Den bør du feste en plass som det alltid er spenning så lenge tenninga er på. Slik at du slepper bryter. Eg festet min på den ledningen som går til CD spilleren. Så var det vakum slangen. åpne panseret, skru av dekselet til motorhjernen. Ta av dekselet under rattet, la det ligge en lomme lykt å lyse opp i lednings kaoset under der, så tar du noe stivt å lurer ned utenfra i retning lyset Så feste slangen du skal bruke til denne å dra den ut i gjen, kan gjerne feste andre enden til måleren å plassere måleren inni boksen sin så er du allerede ferdige med den delen. Nå på utsiden gjen, tar du vakum slangen, så ser du i enden av motorhjerne boksen der er det en liten gummi tapp der som den andre kabelen går, som kan klippes av slik at du får en tett utføring til vakum slangen. Før den ut av boksen å finn noe å feste den att med bort til der den lille vakum slangen kommer ut av innsuget å går ned til Resirk ventilen din, om bilen er orginal bør denne slangen se ut som en tøy slange... den går fra innsug å rett ned på en ventil som sitter på turboslangen, det er resirk ventilen din. Denne slangen kapper du enkelt rett etter innsuge ( du bør bytte den om den sprikker opp når du tar i den.. ) Kapp den etter innsuget å tre T-Stykke som følger med inn i slangen, så kopler du enkelt på den slangen du kommer med innen fra bilen, å fester skikkelige slangeklemmer på det, å ferdig vare.. tut å kjør!! håper du får det til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 1, 2008 Turbotrykks måleren monterer du slik: Ta av dekselet på stolpen som går ned til frontruta på førersiden. Få tak i en adapter til måler å slikt deksel. fåes på biltema, desse kan nemlig varmes opp å bli bøyelige, så når du får perfekt passform så fester du den til dekselet. borer hull slik at du får trekt slangen å ledningen inn. Så var det ledningen, minusen kan du feste rett over sikringsboksen i dashbordet, der er det allerede en skrue, skru den ut, fest kabelsko på minusen å legg den på bolten å skru bolten inn i gjen, da har du + ledningen i gjen. Den bør du feste en plass som det alltid er spenning så lenge tenninga er på. Slik at du slepper bryter. Eg festet min på den ledningen som går til CD spilleren. Så var det vakum slangen. åpne panseret, skru av dekselet til motorhjernen. Ta av dekselet under rattet, la det ligge en lomme lykt å lyse opp i lednings kaoset under der, så tar du noe stivt å lurer ned utenfra i retning lyset Så feste slangen du skal bruke til denne å dra den ut i gjen, kan gjerne feste andre enden til måleren å plassere måleren inni boksen sin så er du allerede ferdige med den delen. Nå på utsiden gjen, tar du vakum slangen, så ser du i enden av motorhjerne boksen der er det en liten gummi tapp der som den andre kabelen går, som kan klippes av slik at du får en tett utføring til vakum slangen. Før den ut av boksen å finn noe å feste den att med bort til der den lille vakum slangen kommer ut av innsuget å går ned til Resirk ventilen din, om bilen er orginal bør denne slangen se ut som en tøy slange... den går fra innsug å rett ned på en ventil som sitter på turboslangen, det er resirk ventilen din. Denne slangen kapper du enkelt rett etter innsuge ( du bør bytte den om den sprikker opp når du tar i den.. ) Kapp den etter innsuget å tre T-Stykke som følger med inn i slangen, så kopler du enkelt på den slangen du kommer med innen fra bilen, å fester skikkelige slangeklemmer på det, å ferdig vare.. tut å kjør!! håper du får det til Takk! skjønte omsider dette, men nå rakk ikkje slangen som fulgte med Auto Gauge sin måler, cirka 10 cm for kort ! Og korleis e det vanlig å feste dissa a-stolpeholdarane?? har denne: http://www.xtremecar.no/shop/product_info.php?cPath=161_697_701&products_id=5960 Funderte på å skru den fast.. men er litt usikker på om det er so lurt? Noken so kan forklare korleis man laga til oljetrykksmåler og oljetemperaturmålar? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 2, 2008 eg tok å tilpassde den med varme som sakt, å når alt var bra så tok eg svart sika på innsiden av måleren å festen den med strips rundt holderen å la holderen på bade i en 2-3 dager til sika en var festet gull.. blir sømløst, ingen skruer, ingen hull i bilen... bare til å skaffe et nytt deksel på fyllinga om bilen skal gjøres "orginal" i gjen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 2, 2008 eg tok å tilpassde den med varme som sakt, å når alt var bra så tok eg svart sika på innsiden av måleren å festen den med strips rundt holderen å la holderen på bade i en 2-3 dager til sika en var festet gull.. blir sømløst, ingen skruer, ingen hull i bilen... bare til å skaffe et nytt deksel på fyllinga om bilen skal gjøres "orginal" i gjen.. okai! takk ska du ha! får prøve det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 11, 2008 Bumper denne. Jeg har frytklig lyst til å montere en oljetemperatur-måler i min A4 1.8T (AEB). Hvor skal jeg montere føleren til denne? Er det en lur plassering som er enkel å komme til og koble til eller er dette et stort prosjekt hvor man nærmest må ut med motor, skru fra hverandre hele bilen? Takker for alle tips og triks 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 13, 2008 Ingen som har montert oljetemperaturmåler i en B5 noengang? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 13, 2008 Du har da vel oljetemp måler orginalt i dashen? Men hvis du skal ha er det vel greit å koble den til oljefilterhuset vil jeg tro. Usikker på hvordan føleren din ser ut men hvis den er sånn ca som den originale så er det bare å skaffe deg ett Y-ledd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 13, 2008 Takk for svar Stig Jeg har en 97-modell.. Oljetemperatur i dashen kom vel ikke før i 98? Etter hva jeg vet.... Uansett har jeg ikke dette orginalt. Oljefilterhuset hørtes ut som en god idee, må sjekke opp litt der. Men flere alternative plasseringer og forslag mottas gjerne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 13, 2008 Takk for svar Stig Jeg har en 97-modell.. Oljetemperatur i dashen kom vel ikke før i 98? Etter hva jeg vet.... Uansett har jeg ikke dette orginalt. Oljefilterhuset hørtes ut som en god idee, må sjekke opp litt der. Men flere alternative plasseringer og forslag mottas gjerne Jeg kjøpte ett T-stykke på Biltema.Skrudde først ut den org sensoren som sitter i oljefilterhuset/oljekjøleren.Skrudde så inn T-stykket i fra Biltema og satte i org sensor + sensoren til ekstra instrumentet. Voila! PS: De selger 2stk forskjellige T-stykker på Biltema,en med grove gjenger og en med fine gjenger,husker ikke hvilken jeg måtte ha men kjøpt med begge for sikkerhets skyld jeg da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 13, 2008 Jeg kjøpte ett T-stykke på Biltema.Skrudde først ut den org sensoren som sitter i oljefilterhuset/oljekjøleren.Skrudde så inn T-stykket i fra Biltema og satte i org sensor + sensoren til ekstra instrumentet.Voila! PS: De selger 2stk forskjellige T-stykker på Biltema,en med grove gjenger og en med fine gjenger,husker ikke hvilken jeg måtte ha men kjøpt med begge for sikkerhets skyld jeg da. Konge, takk for hjelp. Da får jeg prøve å montere en slik en.. Savner oljetemp noen ganer når bilen brukes skikkelig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 13, 2008 Konge, takk for hjelp.Da får jeg prøve å montere en slik en.. Savner oljetemp noen ganer når bilen brukes skikkelig Det er kjekt og ha oljetemp og oljetrykksmålere ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 13, 2008 Takk for svar Stig Jeg har en 97-modell.. Oljetemperatur i dashen kom vel ikke før i 98? Etter hva jeg vet.... Uansett har jeg ikke dette orginalt. Oljefilterhuset hørtes ut som en god idee, må sjekke opp litt der. Men flere alternative plasseringer og forslag mottas gjerne Hmm... jeg har jo en 96 med org oljetemperatur sensor.. Mystisk.. Jeg kjøpte Y-stykket mitt også på Biltema.. Kosta 15,- eller noe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 13, 2008 Det er kjekt og ha oljetemp og oljetrykksmålere ja. Ett kjapt annet spørsmål, så at du har AutoGauge målere. Lyser disse med rødt eller blått lys? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 13, 2008 Ett kjapt annet spørsmål, så at du har AutoGauge målere.Lyser disse med rødt eller blått lys? Mine er av den typen som blir sorte når man skrur av strømmen til de,så de lyser med røde og hvite tall. Se her: http://www.autogauge.lv/index.php?cPath=23&osCsid=91b32336ac5746c8d673cdb39f292e24 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 13, 2008 Mine er av den typen som blir sorte når man skrur av strømmen til de,så de lyser med røde og hvite tall. Se her: http://www.autogauge.lv/index.php?cPath=23&osCsid=91b32336ac5746c8d673cdb39f292e24 Takk. Fikk plutselig intrykk av at de var blå jeg EDIT: er de 52 mm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 13, 2008 Takk. Fikk plutselig intrykk av at de var blå jeg EDIT: er de 52 mm? Hehe,hvitere IRL. 52mm disse ja,Torshov selger de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 13, 2008 Hehe,hvitere IRL. 52mm disse ja,Torshov selger de. Da takker jeg for meg og maset mitt. Hjertlig takk for hjep Tom Are 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 13, 2008 Du kan jo ta en titt på hvordan jeg har gjort det da.. Der her jeg montert desse i luftdysene.. Linken viser cirka midt i prosessen.. Blar du litt lenger ned på siden, så ser du hvilket lys det er på dem... http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=1036076post1036076 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mars 13, 2008 Du kan jo ta en titt på hvordan jeg har gjort det da.. Der her jeg montert desse i luftdysene..Linken viser cirka midt i prosessen.. Blar du litt lenger ned på siden, så ser du hvilket lys det er på dem... http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=1036076post1036076 Takk. Men jeg synes forsatt ikke lyset er i riktig farge. Den turbotrykkmålern jeg har nå har eksakt samme rødfarge som interiørlyset, så det ser mer "orginalt" ut. Hadde håpet å finne lignende i oljetemp. Det at de er sorte når tenninga er av er jeg ikke så opptatt av. Likte løsningen med bruk av luftedysene. Får se hva jeg ender opp med å gjøre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mars 13, 2008 Da takker jeg for meg og maset mitt.Hjertlig takk for hjep Tom Are Bare hyggelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mars 14, 2008 Ingen som har montert oljetemperaturmåler i en B5 noengang? jeg har montert auto gauge sin temp.måler, å der fulgte det med en ny bunnplugg, som var ferdig gjenget til å bare skru føleren rett inn i den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet September 1, 2009 Bumper opp denne jeg.. Kan oljetrykksgiveren også monteres i oljefilterhuset? Altså en slik en : Lurer på om det kanskje blir litt i trangeste laget? Er til en AEB 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...